Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Cena wymiany tarcz hamulcowych w Renault Clio III i IV wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Renault Clio III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.2 i 16V 65KM 48kW | 414 PLN (114) |
681 PLN | ||
1.2 16v 75KM 55kW | |||||
1.2 16V 101KM 74kW | |||||
1.4 i 16V 98KM 72kW | |||||
Diesel | 1.5 dCi 68KM 50kW | ||||
1.5 dCi 86KM 63kW |
Renault Clio IV | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW | 233 PLN (157) |
403 PLN | ||
1.2 16V 73KM 54kW | 271 PLN (172) |
441 PLN | |||
1.2 Energy TCe 118KM 87kW | 272 PLN (171) |
442 PLN | |||
Diesel |
1.5 dCi 75KM 55kW | 272 PLN (179) |
442 PLN | ||
1.5 ENERGY dCi 90KM 66kW | 345 PLN (196) |
515 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Clio III dla tylnej osi przedstawiono poniżej. W Renault Clio IV nie zastosowano tarczowego układu hamulcowego dla tylnej osi. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Renault Clio III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.2 i 16V 65KM 48kW | 422 PLN (110) |
712 PLN | ||
1.2 16v 75KM 55kW | |||||
1.2 16V 101KM 74kW | |||||
1.4 i 16V 98KM 72kW | |||||
Diesel | 1.5 dCi 68KM 50kW | ||||
1.5 dCi 86KM 63kW |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Renault Clio III i IV wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Renault Clio to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 1990 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanych w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, SEAT Ibiza, Skoda Fabia i Volkswagen Polo. Renault Clio pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Renault Clio II to popularny mały samochód miejski. Jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku i trwała aż do 2010. Dostępny był w nadwoziach hatchback oraz sedan. Najmniejszy silnik benzynowy to 1.1 o mocy 58 KM, a największy 3.0 V6 255 KM, który przy tej masie samochodu zmienia go w pocisk. Dla...
Trzecia już generacja miejskiej propozycji od Renault produkowana była w latach 2005-2012. Tym razem do dyspozycji klientów pozostawiono benzynowe jednostki napędowe o pojemnościach 1.2 - 2.0 generujących moce od 65 KM do 203 KM. W gamie diesli pozostała już jedynie pojemności 1.5 dCi...
Trzecia już generacja miejskiej propozycji od Renault produkowana była w latach 2005-2012. Tym razem do dyspozycji klientów pozostawiono benzynowe jednostki napędowe o pojemnościach 1.2 - 2.0 generujących moce od 65 KM do 203 KM. W gamie diesli pozostała już jedynie pojemności 1.5 dCi generująca...
Trzecia już generacja miejskiej propozycji od Renault produkowana była w latach 2005-2012. Tym razem do dyspozycji klientów pozostawiono benzynowe jednostki napędowe o pojemnościach 1.2 - 2.0 generujących moce od 65 KM do 203 KM. W gamie diesli pozostała już jedynie pojemności 1.5 dCi...