Ile kosztuje naprawa zawieszenia pneumatycznego?

Znajdź mechanika naprawiające zawieszenia pneumatyczne w Twojej okolicy

Ile kosztuje sprawdzenie zawieszenia pneumatycznego?

Sprawdzenie zawieszenia pneumatycznego nie ogranicza się tylko do oględzin i szukania źródła nieszczelności. W większości przypadków niezbędne będzie jeszcze wykonanie innych czynności. Profesjonalny przegląd zawieszenia pneumatycznego z podłączeniem auta do komputera wraz ze sprawdzeniem ciśnienia w układzie przy pomocy manometrów to wydatek rzędu 300-1000 zł, w zależności od modelu i rocznika auta.

Ile kosztuje sama robocizna przy wymianach konkretnych części?

Za wymianę miechów zawieszenia w zależności od samochodu trzeba zapłacić od 200 do 600 złotych. Z kolei wymiana przewodów doprowadzających powietrze z kompresora do miechów może się wahać w granicach od 300 do 1000 złotych. Wymontowanie starej i montaż nowej sprężarki układu to wydatek rzędu 300-500 zł. Kolejnymi elementami, które mogą wymagać zastąpienia nowymi są czujniki, za taką usługę mechanik policzy od 200 do 300 złotych. Decydując się na demontaż zawieszenia pneumatycznego i montaż tradycyjnego za taką czynność warsztat może wziąć do 500 do 2000 zł złotych. Wymiana bloku zaworowego to wydatek rzędu 250-350 zł. Z kolei montaż nowych zaworów przy miechach będzie kosztował od 150 do 200 zł za sztukę. Adaptacja zawieszenia pneumatycznego, w przypadku gdy auto krzywo stoi to wydatek rzędu 300-400 zł.

Jak drogie mogą być części do zawieszenia pneumatycznego?

Za miechy w zależności od modelu samochodu trzeba zapłacić od 500 do 2000 zł. Zakup kompresora to wydatek na poziomie 1200-3700 złotych. Z kolei za czujniki trzeba zapłacić około 500 zł. Blok zaworowy kosztuje 1000-1500 zł. A zawory na miechach zwykle wyceniane są na 100-200 zł za sztukę. Elementy do konwersji zawieszenia z pneumatycznego na konwencjonalne będą kosztowały od 1000 do 5000 złotych. Z kolei za przewody trzeba zapłacić 15-20 zł za metr – zwykle jednak są one liczone w ramach robocizny.
 

Jak ograniczyć wydatki na serwis takiego zawieszenia?

Aby uniknąć wysokich kosztów wymian i kompletnego remontu zawieszenia pneumatycznego należy już przy pierwszych niepokojących symptomach odwiedzić mechanika. Im szybciej się to zrobi tym większa szansa, że wymiany będzie wymagał jeden element układu a nie kilka. Nawet niezbyt długa eksploatacja auta z niesprawnym miechem może doprowadzić do tego, że zamiast jednej poduszki trzeba będzie wymienić wszystkie łącznie z wężami i kompresorem.
 
Drugą istotną kwestią jest wybór odpowiednio wykwalifikowanego warsztatu, który specjalizuje się w tego typu naprawach. Dla przykładu polecanym warsztatem zajmującym się serwisem zawieszenia pneumatycznego w Warszawie jest Dr MechanikDecydując się na jak najtańszy warsztat często okazuje się, że trzeba szukać lepszego, który poprawi po nim nieprofesjonalnie wykonaną pracę.
 
Radzimy też zwracać szczególną uwagę na dobór części. Te powinny być odpowiednio wysokiej jakości, po to, aby już po kilku tysiącach przejechanych kilometrów nie okazało się, że dopiero co wymieniony element wymaga ponownego serwisu. Sceptycznie należy podchodzić również do części regenerowanych. Ich poziom jakości często nie jest zbyt regularny. Raz uda się trafić na dobrze naprawiony element, a innym razem po krótkim czasie trzeba go będzie wymieniać ponownie.

Znajdź mechanika naprawiające zawieszenia pneumatyczne w Twojej okolicy






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Audi A6 C6 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Audi A6 C6 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane jest auto. Kluczowe znaczenie ma również fakt jak często samochód przewozi ciężkie przedmioty. Ile...

więcej

Czy warto kupować auto z zawieszeniem pneumatycznym?

Czy warto kupować auto z zawieszeniem pneumatycznym?

Zawieszenie pneumatyczne to rozwiązanie stosowane od lat głównie przez producentów marek premium, ale nie tylko. Jakie korzyści w codziennej eksploatacji daje? Czym różni się pneumatyka od konwencjonalnego zawieszenia? W którym modelach występuje? Na wszystkie te pytania odpowiadamy w tekście.

więcej

BMW X5 E70 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

BMW X5 E70 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane jest auto. Kluczowe znaczenie ma również fakt jak często samochód przewozi ciężkie przedmioty. Ile...

więcej

BMW X6 E71 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

BMW X6 E71 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

 Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane jest auto. Kluczowe znaczenie ma również fakt jak często samochód przewozi ciężkie przedmioty....

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę