Renault Clio II - Cena wymiany klocków hamulcowych

 

Renault Clio II to popularny mały samochód miejski. Jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku i trwała aż do 2010. Dostępny był w nadwoziach hatchback oraz sedan. Najmniejszy silnik benzynowy to 1.1 o mocy 58 KM, a największy 3.0 V6 255 KM, który przy tej masie samochodu zmienia go w pocisk. Dla oszczędnych przewidziano diesle o pojemności 1.5 dCi o mocy 65-100 KM i 1.9 64-80 KM.

Renault Clio II - Cena wymiany klocków hamulcowych

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania. Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Clio II dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Przednia oś
Najtańsze Rekomendowane Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.1 58KM 43kW  
 
 
 
72 PLN 
 
 
 
 
 
 
 
114 PLN  
 
 
 
 
 
 
 130 PLN 
 
 
 
 
 
  
198 PLN
 
 
 
1.2 60KM 44kW
1.2 i 16V 75KM 55kW
1.4 75KM 55kW
1.4 16V 98KM 72kW
1.6 16V 110KM 81kW
Diesel 1.5 dCi 65KM 48kW
1.5 dCi 80KM 59kW
1.9 D 64KM 47kW

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Clio II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Tylna oś
Najtańsze Rekomendowane Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.1 58KM 43kW 75 PLN 102 PLN 164 PLN 174 PLN
1.2 60KM 44kW        
1.2 i 16V 75KM 55kW 75 PLN 102 PLN  164 PLN 174 PLN
1.4 75KM 55kW        
1.4 16V 98KM 72kW  
 
  75 PLN
 
 
 
102 PLN 
 
 
 
 164 PLN
 
 
 
174 PLN 
 
1.6 16V 110KM 81kW
Diesel 1.5 dCi 65KM 48kW
1.5 dCi 80KM 59kW
1.9 D 64KM 47kW

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu. Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Renault Clio II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 40-45 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

 




Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA

Przeczytaj także

Czy warto sprawdzić auto przed kupnem u mechanika?

Czy warto sprawdzić auto przed kupnem u mechanika?

Aby kupując samochód używany nie trafić na egzemplarz, który będzie wymagał drogich napraw, warto przed sfinalizowaniem transakcji odwiedzić mechanika i zlecić mu dokładne sprawdzenie auta. Jakie korzyści daje takie badanie? Co powinien skontrolować?

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Darmowa porada mechanika