Silnik który gaśnie zaraz po odpaleniu skutecznie uniemożliwia jazdę. Tego typu objawy wskazują na problem z układem paliwowym lub elektrycznym. Silnik do pracy potrzebuje ciągłego zasilania oraz dostarczania paliwa, dlatego podejrzenia o nagłe gaśnięcie samochodu padają w stronę przepływomierza, przekaźnika pompy paliwa, lub cewki zapłonowej. Brak interwencji mechanika będzie skutkował pogłębianiem się problemu.
Problem z nagłym gaśnięciem silnika zaraz po jego uruchomieniu może być bardzo frustrujący, szczególnie jeśli taka sytuacja nie miała miejsca nigdy wcześniej. Z reguły, problem z nagłym gaśnięciem zaraz po odpaleniu związany jest z układem paliwowym lub elektrycznym. Warto także kontrolować poziom paliwa, ponieważ nawet jego brak może powodować takie objawy.
Do odpalenia silnika potrzebny jest rozrusznik oraz akumulator. Dalsza jego praca opiera się o stały dostęp do paliwa oraz sprawne świece zapłonowe, do inicjowania zapłonu. Jeżeli wystąpi problem z dostarczeniem paliwa lub z jego zapłonem, silnik momentalnie zgaśnie. Współczesne silniki wyposażone w nowoczesne komputery mogą podtrzymywać pracę silnika na dostępne akurat sposoby, jak również wyłączyć go w przypadku wykrycia niepoprawnej mieszanki paliwowej. O ile starsze silniki są łatwiejsze w zdiagnozowaniu i naprawie, o tyle nowoczesne mogą dostarczyć wielu przydatnych informacji po podłączeniu do nich skanera diagnostycznego.
Wszystko rozpoczyna się od podpięcia skanera diagnostycznego do komputera pokładowego. Dzięki informacjom zawartym w zapisanych kodach błędów lub za pomocą obserwacji parametrów, mechanik powinien zawęzić obszar poszukiwań.
Jeżeli usterka związana jest z przepływomierzem, mechanik odszukuje przepływomierz w komorze silnika i sprawdza go pod kątem ewentualnych nieprawidłowości. Sprawdza stan przewodów i poprawność ich podłączenia. Po zdemontowaniu przepływomierza mechanik powinien sprawdzić powód uszkodzenia i zamontować nową sztukę.
Jeżeli usterka dotyczy przekaźnika pompy paliwa, warto w pierwszej kolejności sprawdzić komputer pokładowy. Jeżeli układ ma problem z dostarczeniem stałego zasilania do przekaźnika pompy paliwa, może się okazać konieczna wymiana komputera. Jeżeli komputer samochodu okaże się sprawny, do wymiany kwalifikować się będzie przekaźnik.
Gdy podejrzana o gaśnięcie silnika jest cewka zapłonowa, przed jej sprawdzeniem należy odłączyć akumulator. Następnie należy odpiąć wtyczkę z cewki i wymontować ją z silnika. W miejsce starej cewki montuje nową, podłącza akumulator i sprawdza czy silnik pracuje prawidłowo.
Jeśli silnik uruchamia się na chwilę po czym gaśnie, powinien go skontrolować doświadczony mechanik. Usterki związane z układem paliwowym czy elektrycznym stale się pogłębiają, jeżeli problem nie jest na czas rozwiązany. Obserwowanie kontrolek ostrzegawczych może na czas ostrzec nas przed poważną awarią silnika.
Model produkowano w latach 2004-2010. Citroen C4 I zdobył nagrodę World Car Design of the Year. W roku 2008 przeprowadzono face lifting. W ofercie silnikowej znalazły się 4 silniki benzynowe w mocy od 90KM do 138KM oraz 3 silnków wysokoprężnych od 92KM do 138KM.
Siódma generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 2000r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu odbył się w 2004r. W ofercie znajdowało się 5 odmian silnikowych o mocach od 90KM do 200KM oraz...
Pierwsza genaracja Mazdy 2 byłą produkowna w latach 2002-2007. Podczas prezentacji tego modely po praz pierwszy użyto nazwy Mazda 2, wcześniej używano zwrotu Mazda Demio. W ofercie silnikowej znalazły się 3 jednostki benzynowe od 75KM do 103KM oraz 2 silniki diesla od 68KM do 100KM.
Druga generacja Skody Octavia była produkowana w latach 2004 - 2013. Powstała na platformie PQ35, takiej samej jak Golf V. Facelifting tego modelu odbył się w roku 2009. W ofercie było dostępnych kilka silnków benzynowych o mocach od 75KM do 200KM oraz silników diesla o mocach od 105KM do...