Range Rover Evoque 2.0 D 150 KM
Range Rover Evoque- 2.0 D nie cały rok od nowości, przejechane ok 15 tys
pojawia sie na trasie komunikat o wymaganym serwisie olejowym.
sprawdzony poziom oleju, poziom ok.
Wizyta w serwisie. Serwis twierdzi że olej jest zbyt rozrzedzony i to jest na skutek zbyt dużej ilości jazdy w mieście. (bardzo dziwne) rzeczywiście jeździ dużo w mieście ale auto zrobiło ostatnio 2 trasy po 700-100km i to właśnie na trasie sie zapalił komunikat. Sugerują wymianę oleju. Czy to jest naciąganie klienta? rozrzedzony olej od jazdy po mieście?
Gidzińskiego 7, Warszawa
Nie nie jest to naciągane .
Konstrukcja silnika wyposażonego w dpf przewiduje dotrysk paliwa w celu podwyższenia temperatury celem wypalenia filtra dpf. W przypadku jazdy głównie po mieście nie zostaja spełnione odpowiednie parametry do wypalenia dpf , nie spalone paliwo dostaje się do oleju .
Ostródzka 153A, Warszawa
Nie da się stwierdzić czy olej jest rozrzedzony bez przeprowadzenia testów w laboratorium.
15 000tys.km. to jest idealny moment na wymianę oleju.
Al. 3 Maja 1, Warszawa
Dzień dobry,
Podczas jazdy miejskiej auto mogło próbować zainicjować procedurę dopalenia filtra cząstek stałych nawet kilka razy, kiedy nie przeszła całkowicie.
Paliwo zawsze w niedużej ilości trafia do silnika, a podawana zwiększona dawka, wymagana przy procesie dopalenia DPF, zwiększa prawdopodobieństwo rozrzedzenia oleju.
Komputer mierzy również jakość oleju, a przekroczone normy są zgłaszane,
ul. Horodelska 30, Warszawa
komunikaty nie kłamią..rada wymienić
Ładna 22, Warszawa
Dzień dobry,
olej w silniku rozrzedza się, gdy dostaje się do niego paliwo. Dzieje się tak najczęściej na skutek zwiększonego ciśnienia wywołanego zapełnionym filtrem DPF. Wymieniając olej usunie Pan skutek, a jie przyczynę kłopotów.
Zapraszamy na diagnostykę i ewentualne pranie filtra. Wymianę oleju możemy przeprowadzić równocześnie.
Z ukłonami,
Łukasz Brzeziński
Regulska 5A, Warszawa
Dzień dobry, samochód wyposażony jest w system oczyszczania spalin z cząstek stałych filtr DPF ,raz na jakiś czas samochód samoistnie dopala sadzę z filtra przez zwiększenie dawki paliwa i przez to podniesienie temperatury spalin. Jeśli samochód jeździ w mieście nie ma optymalnych warunków do dopalenia filtra i jeśli procedura nie zostanie zakończona przy każdym kolejnym uruchomieniem silnika procedura zaczyna się od początku. Zwiększona dawka paliwa nie jest spalana w 100% , część paliwa osadza się na ścianka cylindra a następnie dostaje się do oleju. Niektórzy producenci zalecają wymianę oleju po SERWISOWYM dopaleniu filtra cząstek stałych.
Białowieska 6, Warszawa
Dzień dobry,
Jeśli wyświetlił się komunikat o potrzebie wykonania serwisu olejowego to z pewnością trzeba go wykonać.
Wydaje mi się jednak, że chyba doszło do małego nieporozumienia, bo informacja o serwisie olejowym nie wynika tylko z faktu rozrzedzonego oleju a z zaprogramowanego serwisu olejowego, który należy wykonać prawdopodobnie raz w roku, lub po przejechaniu właśnie 15 tys. km i to jest normalne.
Gdyby olej był rzeczywiście bardzo rozrzedzony co faktycznie ma miejsce jak wykorzystujemy samochód często do krótkich tras w mieście i silnik zostaje często „niedogrzany” to poziom olej z pewności byłby powyżej maksimum i raczej nie w normie.
Poza tym olej silnikowy byłby naprawę bardzo rzadki i miałby zapach oleju napędowego na skutek przedostawania się niespalonego paliwa do miski olejowej.
Tak niestety się zdarza i jeśli auto często jest eksploatowane w taki właśnie sposób to jedyna rada- po uruchomieniu silnika odczekać jakiś czas np. 2 do 5 minut aż silnik choć trochę się rozgrzeje, nie wprowadzać go od razu na wysokie obroty i nie obciążać w pełni zanim się nie rozgrzeje.
Generalnie większość producentów traktuje taki sposób użytkowania pojazdów jako eksploatacja „w ciężkich warunkach” i zaleca wymianę oleju dwa razy częściej niż przy normlanej eksploatacji w szczególności właśnie w silnikach wysokoprężnych które z założenia maja pracować w pełni dogrzane i są przeznaczone do pokonywania właśnie długich tras.
Nie sadze, żeby ktoś próbował pana „naciągać” na wymianę oleju bo z pewnością jest to w tej chwili niezbędne.
Poza tym zrobienie tylko dwóch długich tras niewiele zmienia a jak właśnie wtedy zapaliła się kontrolka to jest to w pełni wytłumaczalne- olej się bardzo rozgrzał a co za tym jeszcze bardziej rozrzedził i czujnik mógł „wyczuć” delikatny spadek jego ciśnienia, a co za tym idzie potrzeby kontroli i ew. jego wymiany..
Pozdrawiam
ul. Kaliska 13, Warszawa
Zalecenie serwisu jest prawidłowe. Przy takim sposobie eksploatacji pojazdu powinni jeszcze zalecić skrócenie interwałów wymiany oleju o połowę (max. 10 t. km)
Surowieckiego 12, Warszawa
dzień dobry,
silnik z D wypala DPF czyli podlewa paliwem, które przenika do oleju i tu za wysoki stan lub rozrzedzony olej do wymiany tak jak sugerują.
Krótkie odcinki, większość pewnie w korku, nic dobrego dla tego typu silnika.
Wawozowa 33 m 27, Warszawa
Jeśli na bagnecie sprawdzania oleju więcej przybywa niż ubywa "oleju" trzeba wymienić , nie dotrzymuje pan cyklu wypalania dpf i rozrzedza pan olej ropą , pierwsza padnie turbina z braku smarowania i chłodzenia .
ul. Ostroroga 10A, Warszawa
witam. Nie nie jest to naciąganie, nowe samochody wyposażone w DPF tak mają w ruchu miejskim gdyż nie może sie wypalić w pełni DPF.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.