POWRÓT

Sporadycznie gaśnie podczas przyspieszania

Witam, mam następujący problem z autem:

Pojazd: Opel astra g (II) kombi 1.8 125 kM automat z18xe 2001 LPG Stag

Objawy:
Sporadycznie gaśnie podczas przyspieszania,
po zgaśnięciu silnika nie da się go uruchomić,
po zgaśnięciu silnika pracuje wentylator na chłodnicy i/lub klimatyzacji (nie zagłębiałem się jeszcze który, czy oba bo są dwa),
próba uruchomienia silnika przedstawiona jest na filmikach poniżej:
rok 2017 - https://www.youtube.com/watch?v=VhXSUaPVjqU
rok 2019 - https://www.youtube.com/watch?v=M3YJqQbCTlU

Okoliczności:
Problem pierwszy raz wystąpił pod koniec 2016 roku,
Problemu nie da się wygenerować na zawołanie aczkolwiek występuje tylko przy przyspieszaniu, przy stosunkowo niewielkiej prędkości, często po skręcie w prawo - przyspieszanie za skrzyżowaniem (ale rónież na prostej),
występuje niezależnie od temperatury silnika - na ciepło i na zimno,
występuje zarówno latem jak i zimą, przy niskiej i wysokiej wilgotności powietrza.
Problem obserwowany tylko na LPG, mimo tego nie wiążę problemu bezpośrednio z instalacją lpg (w sterowniku gazu nie widać informacji o problemach z mieszanką, nie ma błędów w sterowniku silnika, które wiązałyby się z mieszanką), problem zbyt trudny do wygenerowania aby próbować na benzynie.
Podczas pierwszego wystąpienia problemu wrzesień 2016 akumulator miał 2 lata po wymianie na nowy, teraz akumulator ma 4,5 roku ale nie sprawia problemów, więc ten problem chyba wykluczam.

Rozwiązanie tymczasowe:
Problemu nie da się rozwiązać poprzez wykasowanie błędów poprzez obd2 - opel tech 2.
Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest odłączenie akumulatora, czas odłączenia nie musi być długi - niecałą sekunda wystarcza - w tym czasie słychać jak wentylator traci zasilanie i zwalnia, czas odłączenia akumulatora jest na tyle krótki, że pamięć daty i godziny komputera jak i radia nie zostaje utracona, natomiast pamięć pozycji max i min zamykania i otwierania szyb elektrycznych jest tracona.
Zabieg resetu akumulatorem jest zawsze skuteczny i auto uruchamia się normalnie - za pierwszym razem i znów auto jeździ normalnie aż do następnego zgaśnięcia.

Dane i kody błędów towarzyszące problemowi:
Jedno z zatrzymań silnika idało ni się "nagrać" oprogramowaniem ac podczas kontroli map paliwowych, po analizie jestem pewien że:
- sterownik gazowy nie zaobserwował problemów z przepustnicą (sygnał otwarcia ok), wtryskiwacze gazowe jak i benzynowe bez anomalii (można się pokusić o stwierdzenie że mieszanka paliwowa ok czyli od strony powietrza - przepłuwomierz ok), napięcie akumulatora w normie.
Czas między awariami wynosi od kilku godzin (raz rano i raz po południu) do kilku miesięcy! od cała wiosna i lato.

Naprawy w międzyczasie:
Od pierwszego wystąpienia problemu wymienione zostało wiele elementów w związku z eksploatacją i innymi awariami, ale żaden z nich nie usunął tego konkretnego problemu.
Wymienione zostały między innymi:
- czujnik spalania stukowego (p0325)
- wymiana świec - eksploatacyjna 30 kkm (LPG)
- wymiana cewki - uszkodzenie
- wymiana łącznika/plecionki wydechu - zużycie
- wymiana uszczelki pokrywy zaworów - nieszczelność
- wymiana cewki kompresora klimatyzacji - zdechła
- wymiana paska wieloklinowaego anternatora wraz z napinaczem - padł napinacz,
- wymiana kompletnego rozrządu wraz z pompą wody i płynem chłodzącym - eksploatacyjna ok 50 kkm
- wymiana czujnika położenia wałka rozrządu - uszkodzenie przewodów podczas wymiany rozrządu (okazało się że był już kiedyś łatany)
- wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów - eksploatacyjna ok 60 kkm
- wymiana tłumika środkowego i tylnego - zużycie,
- wymiana sterownika silnika na regenerowany - awaria (zgłaszał błędy z czujnika spalania stukowego p0325 widoczny w historii błędów niezależnie od gaśnięcia silnika)
- wymiana kolektora wylotowego/katalizatora wraz z sondą lambda - pęknięcie kolektora.

