Większość uszkodzeń opony spowodowanych jest nieodpowiednim ciśnieniem powietrza w oponie. Opony do autobusów i samochodów ciężarowych należy napełniać powietrzem zgodnie z przenoszonym obciążeniem.

1) Używając sprawnego manometru, sprawdzaj ciśnienie w oponie co najmniej raz na dwa tygodnie.
2) Sprawdzanie ciśnienia w oponie należy przeprowadzać przy zimnych oponach.
3) Kapturek zaworu uszczelniającego służy jako dodatkowy element uszczelniający i powinien być zawsze założony.
4) Podczas pracy ciśnienie w oponie może wzrosnąć nawet o 20% (10 do 15 psi), co jest przewidziane w konstrukcji opony. Dlatego nigdy nie ostosowuj ciśnienia powietrza w oponie, gdy jest ona rozgrzana; ciśnienie powróci do normalnej wartości po ochłodzeniu się opony.
5) Unikaj prowadzenia pojazdu przy zbyt niskim ciśnieniu w oponach.
6) W rozgrzanej oponie ciśnienie jest zbyt niskie, jeżeli zimna opona nie została napełniona powietrzem o odpowiednim ciśnieniu.
7) W przypadku zmiany ciśnienia napełniania w pomieszczeniu z powodu bardzo niskiej temperatury na zewnątrz, zalecane jest jego dostosowanie w następujący sposób:
1. Określ różnicę między temperaturą w pomieszczeniu i na zewnątrz.
2. Używając wykresu, oblicz odpowiednie ciśnienie powietrza w oponie.
3. Zwiększ odpowiednio ciśnienie powietrza.
9) Niewłaściwe ciśnienie powietrza w oponie powoduje nierównomierne zużycie bieżnika. W celu zminimalizowania nierównomiernego zużycia firmy zalecają stosowanie się do następujących wskazówek:
1. Zawsze napełniaj opony do poziomu zalecanego, gdy są one zimne.
2. W przypadku występowania nierównomiernego zużycia przy prawidłowym ciśnieniu powietrza w oponie skontaktuj się z konsultantem technicznym lub działem obsługi serwisowej w centrali firmy.
--
Źródło: www.sisou.com.pl
Przy każdorazowej wymianie opon pojawia się problem – co zrobić ze zdjętym ogumieniem? Pytanie to może wydawać się banalne, jednak odpowiednie przechowywanie opon ma niezwykle istotne znaczenie - od tego w dużej mierze zależą wszelkie możliwe uszkodzenia. Zanim więc wybierzesz odpowiednie...
Czy na zimę zostawić „alusy”, czy postawić auto na felgach stalowych? Jest tyle opinii, ilu kierowców. Istnieje jednak kilka niepodważalnych faktów.
Każdy kierowca wie jak dobierać rozmiar opon do swojego samochodu, potrafi odczytać wszystkie informacje wytłoczone na oponie. Trochę gorzej wygląda sytuacja w przypadku felg.
Kwestia bieżnikowania opon jest bardzo zróżnicowana, ponieważ są zwolennicy oraz przeciwnicy, a każda ze stron ma całą masę argumentów na ten temat. Jedni uważają, że bieżnikowane opony to dobre i niedrogie rozwiązanie, a inni twierdzą, że jest to jedna z najgorszych opcji. Kto ma więc rację i...