Trzęsienie i wibracje silnika mogą oznaczać prostą usterkę wynikającą ze zużycia np. świec i przewodów zapłonowych. Może za to odpowiadać też mocowanie silnika, które z czasem się wyrabia od tłumienia wibracji. Najgorzej jest, jeżeli wibracje spowodowane są wewnętrznymi awariami silnika. W celu nie pogłębiania usterki warto umówić się do warsztatu chociaż na kontrolę.
Każde nienaturalne trzęsienie lub wibracje silnika są powodem do niepokoju. Może to być coś tak prostego jak stare świece zapłonowe, które prowadzą do nierównomiernej pracy silnika, lub coś poważniejszego jak zużyte lub uszkodzone uchwyty silnika. Może to być także spowodowane usterkami wewnątrz silnika, które mogą okazać się kosztowne.

Jeżeli okaże się, że jest problem z paskiem rozrządu, mechanik przystąpi do jego wymiany. W celu sprawdzenia mocowań silnika, mechanik włącza bieg i rusza do przodu i do tyłu, obserwując zachowanie silnika i samochodu. Jeżeli wibracje ustąpią nagle po wrzuceniu na luz, będzie wiadomo, że powodują je w trakcie jazdy zużyte poduszki silnika.
Biorąc pod uwagę, że szarpanie i wibracje silnika mogą powodować sprawny błahe, ale także bardzo poważne, warto jak najszybciej umówić się do mechanika na kontrolę i naprawę. Dodatkowo jazda z szarpiącym i wibrującym silnikiem to nic komfortowego, oraz może powodować stres i mniejsze skupienie na drodze.
Układ hydrauliczny sprzęgła korzysta z tego samego zasobu płynu co układ hamulcowy. Oznacza to, że wyciek płynu z okolic sprzęgła, może wpłynąć na pracę obu systemów. Usterka może pochodzić od wycieku z gumowych lub metalowych przewodów pompy hamulcowej, lub przecieku w samej pompie sprzęgła....
Jazda samochodem z ograniczoną mocą silnika może być dość stresująca. Za brak mocy może odpowiadać wadliwy układ paliwowy, problemy z dostarczeniem odpowiedniej ilości powietrza, czy zatkany katalizator. Jazda z ograniczoną mocą i niesprawnymi elementami w którymś z układów może...
Brak reakcji na gaz skutecznie uniemożliwia lub utrudnia poruszanie się samochodem. Jeżeli nie jest to wina objektów blokujących ruch pedału gazu, to być może jest to zablokowana przepustnica, awaria czujnika położenia pedału gazu, uszkodzona linka gazu lub uszkodzona sprężyna powrotna gazu....
Gdy temperatura na zewnątrz spada, temperatura wewnątrz kabiny utrzymywana jest przez układ ogrzewania. Jeżeli ogrzewanie nie działa poprawnie, oznacza to pewne zagrożenie i to nie ze względu na komfort podróżowania, a np. na same zdolności fizyczne człowieka. Poza utrudnieniem w kierowaniu...