POWRÓT

wyłączenie EGR a zaślepienie

czy lepiej wyłączyć egr elektronicznie, jakoś obejść komputer, czy zaślepić mechanicznie otwór zaworu EGR? co kilka tysięcy km. mam problem i muszę oddawać do drogiego czyszczenia. chce się go ostatecznie pozbyć.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Mobilna autodiagnostyka komputerowa

Śródmieście, Wałbrzych

Oprócz zaslepienia,nalezy z mapy paliwowej programowo go wyrżucic,w innym wypadku bedzie sie palił check silnika i moze wchodzić w tryb awaryjny.Problem zawsze jest szerszy,trzeba czyscic kolektor ssący przepustnicę,doloty,wymieniać na czas olej ,filtry.Jezeli turbina niedomaga,wtryskiwacze ,to wszystko ma wpływ,do tego przepływomierz.

Porównaj ofert OC.

Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

egr należ zaślepić i wyprogramować go systemu - inaczej będą problemy z przechodzeniem systemu w tryb awaryjny, ale też nie słyszałem aby była konieczność czyszczenia egr-a co kilka tysięcy kilometrów - może zwyczajnie jest uszkodzony i wymiana na nowy załatwi sprawę

Quest Auto Serwis

ul. Antoniewska 46A, Warszawa

Powracające roblemy z zaworem EGR mogą świadczyć o innej usterce powodującej nadmierne generowania sadzy która zanieczyszcza zawór EGR lub o nieszczelności samego zaworu. Jeśłi samo czyszczeie pomaga to nie znaczy że zawór jest OK - po czyszczeniu trzeba sprawdzić szczelność zaworu, nawet niewielkie nieszczelnośći spowodują ponowne zanieczyszczenie.
Należy sprawdzić komponenty mogące powodować nadmierne produkowanie sadzy czyli np. szczelność układu dolotowego ( kolektor, przewody doładowania, intercooler, zawór EGR, ) działanie przepływomierza , wtryskiwacze ( nie wystarczy próba przelewowa ) .
Zaślepienie EGR jest zazwyczaj tylko maskowaniem problemu, w większośći przypadków problem nie leży w samym zaworze EGR.
Proponuję zmienić mechanika na takiego który zlokalizuje przyczynę problemu a nie tylko czyści EGR , co nie jest proste w silniczku Z13DT

Jeśli jednak Zdecydujesz się na zaślepienie lub wyprogramowanie zaworu podjedź na stację diagnostyczną i poproś o pomiar zadymienia spalin, jeśli zadymienie będzie w normie to znaczy że problem leżał w samym zaworze EGR, jeśli zadymienie będzie znacznie powyżej normy to znaczy że nadal jeśdzisz z usterką która powodowała problemy z EGR-em.

AUTO SERWIS SARNA

UL.WOJSKA POLSKIEGO 48A, ORZESZE

Najtańsza opcja to mechaniczna zaslepienie i elektroniczna usunięcie.

FPHU Sabina Luzeńczyk

Czechosłowacka 38, Łódź

Witam
Zaślepienie zaworu egr może spowodować błędy wysyłane do serownika silnika a w konsekwencji przejścia w tryb diagnostyczny. Poza tym zaślepienie pomaga na pewnie czas ciśnienie wytwarzane w kolektorze wydechowym może ją wydmuchać. Jeżeli jest szansa na wyprowadzenie wężyka gazów spalinowych bez podłączania w okolicę miski olejowej to warto tak zrobić. Jeżeli rozwiązania takie nie jest możliwe należy przeprogramować sterownik by nie uwzględniał sygnału z zaworu egr i go usunąć


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat