Układ wydechowy składa się z kilku elementów, m.in: kolektora wydechowego, katalizatora, opcjonalnie filtra DPF, łącznika elastycznego, tłumika środkowego i końcowego. Tłumik końcowy jest jednym z tańszych elementów i odpowiada za odprowadzenie spalin za tył pojazdu oraz zmniejszenie hałasu powstałego w procesie spalania. Ulega uszkodzeniom chemicznym oraz mechanicznym.
Cena wymiany tłumika końcowego w Oplu Astra G i H została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego tłumika końcowego oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi i ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
| Generacja | Śr. cena tłumika | Czas wymiany | Cena całkowita | Lista serwisów |
| G | 267 zł | 40 minut | 347 zł | Wybierz serwis |
| H | 272 zł | 35 minut | 340 zł | Wybierz serwis |
Czas wymiany tłumika końcowego zależy od typu układu wydechowego oraz jego aktualnego stanu. Spotyka się podwójne układy wydechowe z dwoma tłumikami końcowymi. Znaczenie ma także stan śrub, ponieważ do wymiany starego zardzewiałego tłumika potrzebna może być szlifierka. Dopiero przecięcie zapieczonych śrub i wybicie obejmy pozwoli zamontować nowy tłumik. W przypadku Opla Astry G bezproblemowa wymiana tłumika końcowego trwa 40 minut, a w Oplu Astra H 35 minut.

Opel Astra to jeden z najpopularniejszych modeli samochodów klasy kompaktowej, którego produkcja rozpoczęła się w 1991 roku. Obecnie Produkowana jest już piąta generacja modelu opisana literą K. Samochód występował w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan oraz kombi.
| Znajdź serwis w Twojej okolicy |
||
| Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
| Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
| Kraków | Lublin | Łódź |
| Poznań | Szczecin | Toruń |
| Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Tłumik końcowy w samochodzie wymieniany jest tylko na skutek jego uszkodzenia. Uszkodzenia mogą powstać w sposób chemiczny, przez utlenianie i korozję oraz mechaniczny. Tłumik może zostać urwany lub wgnieciony podczas najeżdzania na wysoki krawężnik czy inne przeszkody. Przepływające przez układ wydechowy spaliny o wysokiej temperaturze także nie są dla niego objętne. Wzrosty temperatury i nagłe chłodzenia np. wodą z kałuży mogą doprowadzić do naprężeń i pęknięć.
Spawanie tłumika to rozwiązanie tymczasowe, jednak w niektórych sytuacjach bardziej ekonomiczne. Zaspawanie jednego otworu może kosztować 40-130 zł. Niestety, jeżeli pojawiła się jedna nieszczelność, w niedługim czasie można spodziewać się kolejnej. Cena zaspawania dwóch dziur w tłumiku może kosztować tyle, co nowy element, dlatego do naprawy trzeba podejść indywidualnie.
Wymiana tłumika jest czynnością stosunkowo szybką do przeprowadzenia i prostą. Jak w większości przypadków i tutaj mogą wystąpić niespodziewane utrudnienia. Układ wydechowy to element rozgrzewający się do wysokiej temperatury i studzony np. wodą z kałuż na drodze. Elementy mogą się zapiec, śruby opasek mogą się zerwać i konieczne będzie użycie szlifierki. Nowy tłumik musi zostać podłączony w szczelny sposób przy użyciu specjalnej pasty. Dlatego zalecamy korzystanie z usług renomowanych specjalistów w okolicy.
| Znajdź serwis w Twojej okolicy |
||
| Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
| Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
| Kraków | Lublin | Łódź |
| Poznań | Szczecin | Toruń |
| Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Opel corsa to niemiecki samochód klasy aut miejskich produkowany od 1982 roku do teraz. Przez ten czas powstało już 6 generacji nazwach Corsa A, Corsa B, Corsa C, Corsa D, Corsa E oraz Corsa F. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d oraz 5d (oraz kombi w Corsie B). Poza Europą znaleźć...
Seat Toledo to hiszpańskie auto osobowe klasy aut kompaktowych a później minivan, produkowany w latach 1991-2009 i 2012-2018. W tym czasie powstały 4 generacje modelu. Auto występuje w nadwoziu sedan oraz minivan. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Volkswagen Jetta, Opel Astra, Renault...
Fiesta to samochód osobowy klasy miejskiej produkowany przez amerykańską markę Ford. Jego produkcja rozpoczęła się w 1976 roku i trwa do dziś. Przez ten czas powstało aż 7 generacji tego modelu. Jak to w koncernie Forda, generacje opisywane są cyfrą i literami Mk. np. Fiesta Mk4, Fiesta...
Citroen C5 to francuskie auto osobowe klasy średniej produkowane od 2001 do 2020. W tym czasie powstały 3 generacje modelu. Samochód produkowany był w nadwoziu sedan, liftback oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Ford Mondeo, Peugeot 407 czy Toyota Avensis.