Peugeot 206 - Cena serwisu klimatyzacji

W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę Samochodu Roku 2002. W 2005 roku 307 I poddano faceliftingowi. Produkcję auta zakończono w 2007 roku. W ofercie dostępnych było 5 silników benzynowych od 75KM do 136KM oraz 5 silników diesla od 70KM do 136KM.

Ile czynnika wchodzi do układu klimatyzacji w Peugeot 206?

Paliwo Silnik Ilość czynnika [g] Typ

 

 

 

 

 

R134a 

  

 

 

Benzyna

1.1 i 60KM 44kW

710

1.4 i 75KM 55kW 710
1.6 i 90KM 66kW 710
1.6 i 16V 109KM 80kW 710
2.0 i 16V 136KM 100kW 660

 

Diesel

1.4 HDi 70KM 51kW 710
1.6 16V HDi 109KM 80kW 710
1.9 D 69KM 51kW 710
2.0 HDi 90KM 66kW 710

W powyższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.

Ile kosztuje napełnienie klimatyzacji?

Średni koszt 100 gram czynnika chłodniczego typu R134a to ok. 30zł brutto, a koszt podłączenia maszyny do opróżnienia i czyszczenia układu to ok. 123zł brutto.

 Białystok 83-205 PLN Umów wizytę
 Bydgoszcz 102-187 PLN Umów wizytę
 Gdańsk 75-150 PLN Umów wizytę

 Gorzów

Wielkopolski

 125-400 PLN Umów wizytę
 Katowice  99-160 PLN Umów wizytę
 Kielce  87-353 PLN Umów wizytę
 Kraków  130-184 PLN Umów wizytę
 Lublin 100-200 PLN Umów wizytę
 Łódź  130-164 PLN Umów wizytę
 Olsztyn 110-177 PLN Umów wizytę
 Poznań 105-129 PLN Umów wizytę
Szczecin 76-121 PLN Umów wizytę
Toruń 50-250 PLN Umów wizytę
Warszawa 120-249 PLN Umów wizytę
Wrocław 133-250 PLN Umów wizytę
Zielona Góra 100-150 PLN Umów wizytę

Jak napełnić klimatyzację w samochodzie?

Profesjonalne serwisy klimatyzacji w pierwszej kolejności wyciągają pozostały czynnik z olejem, oczyszczają układ z wilgoci oraz sprawdzają szczelność układu. Dopiero sprawny układ klimatyzacji może zostać ponownie napełniony wraz ze świeżym olejem do smarowania sprężarki. Klientowi przyjdzie w takim wypadku zapłacić za ilość brakującego czynnika po napełnieniu. Najwięcej zapłacą Ci, którzy w wyniku nieszczelnego układu stracili cały czynnik chłodniczy.

Czynnik chłodniczy R134a, a HFO-1234af

Najbardziej popularnym czynnikiem chłodniczym w obecnie użytkowanych samochodach jest R134a, który wyszedł z obiegu w przypadku samochodów produkowanych po 2011 roku. Na jego miejsce pojawił się HFO-1234af, który jest kilkukrotnie droższy i mniej wydajny, jednak według ekologów bardziej ekologiczny. W celu zmuszenia kierowców przejścia na nowy czynnik, podniesiono w ostatnim czasie drastycznie cenę starego czynnika R134a. To kolejny powód dla którego warto pojechać do specjalistycznego warsztatu, a nie nabić drogi czynnik, który ujdzie do atmosfery w ciągu miesiąca, czy nawet kilku dni.

Gdzie nabić klimatyzację samochodową?

Napełninie klimatyzacji to jedna z najpopularniejszych usług związanych z serwisem klimatyzacji w Polsce. Usługę tę świadczą zarówno warsztaty zajmujące się klimatyzacją kompleksowo, jak i nieprofesjonalne przedsiębiorstwa czyniąc sobie z tego dodatkowe źródło dochodu. Czy ma znaczenie, kto nabije nam klimatyzację? Okazuje się, że tak. Częstym problemem kierowców jest ubytek czynnika chłodniczego niedługo po napełnianiu układu. Wynika to właśnie z nieprofesjonalnego podejścia, gdzie napełnianie klimatyzacji jest przeprowadzane bez sprawdzenia szczelności układu. Dodatkowo, drożejący czynnik chłodniczy powoduje, że nieprofesjonalne warsztaty napełniają układ gazem LPG, który jest nieporównywalnie tańszy. Jest to procedura nielegalna i bardzo niebezpieczna.

Jak często napełniać klimatyzację w samochodzie?

Czynnik chłodniczy ma na tyle małe cząsteczki, że jego ubytek w ilości 50-100 gram na rok jest akceptowalny. Aby nie dopuścić do zbyt niskiego poziomu czynnika zaleca się napełnić sprawną klimatyzację raz na 2 lata. Zbyt niska ilość czynnika doprowadzi do uszkodzenia bardzo drogiej sprężarki klimatyzacji oraz spowoduje korozję innych elementów układu.

Wiesz już wszystko na ten temat?

UMÓW NAPEŁNIANIE



Przeczytaj także

Peugeot 206 - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 206 - Cena wymiany rozrządu

 W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę Samochodu Roku 2002. W 2005 roku 307 I poddano faceliftingowi. Produkcję auta zakończono w 2007 roku. W...

więcej

Peugeot 206 - Cena wymiany płynu hamulcowego

Peugeot 206 - Cena wymiany płynu hamulcowego

 W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę Samochodu Roku 2002. W 2005 roku 307 I poddano faceliftingowi. Produkcję auta zakończono w 2007 roku. W...

więcej

Peugeot 206 - Cena wymiany płynu chłodniczego

Peugeot 206 - Cena wymiany płynu chłodniczego

W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę Samochodu Roku 2002. W 2005 roku 307 I poddano faceliftingowi. Produkcję auta zakończono w 2007 roku. W...

więcej

Peugeot 206 - Cena ustawienia zbieżności kół

Peugeot 206 - Cena ustawienia zbieżności kół

 W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę Samochodu Roku 2002. W 2005 roku 307 I poddano faceliftingowi. Produkcję auta zakończono w 2007 roku. W...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę