Ciśnienie powietrza w oponie

Większość uszkodzeń opony spowodowanych jest nieodpowiednim ciśnieniem powietrza w oponie. Opony do autobusów i samochodów ciężarowych należy napełniać powietrzem zgodnie z przenoszonym obciążeniem.

1) Używając sprawnego manometru, sprawdzaj ciśnienie w oponie co najmniej raz na dwa tygodnie.

2) Sprawdzanie ciśnienia w oponie należy przeprowadzać przy zimnych oponach.

3) Kapturek zaworu uszczelniającego służy jako dodatkowy element uszczelniający i powinien być zawsze założony.

4) Podczas pracy ciśnienie w oponie może wzrosnąć nawet o 20% (10 do 15 psi), co jest przewidziane w konstrukcji opony. Dlatego nigdy nie ostosowuj ciśnienia powietrza w oponie, gdy jest ona rozgrzana; ciśnienie powróci do normalnej wartości po ochłodzeniu się opony.

5) Unikaj prowadzenia pojazdu przy zbyt niskim ciśnieniu w oponach.

6) W rozgrzanej oponie ciśnienie jest zbyt niskie, jeżeli zimna opona nie została napełniona powietrzem o odpowiednim ciśnieniu.

7) W przypadku zmiany ciśnienia napełniania w pomieszczeniu z powodu bardzo niskiej temperatury na zewnątrz, zalecane jest jego dostosowanie w następujący sposób:

1. Określ różnicę między temperaturą w pomieszczeniu i na zewnątrz.
2. Używając wykresu, oblicz odpowiednie ciśnienie powietrza w oponie.
3. Zwiększ odpowiednio ciśnienie powietrza.

9) Niewłaściwe ciśnienie powietrza w oponie powoduje nierównomierne zużycie bieżnika. W celu zminimalizowania nierównomiernego zużycia firmy zalecają stosowanie się do następujących wskazówek:

1. Zawsze napełniaj opony do poziomu zalecanego, gdy są one zimne.
2. W przypadku występowania nierównomiernego zużycia przy prawidłowym ciśnieniu powietrza w oponie skontaktuj się z konsultantem technicznym lub działem obsługi serwisowej w centrali firmy.

--
Źródło: www.sisou.com.pl



Przeczytaj także

Jak sprawdzić głębokość bieżnika?

Jak sprawdzić głębokość bieżnika?

Prawidłowa kondycja ogumienia jest bardzo istotna, jeśli zależy nam na bezpieczeństwie i komforcie jazdy. Duże znaczenie ma w tym przypadku głębokość bieżnika, którego stan powinien kierowca na bieżąco kontrolować. Dzięki regularnemu przeprowadzaniu tej czynności, możemy być pewni, że nasze...

więcej

Felgi aluminiowe czy stalowe? Na czym jeździć zimą?

Felgi aluminiowe czy stalowe? Na czym jeździć zimą?

Czy na zimę zostawić „alusy”, czy postawić auto na felgach stalowych? Jest tyle opinii, ilu kierowców. Istnieje jednak kilka niepodważalnych faktów.

więcej

Opony sezonowe czy całoroczne?

Bez dobrego ogumienia samochód daleko nie zajedzie, dlatego też wysoka ich jakość jest bardzo ważnym elementem każdego samochodu Każdy sezon niesie ze sobą inne warunki atmosferyczne i drogowe, więc każdy kierowca powinien odpowiednio przygotować swoje auto. Wymiana opon jest sprawą kluczową,...

więcej

Okres przechowywania i eksploatacji opon do samochodów

Okres przechowywania i eksploatacji opon do samochodów

Zgodnie z PN-C-94300-7 maksymalny okres przechowywania nowych opon wynosi 36 miesięcy od daty produkcji. Wszystkie nowe opony przechowywane są w magazynach fabrycznych i logistycznych z zachowaniem wymaganych warunków składowania i przechowywania opon - zgodnie z zaleceniami producenta, nie...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę