Symptomy świadczące o tym, że zawieszenie pneumatyczne w Volkswagenie Touaregu I straciło swoją pełną sprawność to między innymi: wolne lub nierówne podnoszenie się samochodu po dłuższym postoju, kłopoty ze zmianą wysokości prześwitu auta, problemy z unoszeniem się samochodu, a także syczenie podczas podnoszenia. Nie warto lekceważyć tego typu symptomów. Odwlekanie naprawy może skończyć się tym, że trzeba będzie wymienić nie jeden lub dwa, ale kilka podzespołów i zapłacić znacznie więcej za czynności serwisowe.
Jak uniknąć wysokich kosztów napraw zawieszenia pneumatycznego oraz niespodziewanych usterek w trasie? Przede wszystkim trzeba je regularnie sprawdzać, najlepiej co 30 000 km. Profesjonalna firma zajmująca się naprawą tego typu zawieszeń powinna podpiąć auto pod komputer oraz pod manometry, co znacząco ułatwi diagnozę. Radzimy unikać mechaników, który nie mają profesjonalnego sprzętu, albo nigdy nie mieli do czynienia z zawieszeniem pneumatycznym.
Jeżeli usterka przydarzy się w trasie to zdecydowanie lepiej zawieźć uszkodzone auto lawetą do mechanika niż jechać z dziurawym miechem czy uszkodzonym kompresorem. Jest to nie tylko nieopłacalne ze względu na ryzyko pojawienia się kolejnych awarii, ale też niebezpieczne. Samochód z pneumatycznym zawieszeniem, który nie trzyma prawidłowej wysokości nie prowadzi się tak jak powinien. Znacznie łatwiej wpaść nim w poślizg i spowodować wypadek.
Znajdź mechanika naprawiające zawieszenia pneumatyczne w Twojej okolicy
Najczęściej wymiany wymagają same poduszki lub poduszki ze zintegrowanymi amortyzatorami. Ile kosztują takie części zawieszenia pneumatycznego w Volkswagenie Touaregu I? Przednia poduszka to wydatek rzędu 1999-2232 zł za sztukę, jej wymiana kosztuje 492 zł. Z kolei, za tylny miech trzeba zapłacić 1999 zł, a jego wymiana to wydatek rzędu 492 zł.
Kolejnym elementem układu pneumatycznego, który po latach wymaga wymiany jest kompresor pompujący powietrze do miechów pod odpowiednim ciśnieniem. Koszt takiej części w przypadku Volkswagena Touarega I to wydatek rzędu 1699 zł. Wymiana tego elementu kosztuje 350 zł. Z czasem zużyciu ulega również blok zaworowy, na który trzeba przeznaczyć 860 zł, a wymiana jednego to wydatek na poziomie 250 zł.
Żywotność części zawieszenia pneumatycznego to 10 lat lub około 200 000 km, jednak w niektórych przypadkach okres też może się wydłużyć lub skrócić. Jeżeli zakupiony samochód ma przebieg powyżej 200 000 km to, aby mieć spokój na dłużej warto od razu po zarejestrowaniu go odwiedzić serwis zajmujący się naprawą zawieszeń pneumatycznych i wymienić zużyte elementy.
Na rynku dostępne są zarówno części nowe jak i regenerowane. Wyceniając naprawy wzięliśmy pod uwagę te pierwsze, ale tylko producentów gwarantujących najwyższą jakość. Tanie zamienniki często nie wytrzymują nawet kilku tysięcy kilometrów. Z kolei z podzespołami regenerowanymi jest podobny problem. Ich trwałość jest losowa i ciężko przewidzieć jak długo będą w pełni sprawne.
Skąd wiadomo, części których producentów gwarantują wysoką jakość oraz długą i bezproblemową eksploatację? Najlepiej zapytać o to mechanika, który ma doświadczenie w serwisowaniu zawieszenia pneumatycznego w Volkswagenie Touaregu I. Jednym z takich warsztatów jest znajdujący się w Warszawie Dr Mechanik.
Część | Cena części | Koszt jej wymiany |
Przedni miech | 1999-2232 zł | 492 zł |
Tylny miech | 1999 zł | 492 zł |
Kompresor układu | 1699 zł | 350 zł |
Zawór | 860 zł | 250 zł |
Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane jest auto. Kluczowe znaczenie ma również fakt jak często samochód przewozi ciężkie przedmioty. Ile...
Zawieszenie pneumatyczne to rozwiązanie stosowane od lat głównie przez producentów marek premium, ale nie tylko. Jakie korzyści w codziennej eksploatacji daje? Czym różni się pneumatyka od konwencjonalnego zawieszenia? W którym modelach występuje? Na wszystkie te pytania odpowiadamy w tekście.
Kluczem do oszacowania kosztów konkretnej naprawy zawieszenia pneumatycznego jest dokładne sprawdzenie całego układu i wyselekcjonowanie części, które nadają się do wymiany. Koszt usługi uzależniony jest nie tylko od ceny części do konkretnego modelu auta, ale również od łatwości dostępu do...
Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane jest auto. Kluczowe znaczenie ma również fakt jak często samochód przewozi ciężkie przedmioty....