Felgi aluminiowe czy stalowe? Na czym jeździć zimą?

Czy zmieniać zimą felgi z aluminiowych na stalowe? W podjęciu decyzji pomóc może kilka niepodważalnych faktów.

Fakty związane z jazdą na felgach aluminiowych i stalowych zimą:

  • Głównym argumentem zwolenników felg stalowych, jest szybsze zużywanie się felg aluminiowych, w niekorzystnych warunkach atmosferycznych, a zwłaszcza podczas kontaktu z solą drogową. Jednakże w rzeczywistości, to właśnie felgi stalowe, mimo wrażenia solidności, są bardzie narażone na negatywny wpływ niekorzystnych warunków pogodowych, oraz na korozję. Wynika to z tego, iż felgi stalowe częściej ulegają zarysowaniom. O ile „alusy” także nie są w pełni odporne na zarysowania, to w przypadku felg stalowych rysy oznaczają odsłonięcie materiału bazowego, narażonego na korozję.
  • Felgi aluminiowe są natomiast zabezpieczone nieco lepiej. Posiadają co najmniej 3 warstwy lakieru. Pierwsza warstwa to podkład antykorozyjny, druga natomiast to kolor bazowy felgi. Na samym końcu mamy jeszcze bezbarwną warstwę ochronną. Wynika z tego ,iż felga aluminiowa posiada więcej zabezpieczeń niż felga stalowa. Jasne jest, że nawet najlepiej zabezpieczone koło, może ulec zarysowaniom, prowadzącym do korozji. Dlatego należy pamiętać o odpowiedniej eksploatacji i konserwacji.
  • W sezonie zimowym, zwłaszcza w jego najmroźniejszym etapie, często mamy do czynienia z poślizgami. Zdarza się, że hamujące auto zatrzymuje się dopiero na krawężniku, co często oznacza zniszczenie lub odkształcenie koła. Naprawa felgi stalowej będzie w tym wypadku znacznie tańsza. Felga aluminiowa wymaga nieco więcej uwagi i jest droższa przy ewentualnej naprawie. Z drugiej strony, ryzyko zniszczenia jej jest mniejsze. Felga aluminiowa jest bowiem zdecydowanie bardziej wytrzymałe niż stalowa.
  • Oczywiście nie wszystkie felgi aluminiowe, idealnie nadają się do zimowej eksploatacji. Jeżeli posiadasz felgi chromowane lub polerowane, pamiętaj ,iż ich warstwa ochronna jest nieco płytsza niż w standardowej feldze aluminiowej, toteż są bardziej narażone na korozję, bądź ewentualne zniszczenia.

Najlepsze rozwiązanie problemu

Co zatem zrobić? Najlepiej jest mieć dwa osobne komplety kół, na sezon zimowy i letni. W takim wypadku zapewniamy naszym felgom sezonowy „odpoczynek”. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasze koła ulegną mniejszemu zużyciu, i po prostu pojeździmy na nich dłużej! Pamiętajmy jednak o odpowiedniej ich konserwacji, wówczas będziemy mięli pewność co do odpowiedniego użytkowania kół.

Warsztaty, oraz punkty, które pomogą ci uporać się z twoimi kołami, oraz doradzą jak właściwie je eksploatować znajdziesz tutaj.



Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Jak czytać oznaczenia na felgach

Jak czytać oznaczenia na felgach

Każdy kierowca wie jak dobierać rozmiar opon do swojego samochodu, potrafi odczytać wszystkie informacje wytłoczone na oponie. Trochę gorzej wygląda sytuacja w przypadku felg.

więcej

Okres przechowywania i eksploatacji opon do samochodów

Okres przechowywania i eksploatacji opon do samochodów

Zgodnie z PN-C-94300-7 maksymalny okres przechowywania nowych opon wynosi 36 miesięcy od daty produkcji. Wszystkie nowe opony przechowywane są w magazynach fabrycznych i logistycznych z zachowaniem wymaganych warunków składowania i przechowywania opon - zgodnie z zaleceniami producenta, nie...

więcej

Jak przechowywać opony samochodowe?

Jak przechowywać opony samochodowe?

Przy każdorazowej wymianie opon pojawia się problem – co zrobić ze zdjętym ogumieniem? Pytanie to może wydawać się banalne, jednak odpowiednie przechowywanie opon ma niezwykle istotne znaczenie - od tego w dużej mierze zależą wszelkie możliwe uszkodzenia. Zanim więc wybierzesz odpowiednie...

więcej

Jakie opony na zimę? Wąskie czy szerokie?

Jakie opony na zimę? Wąskie czy szerokie?

Wraz ze zbliżającym się sezonem zimowym coraz więcej osób zastanawia się, jakie opony wybrać – wąskie, czy szerokie? Najczęściej można spotkać się z przekonaniem, że te drugie zdecydowanie lepiej sprawdzają się przy śniegu i mrozie. Czy jednak na pewno? Według badań nie do końca tak jest....

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat