Układ wydechowy składa się z kilku elementów, m.in: kolektora wydechowego, katalizatora, opcjonalnie filtra DPF, łącznika elastycznego, tłumika środkowego i końcowego. Tłumik końcowy jest jednym z tańszych elementów i odpowiada za odprowadzenie spalin za tył pojazdu oraz zmniejszenie hałasu powstałego w procesie spalania. Ulega uszkodzeniom chemicznym oraz mechanicznym.
Cena wymiany tłumika końcowego w Audi A3 8L i 8P została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego tłumika końcowego oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi i ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena tłumika | Czas wymiany | Cena całkowita | Lista serwisów |
8L | 239 zł | 40 minut | 323 zł | Wybierz serwis |
8P | 265 zł | 40 minut | 349 zł | Wybierz serwis |
Czas wymiany tłumika końcowego zależy od typu układu wydechowego oraz jego aktualnego stanu. Spotyka się podwójne układy wydechowe z dwoma tłumikami końcowymi. Znaczenie ma także stan śrub, ponieważ do wymiany starego zardzewiałego tłumika potrzebna może być szlifierka. Dopiero przecięcie zapieczonych śrub i wybicie obejmy pozwoli zamontować nowy tłumik. W przypadku Audi A3 8L i 8P czas potrzebny na wymianę tłumika końcowego to 40 minut.
Audi A3 to niemiecki samochód klasy kompaktowej produkowany od 1996 roku do teraz. Obecna generacja to już czwarta odsłona modelu. Audi A3 opisywane jest cyfrą 8 i literą. Np. Audi A3 8L, Audi A3 8P itd. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan, kombi oraz kabriolet.
Znajdź serwis w Twojej okolicy |
||
Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
Kraków | Lublin | Łódź |
Poznań | Szczecin | Toruń |
Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Tłumik końcowy w samochodzie wymieniany jest tylko na skutek jego uszkodzenia. Uszkodzenia mogą powstać w sposób chemiczny, przez utlenianie i korozję oraz mechaniczny. Tłumik może zostać urwany lub wgnieciony podczas najeżdzania na wysoki krawężnik czy inne przeszkody. Przepływające przez układ wydechowy spaliny o wysokiej temperaturze także nie są dla niego objętne. Wzrosty temperatury i nagłe chłodzenia np. wodą z kałuży mogą doprowadzić do naprężeń i pęknięć.
Spawanie tłumika to rozwiązanie tymczasowe, jednak w niektórych sytuacjach bardziej ekonomiczne. Zaspawanie jednego otworu może kosztować 40-130 zł. Niestety, jeżeli pojawiła się jedna nieszczelność, w niedługim czasie można spodziewać się kolejnej. Cena zaspawania dwóch dziur w tłumiku może kosztować tyle, co nowy element, dlatego do naprawy trzeba podejść indywidualnie.
Wymiana tłumika jest czynnością stosunkowo szybką do przeprowadzenia i prostą. Jak w większości przypadków i tutaj mogą wystąpić niespodziewane utrudnienia. Układ wydechowy to element rozgrzewający się do wysokiej temperatury i studzony np. wodą z kałuż na drodze. Elementy mogą się zapiec, śruby opasek mogą się zerwać i konieczne będzie użycie szlifierki. Nowy tłumik musi zostać podłączony w szczelny sposób przy użyciu specjalnej pasty. Dlatego zalecamy korzystanie z usług renomowanych specjalistów w okolicy.
Znajdź serwis w Twojej okolicy |
||
Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
Kraków | Lublin | Łódź |
Poznań | Szczecin | Toruń |
Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów
Focus to auto osobowe klasy kompakt produkowane przez amerykańską Ford. Jego produkcja rozpoczęła się w 1998 wydając na świat Forda Focus Mk1. Auto jak na swój czas miało bardzo futurystyczne linie nadwozia i deski rozdzielczej. Produkcja Focusa trwa do dzisiaj w czwartej generacji Mk4....
Audi A4 to niemiecki samochód klasy średniej produkowany od 1994 roku do dzisiaj. Od tamtego czasu powstało 5 generacji tego modelu. W modelu A4 generacje opisywane są jako B i liczba, z tą różnicą, że pierwsze A4 rozpoczęło liczenie od B5. Kolejne generacje to B6, B7, B8 aż do obecnego...
Citroen C4 to francuskie auto osobowe klasy kompaktowej produkowane od 2004 roku po dzień dzisiejszy. W tym czasie powstały 3 generacje modelu. Samochód produkowany był w nadwoziu hatchback 5d, coupe oraz sedan. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Ford Focus, Honda Civic czy Volkswagen Golf.
Citroen C3 to francuskie auto osobowe klasy miejskiej produkowane od 2002 roku po dzień dzisiejszy. W tym czasie powstały 3 generacje modelu. Samochód produkowany był w nadwoziu hatchback 5d oraz kabriolet. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Ford Fiesta, Renault Clio czy Nissan Micra.