Kody błędów zczytane poprzez obd2:
Po awarii występują poniższe zestawy błędów:

kody błędów z styczeń 2019:
- U2103 (4) N
- U2105 (4) N
- C0260 (8) N

kody błędów z grudzień 2018
- P0303 (4) A
- C0256 (0) N
- 163 N
- 17 A (daje się skasować tylko na uruchomionym silniku)
- U2105 (0) N
- U2103 (0) N

kody błędów z listopad 2018:
- U2103 (4) N
- U2105 (4) A
- C0260 (8) A

kody błędów z wrzesień 2018:
- U2103 (4) N
- U2105 (4) N
- C0256 (0) N
- 2 N
- 163 N
- 17 A (daje się skasować tylko na uruchomionym silniku)

kody błędów z kwiecien 2018:
- U2103 (0) N
- P1600 (0) N
- C0256 (0) N
- 2 N
- 163 N
- 17 A (daje się skasować tylko na uruchomionym silniku)

kody błędów z marzec 2018:
- P0700 (1)
- U2103 (4) N
- U2105 (4) N
- C0256 (8) N
- 163 N

kody błędów z styczeń 2018:
- U2105 (0)

kody błędów z pazdziernik 2017:
- C0260 (8) N
- P1895 (8) N
- P0340 (8) N
- P1700 (0) N
- P0325 (8)

kody błędów z wrzesien 2017:
- P0340 (8) N
- P1700 (0) N
- P1895 (8) N
- C0260 (8) N
- 2 N
- 163 N
- 17 A (daje się skasować tylko na uruchomionym silniku)

kody błędów z marzec 2017:
- U2103 (4) N
- U2105 (4) N
- C0260 (8) N

kody błędów z wrzesien 2016:
- U2103 (0) N
- U2105 (0) N
- C0256 (0) N
- U2105 (4) N
- C0260 (8) N
- 163 N
- 17 A (daje się skasować tylko na uruchomionym silniku)

kody błędów z maj 2016:
- 2 N
- 4 N
- 17 A (daje się skasować tylko na uruchomionym silniku)

kody błędów z wrzesien 2014:
- P1555 (0) N
- 82 N
- 37 N

Wołanie o pomoc...
Świadomość, że auto może zgasnąć podczas próby włączenia się do ruchu lub wyprzedzania nie napawa optymizmem.

Czy ktoś ma pomysł co może powodować opisywany problem? co jeszcze można sprawdzić? co potestować aby zawęzić obszar poszukiwać?
z góry dzięki za odpowiedź

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
AutoCar FPHU

Widawska 3 , Łódz

wymiana -reset programow komputerow lub ich wymiana

Porównaj ofert OC.

AUTOMŁYN

Wydawnicza 5, Łódź

Do sprawdzenia masy i wszystkie zasilania dla komputera silnika. Dlaczego nie zrobiono diagnozy w trakcie kiedy nie chciał odpalić? Pewnie trochę by się wyjaśniło. Pozdrawiam.

Ecu Performance chip tuning dpf egr off auto elektronika

Warszawska 11, Częstochowa

Podejrzewam sterownik silnika

Auto Kaliska

ul. Kaliska 13, Warszawa

Od 2016 roku nie rozwiązane problemy z U2103, U2105 błędy komunikacji magistrali CAN - do sprawdzenia wiązki, styki itd. (odpięcie aku powoduje reset ale jak widać to nie jest rozwiązanie )
C0260 - błąd pozycjonera skrzyni biegów-może blokować ponowny rozruch
Jak napisał kolega MASY to podstawa.


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat