Audi A4 (B5, B6, B7, B8) - Cena wymiany tłumika końcowego

Układ wydechowy składa się z kilku elementów, m.in: kolektora wydechowego, katalizatora, opcjonalnie filtra DPF, łącznika elastycznego, tłumika środkowego i końcowego. Tłumik końcowy jest jednym z tańszych elementów i odpowiada za odprowadzenie spalin za tył pojazdu oraz zmniejszenie hałasu powstałego w procesie spalania. Ulega uszkodzeniom chemicznym oraz mechanicznym.

Ile kosztuje wymiana tłumika końcowego w Audi A4?

Cena wymiany tłumika końcowego w Audi A4 B5, B6, B7 i B8 została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego tłumika końcowego oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi i ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.

Audi A4 — wymiana tłumika końcowego — Cennik
Generacja Śr. cena tłumika Czas wymiany Cena całkowita Lista serwisów
B5 310 zł 40 minut 394 zł Wybierz serwis
B6 665 zł 40 minut 749 zł Wybierz serwis
B7 1020 zł 40 minut 1104 zł Wybierz serwis
B8 868 zł 40 minut 952 zł Wybierz serwis

 Ile trwa wymiana tłumika końcowego?

 Czas wymiany tłumika końcowego zależy od typu układu wydechowego oraz jego aktualnego stanu. Spotyka się podwójne układy wydechowe z dwoma tłumikami końcowymi. Znaczenie ma także stan śrub, ponieważ do wymiany starego zardzewiałego tłumika potrzebna może być szlifierka. Dopiero przecięcie zapieczonych śrub i wybicie obejmy pozwoli zamontować nowy tłumik. W przypadku Audi A4 B5, B6, B7 i B8 wymiana tłumika końcowego zajmuje 40 minut.

audi a4 cena wymiany tlumika koncowego

Audi A4 to niemiecki samochód klasy średniej produkowany od 1994 roku do dzisiaj. Od tamtego czasu powstało 5 generacji tego modelu. W modelu A4 generacje opisywane są jako B i liczba, z tą różnicą, że pierwsze A4 rozpoczęło liczenie od B5. Kolejne generacje to B6, B7, B8 aż do obecnego Audi A4 B9. Auto występuje w wariantach kombi oraz sedan.

Kiedy wymienić tłumik końcowy w samochodzie?

 Tłumik końcowy w samochodzie wymieniany jest tylko na skutek jego uszkodzenia. Uszkodzenia mogą powstać w sposób chemiczny, przez utlenianie i korozję oraz mechaniczny. Tłumik może zostać urwany lub wgnieciony podczas najeżdzania na wysoki krawężnik czy inne przeszkody. Przepływające przez układ wydechowy spaliny o wysokiej temperaturze także nie są dla niego objętne. Wzrosty temperatury i nagłe chłodzenia np. wodą z kałuży mogą doprowadzić do naprężeń i pęknięć.

Objawy i przyczyny uszkodzenia tłumika końcowego

  • Głośna praca - jednym z zadań tłumika jest wyciszanie dźwięku fal wydostającego się gazu, stąd nazwa tłumik. Jeżeli w układzie wydechowym, szczególnie w tłumiku pojawi się dziura, poziom hałasu w kabinie oraz poza nią znacznie wzrośnie. Do tego stopnia, że jazda na dłuższym dystansie będzie uciążliwa.
  • Metaliczne uderzenia - tłumik zawieszony jest na gumowych wieszakach. Poza zerwaniem wieszaka, może przerdzewieć i odpaść jego przyspawane metalowe ucho. Metaliczne uderzenia na nierównościach mogą wskazywać na uszkodzone mocowanie tłumika, obijającego się o podwozie. Uderzenia te czuć też pod nogami.
  • Spaliny wydobywające się spod auta - układ wydechowy odprowadza spaliny od silnika do tylnej części auta. W szczelnym układzie spaliny powinny być widoczne za tylnym zderzakiem. Jeżeli np. w zimie widać parę wydobywającą się spod tylnej części auta, świadczyć to może o nieszczelności tłumika końcowego.
  • Zmniejszenie mocy silnika - układy wydechowe projektowane są pod kątem zachowania prawidłowej dynamiki przepływu spalin. Jakiekolwiek zaburzenia strumienia gazów mogą wpłynąć na prawidłową pracę silnika. Jeżeli w układzie wydechowym znajdzie się nieszczelność, lub wręcz pokaźna dziura, silnik może stać się mniej wydajny. Objawiać się to może spadkiem mocy.

Spawać tłumik, czy wymienić na nowy?

 Spawanie tłumika to rozwiązanie tymczasowe, jednak w niektórych sytuacjach bardziej ekonomiczne. Zaspawanie jednego otworu może kosztować 40-130 zł. Niestety, jeżeli pojawiła się jedna nieszczelność, w niedługim czasie można spodziewać się kolejnej. Cena zaspawania dwóch dziur w tłumiku może kosztować tyle, co nowy element, dlatego do naprawy trzeba podejść indywidualnie.

Gdzie oddać auto na wymianę tłumika końcowego?

Wymiana tłumika jest czynnością stosunkowo szybką do przeprowadzenia i prostą. Jak w większości przypadków i tutaj mogą wystąpić niespodziewane utrudnienia. Układ wydechowy to element rozgrzewający się do wysokiej temperatury i studzony np. wodą z kałuż na drodze. Elementy mogą się zapiec, śruby opasek mogą się zerwać i konieczne będzie użycie szlifierki. Nowy tłumik musi zostać podłączony w szczelny sposób przy użyciu specjalnej pasty. Dlatego zalecamy korzystanie z usług renomowanych specjalistów w okolicy.

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

BMW Serii 3 (E46, E90) - Cena wymiany tłumika końcowego

BMW Serii 3 (E46, E90) - Cena wymiany tłumika końcowego

 BMW Serii 3 to niemieckie auto klasy średniej produkowane od 1975 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 7 generacji modelu. BMW opisuje swoje modele litera i cyfrą. W tym wypadku modele to np. BMW 3 E46, BMW 3 E90. Samochód produkowany jest w nadwoziu hatchback 3d, sedan, kombi...

więcej

Peugeot 307 - Cena wymiany tłumika końcowego

Peugeot 307 - Cena wymiany tłumika końcowego

 Peugeot 307 to francuski samochód klasy aut kompaktowych produkowany w latach 2001-2012. Przez ten czas powstały dwie wersja tego modelu. Auto sprzedawane było w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan, kabrio oraz kombi.

więcej

Ford Mondeo (Mk3, Mk4) - Cena wymiany tłumika końcowego

Ford Mondeo (Mk3, Mk4) - Cena wymiany tłumika końcowego

 Ford Mondeo to auto klasy średniej amerykańskiej marki, którego produkcja rozpoczęła się w 1993 roku i trwa do dzisiaj. Przez ten czas powstało 5 generacji modelu. Ford ma w zwyczaju określanie generacji przedrostkiem Mk. Tym samym Ford Mondeo I generacji określany jest jako Mk1. Auto...

więcej

Citroen C1 (I) - Cena wymiany tłumika końcowego

Citroen C1 (I) - Cena wymiany tłumika końcowego

 Citroen C1 to francuskie auto osobowe klasy aut najmniejszych produkowane od 2005 roku po dzień dzisiejszy. W tym czasie powstały 2 generacje modelu. Samochód produkowany był w nadwoziu hatchback 3d i 5d. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Peugeot 107, Toyota Aygo czy Ford Ka.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat