Gaśnięcie silnika po dodatniu gazu świadczy o problemie, który powinien zostać jak najszybciej naprawiony. Gaśnięcie silnika może być spowodowane przez awarie układu zapłonowego, awarie pompy paliwa, zużycie filtra paliwa, nieszczelność podciśnienia, przerwane połączenie elektryczne czy brudny lub uszkodzony silniczek krokowy. Zwlekanie z naprawą będzie podnosiło cenę naprawy.
Ciężka praca na wolnych obrotach, zwalnianie i nierówne przyspieszanie to ewidentne sygnały, że z silnikiem dzieje się coś niedobrego. W samochodzie znajduje się wiele systemów mogących powodować takie zachowanie silnika, od układu elektrycznego przez paliwowy do podciśnienia.
Wypadanie zapłonu to jeden z symptomów problemów z układem zapłonowym. Jeżeli problem będzie postępował, uruchamianie silnika będzie coraz trudniejsze, a spalanie wzrośnie. Może temu także towarzyszyć wyświetlenie kontrolki Check Engine. Jeżeli kierowca dopuści do zupełnego zużycia któregoś z elementów układu zapłonowego, samochód zostanie unieruchomiony. Należy się także spodziewać przerywania, szarpania i kaszlenia silnika szczególnie podczas jazdy z dużą prędkością. Nierównomierne zapłony mogą spowodować zgaszenie silnika, gdy tylko samochód zostanie zatrzymany.
Pierwszym z objawów kończącej się pompy paliwa będzie szarpanie podczas przyspieszania. Postępujące uszkodzenia spowodują utratę mocy a w ostateczności przerwanie pracy silnika.
Problemy z filtrem paliwa mają podobne objawy do problemów z pompą paliwa. Utrata mocy podczas przyspieszania może być tego pierwszym objawem. Jeżeli przepływ paliwa będzie stale ograniczany, silnik może nie dać się uruchomić z uwagi na zbyt małą ilość paliwa.
Najdrobniejszy wyciek może doprowadzić do pogorszenia osiągów silnika. Objawem może być zbyt niska prędkość obrotowa na biegu jałowym lub zbyt wysoka. Wypadanie zapłonu czy szarpanie podczas przyspieszania to kolejny z objawów nieszczelności. Jeżeli nieszczelność będzie zbyt duża, silnik nie da się uruchomić. Przy okazji może pojawić się syczenie i kontrolka Check Engine.
Jeżeli silniczek krokowy zostanie zablokowany lub zabrudzony, praca silnika na wolnych obrotach może nie być równa. Silnik przestanie działać, jeżeli silniczek jest zablokowany lub uległ uszkodzeniu. Jeżeli przy wciśniętym pedale gazu mała ilość ciśnienia utrzymuje silnik w ruchu, to należy przyjrzeć się właśnie silniczkowi krokowemu. W większości przypadków usterka ta wystąpi w połączeniu z kontrolką Check Engine.
Wszystkie wymienione objawy nie oznaczają niczego dobrego dla silnika i powinny zostać szybko naprawione. Jeżdżąc z taką usterką kierowca pogarsza sprawę i do naprawy może nadawać się niedługo więcej elementów. Dodatkowo jazda z gasnącym silnikiem jest niebezpieczna dla pasażerów, jak również naraża kierowcę na stres i unieruchomienie w trasie.
Produkcję Seat Leon II rozpoczęto w 2005 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja została całkowicie odmieniona stylistycznie. W 2009 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie znalazło się 11 silników benzynowych o mocach od 77KM do 195KM oraz 5 silników diesla od 77...
Kia Ceed to hit rynkowy, którego premiera odbyła się w 2006 roku, a produkcja z powodzeniem odbywa się do dzisiaj. Generacja omawianego modelu kończy się jednak na roku 2012. Samochód dostępny był w nadwoziu hatchback 3d i 5d oraz kombi, które w dużej mierze wykorzystywane jest do teraz...
Produkowany w latach 2002 - 2010 Citroen C3 pierwszej generacji to auto osobowe zaliczające się do segmentu pojazdów typu B. To nieduży samochód z nadwoziem typu hatchback, który pełnił funkcję auta dla rodziny. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 61KM do 110 KM oraz 4 silniki diesla od...
Opel Astra G oferowany był w nadwoziach coupe, cabrio, kombi, hatchback oraz sedan. Pojazd produkowano w latach 1998-2009. To jeden z najpopularniejszych modeli Opla, który w swojej ofercie silników benzynowych zaprezentował aż 17 możliwości do wyboru, gdzie silników diesla było dostępnych...