Renault Clio (III, IV) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Renault Clio III i IV  wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Renault Clio III
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.2 i 16V 65KM 48kW


183 PLN


 


243 PLN


 
1.2 16v 75KM 55kW
1.2 16V 101KM 74kW
1.4 i 16V 98KM 72kW
Diesel 1.5 dCi 68KM 50kW
1.5 dCi 86KM 63kW

 

Renault Clio IV
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW 157 PLN 277 PLN
1.2 16V 73KM 54kW 172 PLN 292 PLN
1.2 Energy TCe 118KM 87kW 171 PLN 291 PLN
Diesel
 
1.5 dCi 75KM 55kW 179 PLN 299 PLN
1.5 ENERGY dCi 90KM 66kW 196 PLN 316 PLN

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Clio III dla tylnej osi przedstawiono poniżej. W Renault Clio IV nie zastosowano tarczowego układu hamulcowego dla tylnej osi.

Renault Clio III
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.2 i 16V 65KM 48kW

110 PLN


 


206 PLN


 
1.2 16v 75KM 55kW
1.2 16V 101KM 74kW
1.4 i 16V 98KM 72kW
Diesel 1.5 dCi 68KM 50kW
1.5 dCi 86KM 63kW
 

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Renault Clio III i IV wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Renault Clio III i IV - Cena wymiany klocków hamulcowych

Renault Clio to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 1990 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanych w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, SEAT Ibiza, Skoda Fabia i Volkswagen Polo. Renault Clio pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.a.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Renault Clio II - Cena wymiany płynu hamulcowego

Renault Clio II - Cena wymiany płynu hamulcowego

   Renault Clio II to popularny mały samochód miejski. Jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku i trwała aż do 2010. Dostępny był w nadwoziach hatchback oraz sedan. Najmniejszy silnik benzynowy to 1.1 o mocy 58 KM, a największy 3.0 V6 255 KM, który przy tej masie samochodu zmienia go...

więcej

Renault Clio III - Cena wymiany filtra kabinowego

Renault Clio III - Cena wymiany filtra kabinowego

  Trzecia już generacja miejskiej propozycji od Renault produkowana była w latach 2005-2012. Tym razem do dyspozycji klientów pozostawiono benzynowe jednostki napędowe o pojemnościach 1.2 - 2.0 generujących moce od 65 KM do 203 KM. W gamie diesli pozostała już jedynie pojemności 1.5 dCi...

więcej

Renault Clio (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Renault Clio (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Renault Clio to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 1990 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanych w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, SEAT Ibiza, Skoda Fabia i...

więcej

Renault Clio II - Cena wymiany oleju silnikowego

Renault Clio II - Cena wymiany oleju silnikowego

 Renault Clio II to popularny mały samochód miejski. Jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku i trwała aż do 2010. Dostępny był w nadwoziach hatchback oraz sedan. Najmniejszy silnik benzynowy to 1.1 o mocy 58 KM, a największy 3.0 V6 255 KM, który przy tej masie samochodu zmienia go w...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę