Peugeot 3008 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny. 

Ile kosztuje wymiana łożyska w kole w Peugeot 3008?

Cena wymiany łożyska koła w Peugeot 3008 I i II generacji została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.

Cena wymiany łożyska przód - Peugeot 3008
 Generacja  Śr. cena łożyska przód  Typ łożyska Czas wymiany  Cena całkowita
I 313 zł samo łożysko  120 minut 553 zł
II 278 zł samo łożysko  125 minut 528 zł
Cena wymiany łożyska tył - Peugeot 3008
 Generacja  Śr. cena łożyska tył  Typ łożyska Czas wymiany  Cena całkowita
I 202 zł samo łożysko  60 minut 322 zł
II 550 zł z piastą  55 minut 680 zł
 

Ile trwa wymiana łożyska w kole przód i tył?

Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Peugeot 3008 I generacji zarówno przednie i tylne koła zostały wyposażone w łożyska wymienne. Wymiana na przedniej osi trwa odpowiednio 120 minut, a na tylnej 65 minut. Natomiast w Peugeot 3008 II generacji na przedniej osi zamontowano łożysko wymienne, a na tylnej zintegrowane z piastą. Ich wymiana trwa 125 minut z przodu i 65 minut z tyłu.

Typy łożyska

Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.

  1. I generacji — samodzielne łożysko, wymienialne przy użyciu prasy
  2. II generacji — połączenie łożyska i piasty w jeden element. Samo łożysko jest niewymienialne
  3. III generacji — połączenie łożyska, piasty oraz zwrotnicy w jeden element. W zależności od konieczności wymiany samego łożyska lub samej piasty konieczna jest wymiana całego zespołu

Peugeot 3008 I i II cena wymiany lozyska kola

Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR. Peugeot 3008 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Kiedy wymienić łożysko koła?

Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.

Objawy zużycia łożyska koła

  • tarcie
  • buczenie
  • grzechot
  • metaliczne stuki

Przyczyny

  • niepoprawna geometria — źle ustawione koło, a zatem źle ustawione łożysko koła musi przenosić siły pod kątami, do których nie zostało zaprojektowane
  • uszkodzenie układu kierowniczego i zawieszenia — kasujące się luzy w zawieszeniu powodują uderzenia, które przenoszą się na łożysko koła
  • zwichrowane tarcze hamulcowe — bicie tarczy podczas hamowania wprowadza koło w drgania. Te drgania przenoszone są także na łożysko koła, które nie zostało przystosowane do przenoszenia tego typu obciążeń przez dłuższy okres
  • przegrzanie — następuje podczas długiej jazdy po zakrętach, szczególnie załadowanym samochodem
  • korozja — na skutek uszkodzenia uszczelnień dostaje się woda wypłukująca smar
  • niepoprawny montaż — mechanik nie posiadający prasy może próbować wbić łożysko młotkiem. To prosta droga do jego uszkodzenia
  • uszkodzenia mechaniczne — uderzenia kołem w dziury oraz krawężniki powodują obciążenia na łożysku. Powtarzające się uderzenia prowadzą do jego uszkodzenia

Gdzie oddać auto na wymianę łożyska koła?

Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Peugeot 3008 (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot 3008 (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR....

więcej

Peugeot 3008 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 3008 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR....

więcej

Peugeot 3008 II diesel - cena przeglądu okresowego małego

Peugeot 3008 II diesel - cena przeglądu okresowego małego

  Peugeot 3008 to pierwszy crossover tego francuskiego producenta. Produkcja rozpoczęła się w 2009 roku, tak jak minivana 5008. Omawiana generacja to druga odsłona Peugeota 5008, którego produkcja ruszyła w 2016 roku i trwa do dziś. Do wyboru były 2 silniki benzynowe 1.2 PureTech 130 KM,...

więcej

Peugeot 3008 II benzyna - cena przeglądu okresowego małego

Peugeot 3008 II benzyna - cena przeglądu okresowego małego

  Peugeot 3008 to pierwszy crossover tego francuskiego producenta. Produkcja rozpoczęła się w 2009 roku, tak jak minivana 5008. Omawiana generacja to druga odsłona Peugeota 5008, którego produkcja ruszyła w 2016 roku i trwa do dziś. Do wyboru były 2 silniki benzynowe 1.2 PureTech 130 KM,...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę