Renault Clio II - Cena wymiany oleju silnikowego

Renault Clio II to popularny mały samochód miejski. Jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku i trwała aż do 2010. Dostępny był w nadwoziach hatchback oraz sedan. Najmniejszy silnik benzynowy to 1.1 o mocy 58 KM, a największy 3.0 V6 255 KM, który przy tej masie samochodu zmienia go w pocisk. Dla oszczędnych przewidziano diesle o pojemności 1.5 dCi o mocy 65-100 KM i 1.9 64-80 KM.

renault clio cena wymiany oleju silnikowego

Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarowanie ruchomych elementów silnika, oczyszczanie go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzanie wysokiej temperatury. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju silnikowego w Renault Clio II?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Clio II przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja Średnia cena oleju Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna









 
1.1 58KM 43kW 4 5W-40 100 PLN 24 PLN 184 PLN
1.2 60KM 44kW 4 5W-40 100 PLN 25 PLN 185 PLN
1.2 i 16V 75KM 55kW 4 5W-40 100 PLN 25 PLN 185 PLN
1.4 75KM 55kW 3,1 5W-40 100 PLN 19 PLN 179 PLN
1.4 16V 98KM 72kW 4,9 5W-40 100 PLN 18 PLN 178 PLN
1.6 16V 110KM 81kW 4,9 5W-40 100 PLN 17 PLN 177 PLN
Diesel


 
1.5 dCi 65KM 48kW 5 5W-40 100 PLN 16 PLN 176 PLN
1.5 dCi 80KM 59kW 5 5W-40 100 PLN 18 PLN 178 PLN
1.9 D 64KM 47kW 5,5 5W-40 130 PLN 16 PLN 206 PLN

Zobacz wyceny w sprawdzonych
warsztatach w Twojej okolicy

Cena filtra może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich producentów jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

Ile trwa wymiana oleju w Renault Clio II?

Wymiana oleju trwa 30 minut i wyceniona jest na ok. 60 PLN. Cena za robociznę może być także różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju silnikowego wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie stażenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika, wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Zobacz wyceny w sprawdzonych
warsztatach w Twojej okolicy

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Zobacz wyceny w sprawdzonych
warsztatach w Twojej okolicy

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

Wiesz już wszystko na ten temat?

ZNAJDŹ WARSZTAT



Wyceń w okolicy

Wybierz usługę

Marka i model

Przeczytaj także

Skoda Karoq benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

Skoda Karoq benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

  Skoda Karoq zadebiutowała w 2017 roku, czyli rok później od swojej mniejszej siostry Kodiaq. Ten największy w ofercie Skody SUV produkowany jest do dzisiaj i oferowany w 5 wersjach silnikowych. Pod maskę trafiły 2 silniki benzynowe 1.0 TSI 115 KM i 1.5 TSI 150 KM. Z silników diesla wybrać...

więcej

BMW Serii 3 E46 - Cena wymiany świec żarowych

BMW Serii 3 E46 - Cena wymiany świec żarowych

 Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl facelifting, aby ostatecznie w 2007 roku zaprzestać produkcji na rzecz nowszej generacji E90. Kierowca do...

więcej

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany świec zapłonowych

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany świec zapłonowych

 Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 1999-2009, w tym 2 lata równolegle ze starszą generacją. W ofercie zaproponowano kierowcom 14 silników benzynowych od 1.2 54KM, do 1.8 150KM. Diesli skonstruowano 7, o pojemnościach 1.4 i 1.9, generujących różne moce.

więcej

Toyota Yaris I - Cena diagnostyki komputerowej

Toyota Yaris I - Cena diagnostyki komputerowej

 Produkcję pierwszej generacji Toyoty Yaris zainicjowano w 1999 roku, a zakończono sześć lat później, w roku 2005. Po roku od rozpoczęcia produkcji auto zdobyło tytuł Samochodu Roku 2000. Pojazd w 2003 roku przeszedł drobny facelifting. Do sprzedaży trafiły silniki benzynowe od 68KM do...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Darmowa porada mechanika