Przyspieszanie samochodu związane jest bezpośrednio z dostarczeniem do silnika odpowiedniej ilości mieszanki paliwa i powietrza. W związku z tym, powodem problemów z prawidłowym przyspieszaniem może być uszkodzony lub zatkany wtryskiwacz, zatkany filtr paliwa, brudny przepływomierz, zatkany lub zużyty katalizator, nieszczelność podciśnienia czy przeciekające przewody paliwowe, uniemożliwiające dostarczenie wystarczającej ilości paliwa do silnika.
Samochód w którym nie brakuje paliwa, oraz jest poprawnie zestrojony powinien szybko przyspieszać, gdy tylko naciśniemy pedał przyspieszenia. Samochód który ma problemy z płynnym i dynamicznym przyspieszaniem stanowi spore zagrożenie w ruchu ulicznym, szczególnie na skrzyżowaniach, gdzie liczy się dynamiczne włączenie do ruchu czy przecięcie innego pasa ruchu.
Współczesne silniki posiadają zaawansowane systemy zasilania paliwem, oraz układy wydechowe odprowadzające efekt spalania paliwa w postaci spalin. Problem z którymkolwiek elementem w tych systemach może spowodować osłabienie samochodu i wolne przyspieszanie. Głównie odpowiada za to jednak układ paliwowy.
Układ paliwowy odpowiada za dostarczenie paliwa do silnika. Paliwo zostaje zmieszane z powietrzem, wtryśnięte i zamienione w mgiełkę w układzie dolotowym. Tak zostaje dostarczona energia w postaci paliwa, która po zainicjowaniu zapłonu, zmienia się w rozprężające spaliny, popychające tłok w silniku. Istnieje wiele różnych układów zasilania paliwem, jednak wszystkie one składają się z tych samych podstawowych elementów.
Gdy wtryskiwacz jest zatkany, możliwości silnika zostają natychmiast ograniczone. Samochód wolno przyspiesza, lub nie ma wystarczającej mocy podczas jazdy. Poza tym praca silnika na wolnych obrotach jest nierówna, oraz występują problemy podczas uruchamiania silnika.
Mechanik sprawdza układ paliwowy w poszukiwaniu awarii lub wycieków. Sprawdzone zostają wtryskiwacze, pompa paliwa, filtr paliwa, przepływomierz masy powietrza i inne elementy mające wpływ na dynamikę silnika. Może się okazać, że wymagana także będzie diagnostyka wykonywana na bieżąco w trakcie jazdy testowej.
Samochód, który wolno przyspiesza stanowi zagrożenie, szczególnie na skrzyżowaniach i pasach rozbiegowych. Zwlekanie z naprawą małej usterki układu paliwowego może doprowadzić do poważnych awarii unieruchamiających samochód w drodze i generujących wysokie koszty naprawy.
VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a...
Produkcję modelu Zafira B rozpoczęto w 2005 roku, a zakończono po 9 latach, w roku 2014. Zafira jest ściśle powiązana z innym model marki - Oplem Astrą. Auto przeszło facelifting w 2008 roku i było oferowane 5 odmianach silnikowych o mocach od 105KM do 150KM oraz silnikach diesla o mocach...
Produkcja piątej generacji Volkswagen Golf rozpoczęła się w 2003 roku, a zakończyła w 2008. Zainteresowanie modelem było bardzo duże, przez co produkcje starszej i nowszej generacji kontynuowano przez kolejne 3 lata. Samochód w porównaniu do swojego poprzednika przybrał na rozmiarze oraz...
Produkcję pierwszej generacji Toyoty Yaris zainicjowano w 1999 roku, a zakończono sześć lat później, w roku 2005. Po roku od rozpoczęcia produkcji auto zdobyło tytuł Samochodu Roku 2000. Pojazd w 2003 roku przeszedł drobny facelifting. Do sprzedaży trafiły silniki benzynowe od 68KM do...