Volkswagen Golf (V, VI, VII) - Cena wymiany sprzęgła

Ile kosztuje wymiana sprzęgła w Volkswagen Golf?

Cena wymiany sprzęgła w Volkswagen Golf V, VI i VII wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach przedstawiono poniżej.

Cena wymiany sprzęgła Volkswagen Golf V
Paliwo Silnik zestaw sprzęgła cena z wymianą
Benzyna
 
1.4 i 16V 75KM 55kW 510 PLN 1001 PLN
1.4 FSI 90KM 66kW 510 PLN 1001 PLN
1.4 TSI 122KM 90kW 788 PLN 1460 PLN
1.6 i 102KM 75kW 603 PLN 1107 PLN
1.6 FSI 115KM 85kW 603 PLN 1107 PLN
Diesel
 
1.9 TDI 105KM 77kW 1409 PLN 2093 PLN
2.0 TDI 140KM 103kW 1834 PLN 2530 PLN

 

Cena wymiany sprzęgła Volkswagen Golf VI
Paliwo Silnik zestaw sprzęgła cena z wymianą
Benzyna
 
1.2 TSI 105KM 77kW 679 PLN 1379 PLN
1.4 80KM 59kW 668 PLN 1368 PLN
1.4 TSI 122KM 90kW 1003 PLN 1703 PLN
1.4 TSI 160KM 118kW 1042 PLN 1742 PLN
1.6 102KM 75kW 698 PLN 1398 PLN
2.0 TSI R 270KM 199kW 1289 PLN 2089 PLN
2.0 TSI GTI 210KM 155kW 1295 PLN 2095 PLN
Diesel
 
1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 2707 PLN 3407 PLN
1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2021 PLN 2721 PLN
2.0 TDI 110KM 81kW 2051 PLN 2751 PLN
2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW 2415 PLN 3115 PLN
2.0 TDI-CR DPF GTD 170KM 125kW 2397 PLN 3097 PLN

 

Cena wymiany sprzęgła Volkswagen Golf VII
Paliwo Silnik zestaw sprzęgła cena z wymianą
Benzyna
 
1.0 TSI 85KM 63kW 1074 PLN 1774 PLN
1.0 TSI 110KM 81kW 1118 PLN 1818 PLN
1.2 TSI BlueMotion Technology 110KM 81kW 1251 PLN 1951 PLN
1.4 TSI 122KM 90kW 1173 PLN 1873 PLN
1.4 TSI 140KM 103kW 1254 PLN 1954 PLN
1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW 1599 PLN 2299 PLN
2.0 TGI 220KM 162kW 1179 PLN 1929 PLN
1.5 TSI BMT 130KM 96kW 1599 PLN 2299 PLN
2.0 TGI 300KM 221kW 1422 PLN 2172 PLN
2.0 TSI BMT 310KM 228kW 1422 PLN 2172 PLN
Diesel
 
1.6 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW 2599 PLN 3299 PLN
1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW 2759 PLN 3459 PLN
2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM 110kW 2759 PLN 3459 PLN
2.0 TDI-CR BlueMotion Technology 184KM 135kW 2599 PLN 3299 PLN
Hybryda
 
1,4 TSI Plug-In-Hybrid 204KM 150kW 1129 PLN 1829 PLN
 

Koszt wymiany sprzęgła może się różnic w zależności od wybranego producenta części, hurtowni z jakiej korzysta mechanik, renomy serwisu czy nawet jego lokalizacji. Do najpopularniejszych producentów sprzęgieł samochodowych należą SACHS, LUK, VALEO, AISIN.

Cena wymiany sprzęgła w dieslu jest z reguły 25% wyższa niż w przypadku silnika benzynowego. Wynika to z większego nakładu pracy w celu demontażu samego sprzęgła. Cena części może być nawet 2-3 krotnie wyższa z uwagi na montowanie dwumasowego koła zamachowego w silnikach diesla. Obecnie coraz częściej DKZ montuje się także w niektórych silnikach benzynowych.

Ile trwa wymiana sprzęgła?

Jest to jedna z najbardziej czasochłonnych usług do wykonania przy samochodzie. W zależności od konstrukcji danego silnika, jego ułożenia, a także samego samochodu czas ten może się wahać od 2-3 godzin, do nawet kilkunastu przy trudnych przypadkach.

