Nagła głośniejsza niż zazwyczaj praca silnika może sygnalizować jego poważny problem. W większości przypadków niedomagania silnika objawiają się m.in. dudnieniem czy stukami. Spowodowane może być to tak błachą przyczyną jak zużyte świece zapłonowe, a także poważniejszymi jak uszkodzony tłumik czy katalizator.
Mimo, że wiele elementów może powodować głośniejszą pracę silnika, najczęściej przyczyną jest układ wydechowy.
Układ wydechowy odpowiada za przechwycenie gazów spalinowych wydobywających się z cylindrów i odprowadzenie ich za pojazd. Jest to realizowane za pomocą metalowych rur prowadzonych po podwoziu auta. Układ wydechowy podzielony jest na kilka elementów. W pierwszej kolejności gazy trafiają do kolektora wydechowego. Następnie prowadzone są do reaktora katalitycznego w celu utlenienia CO i HC oraz redukcji NOx. W kolejnym etapie gazy spalinowe trafiają do tłumika. Jak sama nazwa wskazuje, ma on na celu zmniejszenie generowanego hałasu a także dostosowanie prędkości spalin w układzie. Ostatnim etapem do pokonania jest końcowa rura wydechowa.
Mechanik sprawdza szczelność układu wydechowego, sprawność katalizatora, poprawne działanie sondy lambda i przepływomierza oraz innych elementów mogących powodować większy hałas.
Awaria układu wydechowego nie tylko sprawia, że samochód jest głośniejszy, ale także jazda nim jest bardziej niebezpieczna. Spaliny uciekające z nieszczelnego układu mogą dostać się do kabiny pasażerskiej powodując problemy zdrowotne. Zużyta uszczelka, wymieniona w odpowiednim czasie wygeneruje dużo mniejszy koszt, niż uszkodzony w konsekwencji reaktor katalityczny.
Jazda samochodem z ograniczoną mocą silnika może być dość stresująca. Za brak mocy może odpowiadać wadliwy układ paliwowy, problemy z dostarczeniem odpowiedniej ilości powietrza, czy zatkany katalizator. Jazda z ograniczoną mocą i niesprawnymi elementami w którymś z układów może...
Brak reakcji na gaz skutecznie uniemożliwia lub utrudnia poruszanie się samochodem. Jeżeli nie jest to wina objektów blokujących ruch pedału gazu, to być może jest to zablokowana przepustnica, awaria czujnika położenia pedału gazu, uszkodzona linka gazu lub uszkodzona sprężyna powrotna gazu....
Na tamte czasy kształty zarówno zewnątrz jak i wewnątrz Focusa I generacji były dość futurystyczne. Niesymetryczna deska rozdzielcza nie każdemu przypadła do gustu, jednak sam model stał się bardzo popularny także w środowisku sportowym za sprawą występów w rajdach WRC z Colinem McRae w...
Ładny, stylowy i przede wszystkim tani samochód segmentu B, który będzie też niedrogi w utrzymaniu. Seat Ibiza III kosztuje nie więcej niż 15 tys. zł, a mnogość wersji pozwala znaleźć coś dla każdego i na każdą okazję. Zarówno dla tych, którzy potrzebują mało wymagającego serwisowo środka...