Mazda 3 2014 SkyPassion 2.0 165HP
Witam, stojąc na podjeździe z wbitym 1 biegiem, samochod ma tendencje do skokowego staczania się do tyłu. W okresie zimowym staram się nie zaciągać hamulca ręcznego, zeby nie przymarzł. Kąt pochylenia nie jest jakiś wielki, poprzednie samochody stały normalnie. Od czego to zależy ile samochód jest w stanie się utrzymać na biegu? Czym grozi takie skokowe przemieszczanie się samochodu?
ul. Żymierskiego 11, Świebodzin
Wiem że to zabrzmi bardzo głupio, ale wygląda na to że stosunek sprężania silnika do masy auta jest za mały .... dlatego auto stacza się skokami. Groźne w tym momencie jest to że AUTO stoi na jedynce - a stacza się do tyłu. Silnik w tym momencie kręci się w drugą stronę niż pod czas pracy. To ma znowu wielki wpływ na napinacz rozrządu. Jednym słowem - może przeskoczyć ROZRZĄD. Bezpieczniej by było zostawiać go na wstecznym biegu. Ale wsteczny ma inne przełożenie niż jedynka - więc auto może staczać się prędzej .....
Sosnowa 22, Ełk
Jest to bardzo niebezpieczne zjawisko, ponieważ może dojść do przeskoczenia rozrządu - silnik kręci się w niewłaściwą stronę. Należałoby sprawdzić to na żywo, ale póki co proponuję jak najczęściej korzystać z hamulca ręcznego :-)
Kowalew ul.Koscielna 6, Kowalew
Nie polecam tej metody. Po cos ten reczny jest. Choc wsteczny bieg ma mniejsze przelozenie.
Leszcze 58 (przy ul. Lotniczej), Łęczyca
Witam, proszę używać ręcznego hamulca, używany częśto niepowinien sprawiać problemu. Zjawisko opisywane może mieć przykre skutki dosyć kosztowne, gdy przeskoczy pasek rozrządu, a jest to bardzo prawdopodobne w tej opisanej sytuacji. Proszę używać hamulca postojowego. Pozdrawiam Stefan.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.