Kiedy zmienić sprzęgło – objawy

Usterki związane ze sprzęgłem z reguły nie występują nagle. Jest to proces, który da się zauważyć we wczesnym stadium. Daje to dodatkowy czas na rozpoznanie problemu i podjęcie działania. Niestety często wiązać się będzie ono z przygotowaniem nie małej kwoty na nowy zestaw sprzęgła. Nagłe usterki sprzęgła należą do mniejszości, jednak nie można ich wykluczyć. Objawy sugerujące wymianę sprzęgła na nowe podajemy poniżej:

  • Problem z wbiciem 1 biegu lub wstecznego
  • Wibracje w trakcie wciskania pedału sprzęgła
  • Twardy pedał sprzęgła
  • Szarpanie w trakcie ruszania
  • Ślizganie się sprzęgła – obroty rosną a samochód nie przyspiesza
  • Pedał sprzęgła bierze coraz wyżej (brak objawu przy sprzęgłach z samoregulacją)
  • Przegrzanie sprzęgła i wyczuwalny zapach spalenizny

cena wymiany sprzęgła Volkswagen Golf V i VII

Volkswagen Golf to auto klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1974 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi, kabriolet i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai i30, Opel Astra, Ford Focus, Toyota Auris, Peugeot 308 i Renault Megane. Volkswagen Golf pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla, hybrydowym oraz elektrycznym.

Co ile wymienić sprzęgło?

Standardowe sprzęgło powinno wytrzymać w samochodzie ok. 100-200 tys. km. Między tymi skrajnymi wartościami może minąć kilka lat. Skąd tak duża rozbieżność? Ogromny wpływ na trwałość sprzęgła ma styl jazdy kierowcy oraz samochód, którym się porusza. Silniki diesla generują dużo większy moment obrotowy niż silniki benzynowe (przy podobnej pojemności skokowej). Oznacza to, że dużo łatwiej takie sprzęgło zużyć podczas niewłaściwej eksploatacji. Podobnie będzie w przypadku silników chiptuningowanych czy samych w sobie dużych pojemności generujących dużo mocy. Zatem…

Jak dbać o sprzęgło?

  • Nie modyfikuj mocy silnika bez uwzględnienia jej wpływu na sprzęgło
  • Nie opieraj stopy na pedale sprzęgła w trakcie jazdy
  • Jak najkrócej jedź na półsprzęgle
  • Nie utrzymuj wysokich obrotów silnika podczas załączania sprzęgła, jeżeli nie jest to konieczne
  • Nie załączaj sprzęgła zbyt gwałtownie
  • Nie stój na biegu i wciśniętym sprzęgle na światłach
  • Kupuj sprzęgła tylko renomowanych producentów
  • Nie jedź z dodatkowym obciążeniem (pełny bagażnik, przyczepka) jeżeli nie jest to konieczne – im auto lżej tym lepiej dla sprzęgła

Kiedy wymienić dwumasowe koło zamachowe? – objawy

Konieczność wymiany dwumasy to jeden z koszmarów większości posiadaczy diesli. Można powiedzieć, że filtr cząstek stałych DPF, turbosprężarka i popularna dwumasa, to zestaw startowy sporych kosztów przy zakupie auta używanego. Dlatego bardzo istotne jest, aby np. przed zakupem samochodu dobrze sprawdzić stan sprzęgła i ewentualny hałas generowany przez DKZ.

Biorąc pod uwagę ilość potrzebnej pracy w celu wyjęcia sprzęgła z dwumasą, warto wymienić oba te elementy w jednym momencie. Okazuje się bowiem, że niektórzy wymieniają samo sprzęgło, jeżeli koło dwumasowe nadal jest sprawne szukając oszczędności. Usługa wymiany sprzęgła może kosztować tyle samo co same części, lub nawet więcej. Dlatego pozorna oszczędność może zostać szybko zweryfikowana przez życie, dodatkowo zwiększając ogólne koszty utrzymania auta. Dwumasowe koło zamachowe wytrzymuje podobny przebieg co sprzęgło ok. 150-200 tys. km. Oczywiście niewłaściwe operowanie pedałem sprzęgła szybko skróci ten przebieg.

Objawy uszkodzonej dwumasy:

  • Nierówna praca silnika
  • Szarpanie podczas ruszania
  • Wibracje pedału sprzęgła po oparciu na nim stopy
  • Problem z płynną zmianą biegów
  • Hałas i stuki podczas rozruchu silnika (największe obciążenie dla dwumasy)
  • Hałas i stuki z okolicy skrzyni biegów
  • Drgania karoserii lub/i kierownicy

Jak dbać o dwumasę?

Sytuacja ma się identycznie jak przy sprzęgle. Odpowiednie traktowanie pedału sprzęgła pozwoli dłużej unikać serwisu samochodowego. Poniżej przedstawiamy garść porad, jak ułatwić życie dwumasie:

  • Nie uruchamiaj silnika na pych
  • Nie ruszaj agresywnie, tracąc przyczepność kół
  • Stosuj zawsze produkty renomowanych producentów
  • Nie utrzymuj przesadnie niskiej prędkości obrotowej silnilka
  • Uruchamiaj silnik na wciśniętym sprzęgle (to nie to samo, co wrzucenie skrzyni na luz)
  • Nie przeciążaj sprzęgła dużym ładunkiem w bagażniku lub przyczepie

Czy warto zamienić dwumase na sztywne koło jednomasowe?

Propozycja wydaje się być kusząca. Niższy koszt samego koła zamachowego i dłuższa jego żywotność. W końcu nie ma w nim ruchomych elementów, które ulegną zużyciu. Nic jednak nie jest za darmo i w przypadku sztywnego koła zamachowego cierpi na tym układ napędowy w postaci m.in. skrzyni biegów. Z uwagi na wysokie momenty obrotowe i drgania silnika diesla, prawie zawsze wyposażony jest on w sprzęgło z dwumasą.

Jeżeli ten element amortyzujący drgania zostanie zastąpiony sztywnym kołem, „negatywna” energia z silnika zostanie przekazana dalej na skrzynię biegów. Dodatkowe drgania w skrzyni nie są jej zupełnie potrzebne do szczęścia, dlatego warto skalkulować, czy pozorna oszczędność na dwumasowym kole zamachowym nie zostanie pokryta i pewnie przekroczona kosztami naprawy skrzyni biegów. Trzeba też uważać, aby nie paść ofiarą nieuczciwych handlarzy. Konieczność wymiany dwumasy w używanych samochodach jest wysoce prawdopodobna, a niskie koszty samochodu od razu gotowego do sprzedaży są kuszące. Jeżeli zamierzasz używać auta prywatnie i przez wiele lat, lepiej zainwestować w tradycyjne koło dwumasowe.

Czy w DSG zmienia się sprzęgło?

Dwusprzęgłowe automatyczne skrzynie biegów również wyposażone są w sprzęgło, a nawet nie jedno. Akurat w tym przypadku kierowca ma dużo mniejszy wpływ na ich trwałość niż w przypadku manualnej skrzyni biegów. Objawy problemów ze sprzęgłem w DSG są podobne do tradycyjnego sprzęgła – szarpanie przy ruszaniu, problemy ze zmianą biegów czy ślizganie sprzęgła podczas przyspieszania. Wymiana zestawu sprzęgieł to poważna operacja, która powinna być wykonywana tylko przez specjalistę. Wymaga ona specjalnych narzędzi, doświadczenia oraz oprogramowania pozwalającego na adaptację nowego sprzęgła. Bez tego skrzynia może nie pracować poprawnie i ulec awarii. O ile sam zestaw sprzęgieł do DSG cenowo może być zbliżony do renomowanego sprzęgła z dwumasą dla diesla (1000-4000zł), to sama robocizna znacznie wzrasta ponad standardowe sprzęgło w skrzyni manualnej (800-3000zł).

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Volkswagen Golf V - Cena wymiany filtra paliwa

Volkswagen Golf V - Cena wymiany filtra paliwa

Produkcja piątej generacji Volkswagen Golf rozpoczęła się w 2003 roku, a zakończyła w 2008. Zainteresowanie modelem było bardzo duże, przez co produkcje starszej i nowszej generacji kontynuowano przez kolejne 3 lata. Samochód w porównaniu do swojego poprzednika przybrał na rozmiarze oraz...

więcej

Volkswagen Golf V - Cena wymiany świec zapłonowych

Volkswagen Golf V - Cena wymiany świec zapłonowych

Produkcja piątej generacji Volkswagen Golf rozpoczęła się w 2003 roku, a zakończyła w 2008. Zainteresowanie modelem było bardzo duże, przez co produkcje starszej i nowszej generacji kontynuowano przez kolejne 3 lata. Samochód w porównaniu do swojego poprzednika przybrał na rozmiarze oraz...

więcej

Volkswagen Golf (V, VI, VII)  - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Golf (V, VI, VII) - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Golf to auto klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1974 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi, kabriolet i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai i30, Opel Astra, Ford Focus, Toyota...

więcej

Volkswagen Golf IV - Cena wymiany filtra powietrza

Volkswagen Golf IV - Cena wymiany filtra powietrza

Volkswagenem Golf IV jest obecnie jednym z najpopularniejszych samochodów poszukiwanych w internecie. Produkowany w latach 1997-2006 w nadwoziach hatchback, kombi i cabrio, oraz sedan. Auto posiada pokaźną listę silników do wyboru, od pojemności 1.4 będąca bardzo popularną jednostką napędową, a...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat