Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.
Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w Renault Clio II, III i IV w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.
W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 1.2 i 16V 75KM 55kW | 630-740 | R134a |
1.4 75KM 55kW | |||
1.4 16V 98KM 72kW | |||
1.2 60KM 44kW | |||
1.1 58KM 43kW | |||
1.6 16V 110KM 81kW | |||
Diesel | 1.5 dCi 65KM 48kW | ||
1.5 dCi 80KM 59kW | |||
1.9 D 64KM 47kW | |||
1.9 dTi 80KM 59kW | |||
1.5 dCi 100KM 74kW |
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 1.2 i 16V 75KM 55kW | 505-565 | R134a |
1.4 i 16V 98KM 72kW | |||
1.2 16V 101KM 74kW | |||
1.2 16v 75KM 55kW | |||
1.2 i 16V 65KM 48kW | |||
1.2 16V eco2 75KM 55kW | |||
Diesel | 1.5 dCi 86KM 63kW | ||
1.5 dCi 68KM 50kW | |||
1.5 dCi 75KM 55kW | |||
1.5 dCi 106KM 78kW | |||
1.5 dCi 105KM 77kW | |||
1.5 dCi 88KM 65kW |
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 1.2 16V 75KM 55kW | 390-450 | R134a |
0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW | |||
1.2 16V 73KM 54kW | |||
0.9 TCe 90KM 66kW | |||
1.2 75KM 55kW | |||
1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW | |||
1.2 Energy TCe 118KM 87kW | |||
Diesel | 1.5 dCi 75KM 55kW | ||
ENERGY dCi 90KM 66kW | |||
dCi 75KM 55kW | |||
1.5 ENERGY dCi 90KM 66kW | |||
1.5 ENERGY dCi 75KM 55kW | |||
dCi 90KM 66kW |
Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:
Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.
Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:
Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.
Renault Clio to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 1990 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanych w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, SEAT Ibiza, Skoda Fabia i Volkswagen Polo. Renault Clio pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.
Trzecia już generacja miejskiej propozycji od Renault produkowana była w latach 2005-2012. Tym razem do dyspozycji klientów pozostawiono benzynowe jednostki napędowe o pojemnościach 1.2 - 2.0 generujących moce od 65 KM do 203 KM. W gamie diesli pozostała już jedynie pojemności 1.5 dCi...
Renault Clio II to popularny mały samochód miejski. Jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku i trwała aż do 2010. Dostępny był w nadwoziach hatchback oraz sedan. Najmniejszy silnik benzynowy to 1.1 o mocy 58 KM, a największy 3.0 V6 255 KM, który przy tej masie samochodu zmienia go w...
Trzecia już generacja miejskiej propozycji od Renault produkowana była w latach 2005-2012. Tym razem do dyspozycji klientów pozostawiono benzynowe jednostki napędowe o pojemnościach 1.2 - 2.0 generujących moce od 65 KM do 203 KM. W gamie diesli pozostała już jedynie pojemności 1.5 dCi...
Trzecia już generacja miejskiej propozycji od Renault produkowana była w latach 2005-2012. Tym razem do dyspozycji klientów pozostawiono benzynowe jednostki napędowe o pojemnościach 1.2 - 2.0 generujących moce od 65 KM do 203 KM. W gamie diesli pozostała już jedynie pojemności 1.5 dCi...