Świecąca kontrolka Service może oznaczać drobny problem, jak również poważną usterkę silnika. Aby uniknąć kosztownej napraw należy jak najszybciej umówić się do warsztatu na diagnostykę. Mechanik poprzez podłączenie komputera odczytuje błędy i określa wagę usterki. Mogą one dotyczyć emisji, przegrzania silnika, lub po prostu konieczności terminowej wymiany oleju.
Istnieje wiele innych komponentów, które ECU może monitorować. Mogą się one różnić w zależności od producenta i roku produkcji.

Kontrolka Service jest nieokreślonym ostrzeżeniem, które może wskazywać tak prosty komunikat jak spóźniona wymiana oleju, lub poważną usterkę silnika. Najważniejsze to jak najszybciej oddać samochód do warsztatu, a mechanik poprzez podłączenie samochodu pod komputer odczyta czego dotyczy kontrolka Service. Jazda ze stale świecącą się kontrolką może doprowadzić do poważnych uszkodzeń i drogich napraw.
Mechanik podłącza komputer diagnostyczny do sterownika samochodu za pomocą specjalnego złącza. Odczytuje zapisane błędy, które zawężają obszar poszukiwań usterki. W zależności od odczytanego błędu dostosowywany jest zakres i sposób naprawy.
Jako, że kontrolka Service może oznaczać drobny problem lub poważną usterkę, należy jak najszybciej umówić się do warsztatu na diagnostykę. Nie warto ryzykować dalszą jazdą ze stale świecącą kontrolką, ponieważ może doprowadzić to do poważnej i drogiej w naprawie usterki.
Gaśnięcie silnika po dodatniu gazu świadczy o problemie, który powinien zostać jak najszybciej naprawiony. Gaśnięcie silnika może być spowodowane przez awarie układu zapłonowego, awarie pompy paliwa, zużycie filtra paliwa, nieszczelność podciśnienia, przerwane połączenie elektryczne...
Silnik który gaśnie zaraz po odpaleniu skutecznie uniemożliwia jazdę. Tego typu objawy wskazują na problem z układem paliwowym lub elektrycznym. Silnik do pracy potrzebuje ciągłego zasilania oraz dostarczania paliwa, dlatego podejrzenia o nagłe gaśnięcie samochodu padają w stronę...
Przyspieszanie samochodu związane jest bezpośrednio z dostarczeniem do silnika odpowiedniej ilości mieszanki paliwa i powietrza. W związku z tym, powodem problemów z prawidłowym przyspieszaniem może być uszkodzony lub zatkany wtryskiwacz, zatkany filtr paliwa, brudny przepływomierz, zatkany...
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach z pewnością jest frustrująca, ale poza tym może prowadzić do poważnych usterek. Za ciężką i nierówną pracę odpowiadać mogą niedrożne wtryskiwacze paliwa, źle ustawiona prędkość obrotowa, niepoprawnie zamontowane świece zapłonowe, zatkany filtr lub pompa...