Audi A8 D3 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

 

Kiedy zawieszenie pneumatyczne wymaga ingerencji mechanika?

Symptomy świadczące o tym, że zawieszenie pneumatyczne w Audi A8 D3 straciło swoją pełną sprawność to między innymi: wolne lub nierówne podnoszenie się samochodu po dłuższym postoju, kłopoty ze zmianą wysokości prześwitu auta, problemy z unoszeniem się samochodu, a także syczenie podczas podnoszenia. Nie warto lekceważyć tego typu symptomów. Odwlekanie naprawy może skończyć się tym, że trzeba będzie wymienić nie jeden lub dwa, ale kilka podzespołów i zapłacić znacznie więcej za czynności serwisowe.

Jak uniknąć wysokich kosztów napraw zawieszenia pneumatycznego oraz niespodziewanych usterek w trasie? Przede wszystkim trzeba je regularnie sprawdzać, najlepiej co 30 000 km. Profesjonalna firma zajmująca się naprawą tego typu zawieszeń powinna podpiąć auto pod komputer oraz pod manometry, co znacząco ułatwi diagnozę. Radzimy unikać mechaników, który nie mają profesjonalnego sprzętu, albo nigdy nie mieli do czynienia z zawieszeniem pneumatycznym.
 
Jeżeli usterka przydarzy się w trasie to zdecydowanie lepiej zawieźć uszkodzone auto lawetą do mechanika niż jechać z dziurawym miechem czy uszkodzonym kompresorem. Jest to nie tylko nieopłacalne ze względu na ryzyko pojawienia się kolejnych awarii, ale też niebezpieczne. Samochód z pneumatycznym zawieszeniem, który nie trzyma prawidłowej wysokości nie prowadzi się tak jak powinien. Znacznie łatwiej wpaść nim w poślizg i spowodować wypadek.

Znajdź mechanika naprawiające zawieszenia pneumatyczne w Twojej okolicy

 

Ile kosztuje wymiana części w zawieszeniu pneumatycznym Audi A8 D3?

Najczęściej wymiany wymagają same poduszki lub poduszki ze zintegrowanymi amortyzatorami. Ile kosztują takie części zawieszenia pneumatycznego w Audi A8 D3? Przedni amortyzator ze zintegrowanym miechem to wydatek rzędu 3999-7260  zł za sztukę, jego wymiana kosztuje 369 zł. Za samą poduszkę bez amortyzatora trzeba zapłacić 899-1299 zł, a za wymontowanie starej i montaż nowej 554 zł. Z kolei, za tylną poduszkę trzeba zapłacić 1499 zł, a jej wymiana to wydatek rzędu 430 zł. Tylny amortyzator z poduszką kosztuje 7743 zł, demontaż zużytego i montaż nowego 369 zł.
 
Kolejnym elementem układu pneumatycznego, który po latach wymaga wymiany jest kompresor pompujący powietrze do miechów pod odpowiednim ciśnieniem. Koszt takiej części w przypadku Audi A8 D3  to wydatek rzędu 1999 zł. Wymiana tego elementu kosztuje 300 zł. Z czasem zużyciu ulega również blok zaworowy, na który trzeba przeznaczyć 999-2399 zł, a jego wymiana to wydatek na poziomie 200 zł.
 
Żywotność części zawieszenia pneumatycznego to 10 lat lub około 200 000 km, jednak w niektórych przypadkach okres też może się wydłużyć lub skrócić. Jeżeli zakupiony samochód ma przebieg powyżej 200 000 km to, aby mieć spokój na dłużej warto od razu po zarejestrowaniu go odwiedzić serwis zajmujący się naprawą zawieszeń pneumatycznych i wymienić zużyte elementy.
 

Części nowe czy regenerowane?

Na rynku dostępne są zarówno części nowe jak i regenerowane. Wyceniając naprawy wzięliśmy pod uwagę te pierwsze, ale tylko producentów gwarantujących najwyższą jakość. Tanie zamienniki często nie wytrzymują nawet kilku tysięcy kilometrów. Z kolei z podzespołami regenerowanymi jest podobny problem. Ich trwałość jest losowa i ciężko przewidzieć jak długo będą w pełni sprawne.

Skąd wiadomo, części których producentów gwarantują wysoką jakość oraz długą i bezproblemową eksploatację? Najlepiej zapytać o to mechanika, który ma doświadczenie w serwisowaniu zawieszenia pneumatycznego w Audi A8 D3. Jednym z takich warsztatów jest znajdujący się w Warszawie Dr Mechanik.

Ceny części zawieszenia pneumatycznego i ich wymian
Część Cena części Koszt jej wymiany
Przedni amortyzator z miechem (sam miech) 3999-7260 zł (899-1299 zł) 369 zł (554 zł) 
Tylny amortyzator z miechem (sam miech) 7743 zł (1499 zł) 369 zł (430 zł)
Kompresor układu 1999 zł 300 zł
Blok zaworowy 999-2399 zł 200 zł


Przeczytaj także

Mazda 3 I - Cena diagnostyki komputerowej

Mazda 3 I - Cena diagnostyki komputerowej

 Samochód klasy kompaktowej produkowany od 2003 - 2009. Mazda 3 jest następcą modelu 323. Zajął 2 pozycje na Europejski samochód roku w 2004. W roku 2006 auto przeszło delikatny facelifting. Oferowany w 4 odmianach benzynowych od 84KM do 260KM oraz 3 silników diesla o mocy od 90KM do 143KM.

więcej

Volkswagen Passat B8 diesel - cena przeglądu okresowego dużego

Volkswagen Passat B8 diesel - cena przeglądu okresowego dużego

 Volkswagen Passat to jeden z najpopularniejszych modeli tego niemieckiego producenta. Obecna jest już ósma generacja modelu, która produkowana jest od 2014 roku. Auto dostępne jest w nadwoziu sedan oraz kombi. Konkuruje z takimi autami jak Ford Mondeo czy Opel Insignia. Do wyboru jest 5...

więcej

Mazda 2 II - Cena napełnienia klimatyzacji

Mazda 2 II - Cena napełnienia klimatyzacji

 Mazda 2 otrzymała w 2008r. tytuł World Car of the Year. Mazda 2 II należy do segmentu B i była produkowana od 2007 do 2014. Model został stworzony dzięki współpracy z Fordem w stylu auta typowo miejskiego. W gamie silnikowej znalazły się tylko jednostki benzynowe od 75KM do 103KM.

więcej

BMW Serii 3 E90 - Cena wymiany klocków hamulcowych

BMW Serii 3 E90 - Cena wymiany klocków hamulcowych

 BMW Serii 3 E90 to następca modelu E46, którego produkcją ruszyła w 2004 roku. W porównaniu do swojego poprzednika auto zwiększyło swoje rozmiary. Nowa trójka w 2006 roku uzyskała tytuł Światowego Samochodu Roku. Do wyboru było 11 silników benzynowych od 316i 122KM do 4.0 V8 420KM oraz 12...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat