Audi A4 2.0 Diesel
Jak to jest, że osoby które oddały DPF do wycięcia mówią, że samochód wcale nie kopci, a przecież filtr jest po to żeby wyłapywać sadzę i bez niego właśnie powinien kopcić? Czy to kwestia wgrania jakiejś innej mapy przy okazji usunięcia DPF i samochód nagle przestaje kopcić czy co?
ul. Kasztanowa 3, Kokoszkowy, Starogard Gdański
Usunięcie filtra DPF wiąże się ze zmianą softu lub co najmniej "obejście" czujnika DPF tak robią "znający się na tym". To nie znaczy, że z rury wydechowej na raz polecą kłęby smrodu tak jak w miejskich autobusach lub podobnych pojazdach.
Po naszych drogach jeździ mnóstwo pojazdów bez DPF-u i nie naprzykrzających się tumanami czarnego dymu bo spalanie w tych silnikach jest na przyzwoitym poziomie.
Wpakowanie przez niektórych producentów filtrów DPF (wymuszonych prawem) do silników, które natychmiast je zapychają to po prostu szukanie dodatkowego zarobku na usługach wymiany filtrów DPF.
Moim skromnym zdaniem nie tędy droga do ekologiczności.
lecz w lepszym dopracowaniu procesów spalania w samym silniku.
ul. Bokserska 9, Warszawa
Nie ma to nic wspólnego z kopceniem. Filtr zatrzymuje cząstki sadzy, a potem w podwyższonej temperaturze okresowo je spala.
Ładna 197, Ładna
a z DPF em kopcił?takie systemy się naprawia a nie wycina,to kosztuje ale nie truje.
Śródmieście, Wałbrzych
po wycieciu DPF nalezy usunąć programowo ze sterownika informacje o dpf[soft-zmiana mapy],w innym przypadku informacje z czujnika rożnicowego do sterownika silnika o jakimś okreslonym cisnieniu na wlocie i wylocie jest przetwarzana jako próba dynamicznej regeneracji DPF.Stąd czasem kopcenie z reguly na bialo
F. Philipsa 8, Piła
witam - co oznacza pojęcie - po wycięciu nie kopci.... - z dpf-em też nie kopci....ale pod warunkiem że jest sprawny, a jeśli dpf - został tylko wycięty fizycznie , a nie dodatkowo wykasowany z systemu - to dopiero będzie kopcił
ul. Dauna 95a, Kraków
Diesel przy zmiennej dynamice kopci zawsze (przy sprawnym silniku w granicach rozsądku)- i wynika to z nierównowagi mieszanki powietrzno-paliwowej itp.i (przy sprawnym silniku w granicach rozsądku.) Niekoniecznie jest to symptomem braku w układzie filtra sadzy. Przy tradycyjnych DPF sadza jest zatrzymywana w filtrze prawie w całości w nowszych np taśmowych sprawa już nie jest taka oczywista - mają częściowy przelot. Właściwe oprogramowanie nie ma tutaj znaczenia (kopcenie będzie występować) a "skopane" softy dopiero potrafią dać czadu ....
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.