BMW Serii 5 E61 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

 

Kiedy zawieszenie pneumatyczne wymaga ingerencji mechanika?

Symptomy świadczące o tym, że zawieszenie pneumatyczne w BMW Serii 5 E61 straciło swoją pełną sprawność to między innymi: wolne lub nierówne podnoszenie się samochodu po dłuższym postoju, kłopoty ze zmianą wysokości prześwitu auta, problemy z unoszeniem się samochodu, a także syczenie podczas podnoszenia. Nie warto lekceważyć tego typu symptomów. Odwlekanie naprawy może skończyć się tym, że trzeba będzie wymienić nie jeden lub dwa, ale kilka podzespołów i zapłacić znacznie więcej za czynności serwisowe.

Jak uniknąć wysokich kosztów napraw zawieszenia pneumatycznego oraz niespodziewanych usterek w trasie? Przede wszystkim trzeba je regularnie sprawdzać, najlepiej co 30 000 km. Profesjonalna firma zajmująca się naprawą tego typu zawieszeń powinna podpiąć auto pod komputer oraz pod manometry, co znacząco ułatwi diagnozę. Radzimy unikać mechaników, który nie mają profesjonalnego sprzętu, albo nigdy nie mieli do czynienia z zawieszeniem pneumatycznym.
 
Jeżeli usterka przydarzy się w trasie to zdecydowanie lepiej zawieźć uszkodzone auto lawetą do mechanika niż jechać z dziurawym miechem czy uszkodzonym kompresorem. Jest to nie tylko nieopłacalne ze względu na ryzyko pojawienia się kolejnych awarii, ale też niebezpieczne. Samochód z pneumatycznym zawieszeniem, który nie trzyma prawidłowej wysokości nie prowadzi się tak jak powinien. Znacznie łatwiej wpaść nim w poślizg i spowodować wypadek.

Znajdź mechanika naprawiające zawieszenia pneumatyczne w Twojej okolicy

 

Ile kosztuje wymiana części w zawieszeniu pneumatycznym BMW Serii 5 E61?

Najczęściej wymiany wymagają same poduszki lub poduszki ze zintegrowanymi amortyzatorami. Ile kosztują takie części zawieszenia pneumatycznego w BMW Serii 5 E61? Za tylną poduszkę trzeba zapłacić 864 zł, a jej wymiana to wydatek rzędu 250 zł.
 
Kolejnym elementem układu pneumatycznego, który po latach wymaga wymiany jest kompresor pompujący powietrze do miechów pod odpowiednim ciśnieniem. Koszt takiej części w przypadku BMW Serii 5 E61 to wydatek rzędu 1499 zł. Wymiana tego elementu kosztuje 250 zł. Z czasem zużyciu ulega również blok zaworowy, na który trzeba przeznaczyć 849 zł, a jego wymiana to wydatek na poziomie 50 zł.
 
Żywotność części zawieszenia pneumatycznego to 10 lat lub około 200 000 km, jednak w niektórych przypadkach okres też może się wydłużyć lub skrócić. Jeżeli zakupiony samochód ma przebieg powyżej 200 000 km to, aby mieć spokój na dłużej warto od razu po zarejestrowaniu go odwiedzić serwis zajmujący się naprawą zawieszeń pneumatycznych i wymienić zużyte elementy.
 
 

Części nowe czy regenerowane?

Na rynku dostępne są zarówno części nowe jak i regenerowane. Wyceniając naprawy wzięliśmy pod uwagę te pierwsze, ale tylko producentów gwarantujących najwyższą jakość. Tanie zamienniki często nie wytrzymują nawet kilku tysięcy kilometrów. Z kolei z podzespołami regenerowanymi jest podobny problem. Ich trwałość jest losowa i ciężko przewidzieć jak długo będą w pełni sprawne.
 
Skąd wiadomo, części których producentów gwarantują wysoką jakość oraz długą i bezproblemową eksploatację? Najlepiej zapytać o to mechanika, który ma doświadczenie w serwisowaniu zawieszenia pneumatycznego w BMW Serii 5 E61. Jednym z takich warsztatów jest znajdujący się w Warszawie Dr Mechanik.

Ceny części zawieszenia pneumatycznego i ich wymian

 Część Cena części Koszt jej wymiany
Tylny miech 864 zł 250 zł
Kompresor układu 1499 zł 250 zł
Blok zaworowy 849 zł 50 zł

 



Przeczytaj także

Co to jest ABS i jak działa w samochodzie

Uklad ABS, z j. ang. Anti-Lock Breaking System zapobiega blokowaniu kół pojazdu podczas hamowania. Został stworzony po to aby umożliwiać jednoczesne hamowanie (szczególnie gwałtowne) z możliwością kierowania pojazdem. W samochodach osobowych jest stosowany od lat 70. ubiegłego wieku, a od 1 maja...

więcej

Seat Ibiza III - Cena wymiany filtra powietrza

Seat Ibiza III - Cena wymiany filtra powietrza

 Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła facelifting. Do oferty trafiło 10 silników benzynowych od 40KW do 85KW oraz 7 silników diesla od 55KW do...

więcej

Skoda Octavia II - Cena ustawienia zbieżności kół

Skoda Octavia II - Cena ustawienia zbieżności kół

 Druga generacja Skody Octavia była produkowana w latach 2004 - 2013. Powstała na platformie PQ35, takiej samej jak Golf V. Facelifting tego modelu odbył się w roku 2009. W ofercie było dostępnych kilka silnków benzynowych o mocach od 75KM do 200KM oraz silników diesla o mocach od 105KM do...

więcej

Opel Insignia A diesel - cena przeglądu okresowego małego

Opel Insignia A diesel - cena przeglądu okresowego małego

  Opel Insignia A zaprezentowany został w 2008 roku jako następca Vectry C. Pierwsza generacja produkowana była w latach 2008-2017, po której zakończeniu powstała odmłodzona Insignia B. Auto dostępne było w nadwoziu liftback, sedan oraz kombi i konkurowało z autami typu Renault Laguna czy...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat