W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
Paliwo | Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ | |||
R134a |
||||||
Benzyna | 1.4 16V 75KM 55kW |
770 |
||||
1.6 100KM 74kW | 780 | |||||
1.6 16V 105KM 77kW | 780 | |||||
Diesel | 1.9 TDI 90KM 66kW | 770 | ||||
1.9 TDI 100KM 74kW | 770 | |||||
1.9 TDI 110KM 81kW | 770 |
Volkswagenem Golf IV jest obecnie jednym z najpopularniejszych samochodów poszukiwanych w internecie. Produkowany w latach 1997-2006 w nadwoziach hatchback, kombi i cabrio, oraz sedan. Auto posiada pokaźną listę silników do wyboru, od pojemności 1.4 będąca bardzo popularną jednostką napędową, a kończy się na silniku 3,2 VR6 będącego szesnastą propozycją od Volkswagena.
Średni koszt 100 gram czynnika chłodniczego typu R134a to ok. 30zł brutto, a koszt podłączenia maszyny do opróżnienia i czyszczenia układu to ok. 123zł brutto.
Białystok | 83-205 PLN | Znajdź warsztat |
Bydgoszcz | 102-187 PLN | Znajdź warsztat |
Gdańsk | 75-150 PLN | Znajdź warsztat |
Gorzów Wlkp. |
125-400 PLN | Znajdź warsztat |
Katowice | 99-160 PLN | Znajdź warsztat |
Kielce | 87-353 PLN | Znajdź warsztat |
Kraków | 130-184 PLN | Znajdź warsztat |
Lublin | 100-200 PLN | Znajdź warsztat |
Łódź | 130-164 PLN | Znajdź warsztat |
Olsztyn | 110-177 PLN | Znajdź warsztat |
Poznań | 105-129 PLN | Znajdź warsztat |
Szczecin | 76-121 PLN | Znajdź warsztat |
Toruń | 50-250 PLN | Znajdź warsztat |
Warszawa | 120-249 PLN | Znajdź warsztat |
Wrocław | 133-250 PLN | Znajdź warsztat |
Zielona Góra | 100-150 PLN | Znajdź warsztat |
Profesjonalne serwisy klimatyzacji w pierwszej kolejności wyciągają pozostały czynnik z olejem, oczyszczają układ z wilgoci oraz sprawdzają szczelność układu. Dopiero sprawny układ klimatyzacji może zostać ponownie napełniony wraz ze świeżym olejem do smarowania sprężarki. Klientowi przyjdzie w takim wypadku zapłacić za ilość brakującego czynnika po napełnieniu. Najwięcej zapłacą Ci, którzy w wyniku nieszczelnego układu stracili cały czynnik chłodniczy.
Najbardziej popularnym czynnikiem chłodniczym w obecnie użytkowanych samochodach jest R134a, który wyszedł z obiegu w przypadku samochodów produkowanych po 2011 roku. Na jego miejsce pojawił się HFO-1234af, który jest kilkukrotnie droższy i mniej wydajny, jednak według ekologów bardziej ekologiczny. W celu zmuszenia kierowców przejścia na nowy czynnik, podniesiono w ostatnim czasie drastycznie cenę starego czynnika R134a. To kolejny powód dla którego warto pojechać do specjalistycznego warsztatu, a nie nabić drogi czynnik, który ujdzie do atmosfery w ciągu miesiąca, czy nawet kilku dni.
Napełninie klimatyzacji to jedna z najpopularniejszych usług związanych z serwisem klimatyzacji w Polsce. Usługę tę świadczą zarówno warsztaty zajmujące się klimatyzacją kompleksowo, jak i nieprofesjonalne przedsiębiorstwa czyniąc sobie z tego dodatkowe źródło dochodu. Czy ma znaczenie, kto nabije nam klimatyzację? Okazuje się, że tak. Częstym problemem kierowców jest ubytek czynnika chłodniczego niedługo po napełnianiu układu. Wynika to właśnie z nieprofesjonalnego podejścia, gdzie napełnianie klimatyzacji jest przeprowadzane bez sprawdzenia szczelności układu. Dodatkowo, drożejący czynnik chłodniczy powoduje, że nieprofesjonalne warsztaty napełniają układ gazem LPG, który jest nieporównywalnie tańszy. Jest to procedura nielegalna i bardzo niebezpieczna.
Czynnik chłodniczy ma na tyle małe cząsteczki, że jego ubytek w ilości 50-100 gram na rok jest akceptowalny. Aby nie dopuścić do zbyt niskiego poziomu czynnika zaleca się napełnić sprawną klimatyzację raz na 2 lata. Zbyt niska ilość czynnika doprowadzi do uszkodzenia bardzo drogiej sprężarki klimatyzacji oraz spowoduje korozję innych elementów układu.
Produkcja piątej generacji Volkswagen Golf rozpoczęła się w 2003 roku, a zakończyła w 2008. Zainteresowanie modelem było bardzo duże, przez co produkcje starszej i nowszej generacji kontynuowano przez kolejne 3 lata. Samochód w porównaniu do swojego poprzednika przybrał na rozmiarze oraz...
Volkswagen Golf to auto klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1974 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi, kabriolet i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai i30, Opel Astra, Ford Focus, Toyota...
Volkswagenem Golf IV jest obecnie jednym z najpopularniejszych samochodów poszukiwanych w internecie. Produkowany w latach 1997-2006 w nadwoziach hatchback, kombi i cabrio, oraz sedan. Auto posiada pokaźną listę silników do wyboru, od pojemności 1.4 będąca bardzo popularną jednostką napędową, a...
Volkswagenem Golf IV jest obecnie jednym z najpopularniejszych samochodów poszukiwanych w internecie. Produkowany w latach 1997-2006 w nadwoziach hatchback, kombi i cabrio, oraz sedan. Auto posiada pokaźną listę silników do wyboru, od pojemności 1.4 będąca bardzo popularną jednostką...