BMW Serii 7 E65 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Kiedy zawieszenie pneumatyczne wymaga ingerencji mechanika?

Symptomy świadczące o tym, że zawieszenie pneumatyczne w BMW Serii 7 E65 straciło swoją pełną sprawność to między innymi: wolne lub nierówne podnoszenie się samochodu po dłuższym postoju, kłopoty ze zmianą wysokości prześwitu auta, problemy z unoszeniem się samochodu, a także syczenie podczas podnoszenia. Nie warto lekceważyć tego typu symptomów. Odwlekanie naprawy może skończyć się tym, że trzeba będzie wymienić nie jeden lub dwa, ale kilka podzespołów i zapłacić znacznie więcej za czynności serwisowe.
 
Jak uniknąć wysokich kosztów napraw zawieszenia pneumatycznego oraz niespodziewanych usterek w trasie? Przede wszystkim trzeba je regularnie sprawdzać, najlepiej co 30 000 km. Profesjonalna firma zajmująca się naprawą tego typu zawieszeń powinna podpiąć auto pod komputer oraz pod manometry, co znacząco ułatwi diagnozę. Radzimy unikać mechaników, który nie mają profesjonalnego sprzętu, albo nigdy nie mieli do czynienia z zawieszeniem pneumatycznym.
 
Jeżeli usterka przydarzy się w trasie to zdecydowanie lepiej zawieźć uszkodzone auto lawetą do mechanika niż jechać z dziurawym miechem czy uszkodzonym kompresorem. Jest to nie tylko nieopłacalne ze względu na ryzyko pojawienia się kolejnych awarii, ale też niebezpieczne. Samochód z pneumatycznym zawieszeniem, który nie trzyma prawidłowej wysokości nie prowadzi się tak jak powinien. Znacznie łatwiej wpaść nim w poślizg i spowodować wypadek.

Znajdź mechanika naprawiające zawieszenia pneumatyczne w Twojej okolicy

 

Ile kosztuje wymiana części w zawieszeniu pneumatycznym BMW Serii 7 E65? 

Najczęściej wymiany wymagają same poduszki lub poduszki ze zintegrowanymi amortyzatorami. Ile kosztują takie części zawieszenia pneumatycznego w BMW Serii 7 E65? Za tylną poduszkę trzeba zapłacić 1999-2599 zł, a jej wymiana to wydatek rzędu 369 zł.
 
Kolejnym elementem układu pneumatycznego, który po latach wymaga wymiany jest kompresor pompujący powietrze do miechów pod odpowiednim ciśnieniem. Koszt takiej części w przypadku BMW Serii 7 E65 to wydatek rzędu 2049 zł. Wymiana tego elementu kosztuje 369 zł. Z czasem zużyciu ulega również blok zaworowy, na który trzeba przeznaczyć 700 zł, a jego wymiana to wydatek na poziomie 250 zł.
 
Żywotność części zawieszenia pneumatycznego to 10 lat lub około 200 000 km, jednak w niektórych przypadkach okres też może się wydłużyć lub skrócić. Jeżeli zakupiony samochód ma przebieg powyżej 200 000 km to, aby mieć spokój na dłużej warto od razu po zarejestrowaniu go odwiedzić serwis zajmujący się naprawą zawieszeń pneumatycznych i wymienić zużyte elementy.
 
 

Części nowe czy regenerowane?

Na rynku dostępne są zarówno części nowe jak i regenerowane. Wyceniając naprawy wzięliśmy pod uwagę te pierwsze, ale tylko producentów gwarantujących najwyższą jakość. Tanie zamienniki często nie wytrzymują nawet kilku tysięcy kilometrów. Z kolei z podzespołami regenerowanymi jest podobny problem. Ich trwałość jest losowa i ciężko przewidzieć jak długo będą w pełni sprawne.

Skąd wiadomo, części których producentów gwarantują wysoką jakość oraz długą i bezproblemową eksploatację? Najlepiej zapytać o to mechanika, który ma doświadczenie w serwisowaniu zawieszenia pneumatycznego w BMW Serii 7 E65. Jednym z takich warsztatów jest znajdujący się w Warszawie Dr Mechanik.

Ceny części zawieszenia pneumatycznego i ich wymian
 Część Cena części Koszt jej wymiany
Tylny miech 1999-2599 zł 369 zł
Kompresor układu 2049 zł 369 zł
Blok zaworowy 700 zł 250 zł


Przeczytaj także

BMW X6 F16 - Cena diagnostyki komputerowej

BMW X6 F16 - Cena diagnostyki komputerowej

 Produkcja BMW X6 F16 rozpoczęła się w 2014 roku i trwa do dnia dzisiejszego. To kontynuacja nowo powstałego segmentu samochodów SAC. Poza nieznacznym zwiększeniem rozmiaru jest to odświeżony X6 E71. Do oferty ponownie trafiły 3 silniki benzynowe od 306KM do 575KM oraz 3 silniki diesla o...

więcej

Seat Leon II - Cena wymiany płynu hamulcowego

Seat Leon II - Cena wymiany płynu hamulcowego

 Produkcję Seat Leon II rozpoczęto w 2005 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja została całkowicie odmieniona stylistycznie. W 2009 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie znalazło się 11 silników benzynowych o mocach od 77KM do 195KM oraz 5 silników diesla od 77...

więcej

Mitsubishi ASX - Cena wymiany filtra paliwa

Mitsubishi ASX - Cena wymiany filtra paliwa

  Model ASX to mniejsza wersja Outlander'a i chociaż jego produkcja trwa zaledwie 9 lat, bo od 2010 roku, to model przeszedł już 3 faceliftingi, w roku 2015, 2016 i 2019. Ten najmłodszy dość znacznie różni się od debiutanta. Do dyspozycji klientów pozostawiono 3 silniki benzynowe o...

więcej

Peugeot 307 I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Peugeot 307 I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

 W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę Samochodu Roku 2002. W 2005 roku 307 I poddano faceliftingowi. Produkcję auta zakończono w 2007 roku. W...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Potrzebujesz mechanika?
Zadzwoń!