Peugeot 308 (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.

Ile kosztuje serwis klimatyzacji samochodowej w Peugeot 308?

Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w Peugeot 308 I i II w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.

 

Ile czynnika wchodzi do układu klimatyzacji w Peugeot 308? 

W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.

Peugeot 308 I

Paliwo

Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Benzyna 1.4 VTi 98KM 72kW 450-480 R134a
1.6 VTi 120KM 88kW
1.6 THP 150KM 110kW
1.6 THP 156KM 115kW
1.6 THP 175KM 129kW
Diesel 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
1.6 HDi FAP 112KM 82kW
1.6 HDi 16V 90KM 66kW
2.0 HDi FAP 140KM 103kW
1.6 e-HDI FAP STT 112KM 82kW
1.6 HDi 16V 109KM 80kW

 

Peugeot 308 II

Paliwo

Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Benzyna 1.2 PureTech 110KM 81kW 450-480 R1234yf
1.2 PureTech 130KM 96kW
1.6 THP 125KM 92kW
1.6 e-THP 205KM 151kW
1.6 e-THP 272KM 200kW
1.2 PureTech 82KM 60kW
Diesel 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
1.6 HDi 92KM 68kW
1.5 BlueHDI 130KM 96kW
2.0 BlueHDi 150KM 110kW
1.6 e-HDI 115KM 85kW

Co obejmuje standardowy i pełny serwis klimatyzacji samochodowej?

Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:

  • podłączenia maszyny obsługującej układ klimatyzacji,
  • wytworzenia próżni poprzez wypompowanie czynnika chłodzącego i oleju smarującego sprężarkę oraz pomiaru ich ilości,
  • sprawdzenia szczelności układu klimatyzacji i usunięcia wilgoci
  • napełnienia układu wymaganą ilością czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego.

Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.

Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:

Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.

Peugeot 308 I i II serwis klimatyzacji samochodowej

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i Volkswagen Golf. Peugeot 308 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Ile trwa serwis klimatyzacji samochodowej?

Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.

Gdzie serwisować klimatyzację samochodową?

 

 



Przeczytaj także

Peugeot 308 (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Peugeot 308 (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę