POWRÓT

rozrzedzony olej

Range Rover Evoque- 2.0 D nie cały rok od nowości, przejechane ok 15 tys
pojawia sie na trasie komunikat o wymaganym serwisie olejowym.
sprawdzony poziom oleju, poziom ok.
Wizyta w serwisie. Serwis twierdzi że olej jest zbyt rozrzedzony i to jest na skutek zbyt dużej ilości jazdy w mieście. (bardzo dziwne) rzeczywiście jeździ dużo w mieście ale auto zrobiło ostatnio 2 trasy po 700-100km i to właśnie na trasie sie zapalił komunikat. Sugerują wymianę oleju. Czy to jest naciąganie klienta? rozrzedzony olej od jazdy po mieście?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Plus Auto Service
UMÓW WIZYTĘ

Gidzińskiego 7, Warszawa

Nie nie jest to naciągane .
Konstrukcja silnika wyposażonego w dpf przewiduje dotrysk paliwa w celu podwyższenia temperatury celem wypalenia filtra dpf. W przypadku jazdy głównie po mieście nie zostaja spełnione odpowiednie parametry do wypalenia dpf , nie spalone paliwo dostaje się do oleju .

JUNIOR AUTO Sebastian Kamiński

Ostródzka 153A, Warszawa

Nie da się stwierdzić czy olej jest rozrzedzony bez przeprowadzenia testów w laboratorium.
15 000tys.km. to jest idealny moment na wymianę oleju.

Autoreduta Serwis Audi/BMW/Jaguar/Land Rover

Al. 3 Maja 1, Warszawa

Dzień dobry,

Podczas jazdy miejskiej auto mogło próbować zainicjować procedurę dopalenia filtra cząstek stałych nawet kilka razy, kiedy nie przeszła całkowicie.
Paliwo zawsze w niedużej ilości trafia do silnika, a podawana zwiększona dawka, wymagana przy procesie dopalenia DPF, zwiększa prawdopodobieństwo rozrzedzenia oleju.
Komputer mierzy również jakość oleju, a przekroczone normy są zgłaszane,

Business Class Auto
UMÓW WIZYTĘ

ul. Horodelska 30, Warszawa

komunikaty nie kłamią..rada wymienić

Pralnia DPF

Radzymińska 272 , Warszawa

Dzień dobry,
olej w silniku rozrzedza się, gdy dostaje się do niego paliwo. Dzieje się tak najczęściej na skutek zwiększonego ciśnienia wywołanego zapełnionym filtrem DPF. Wymieniając olej usunie Pan skutek, a jie przyczynę kłopotów.
Zapraszamy na diagnostykę i ewentualne pranie filtra. Wymianę oleju możemy przeprowadzić równocześnie.
Z ukłonami,
Łukasz Brzeziński

Monkey Garage S.C.

Reguły, Regulska 5A, Warszawa

Dzień dobry, samochód wyposażony jest w system oczyszczania spalin z cząstek stałych filtr DPF ,raz na jakiś czas samochód samoistnie dopala sadzę z filtra przez zwiększenie dawki paliwa i przez to podniesienie temperatury spalin. Jeśli samochód jeździ w mieście nie ma optymalnych warunków do dopalenia filtra i jeśli procedura nie zostanie zakończona przy każdym kolejnym uruchomieniem silnika procedura zaczyna się od początku. Zwiększona dawka paliwa nie jest spalana w 100% , część paliwa osadza się na ścianka cylindra a następnie dostaje się do oleju. Niektórzy producenci zalecają wymianę oleju po SERWISOWYM dopaleniu filtra cząstek stałych.

Ballaun: Niezależny Serwis Kia, Nissan, Fiat, Hyundai i inne
UMÓW WIZYTĘ

Białowieska 6, Warszawa

Dzień dobry,
Jeśli wyświetlił się komunikat o potrzebie wykonania serwisu olejowego to z pewnością trzeba go wykonać.
Wydaje mi się jednak, że chyba doszło do małego nieporozumienia, bo informacja o serwisie olejowym nie wynika tylko z faktu rozrzedzonego oleju a z zaprogramowanego serwisu olejowego, który należy wykonać prawdopodobnie raz w roku, lub po przejechaniu właśnie 15 tys. km i to jest normalne.
Gdyby olej był rzeczywiście bardzo rozrzedzony co faktycznie ma miejsce jak wykorzystujemy samochód często do krótkich tras w mieście i silnik zostaje często „niedogrzany” to poziom olej z pewności byłby powyżej maksimum i raczej nie w normie.
Poza tym olej silnikowy byłby naprawę bardzo rzadki i miałby zapach oleju napędowego na skutek przedostawania się niespalonego paliwa do miski olejowej.
Tak niestety się zdarza i jeśli auto często jest eksploatowane w taki właśnie sposób to jedyna rada- po uruchomieniu silnika odczekać jakiś czas np. 2 do 5 minut aż silnik choć trochę się rozgrzeje, nie wprowadzać go od razu na wysokie obroty i nie obciążać w pełni zanim się nie rozgrzeje.
Generalnie większość producentów traktuje taki sposób użytkowania pojazdów jako eksploatacja „w ciężkich warunkach” i zaleca wymianę oleju dwa razy częściej niż przy normlanej eksploatacji w szczególności właśnie w silnikach wysokoprężnych które z założenia maja pracować w pełni dogrzane i są przeznaczone do pokonywania właśnie długich tras.
Nie sadze, żeby ktoś próbował pana „naciągać” na wymianę oleju bo z pewnością jest to w tej chwili niezbędne.
Poza tym zrobienie tylko dwóch długich tras niewiele zmienia a jak właśnie wtedy zapaliła się kontrolka to jest to w pełni wytłumaczalne- olej się bardzo rozgrzał a co za tym jeszcze bardziej rozrzedził i czujnik mógł „wyczuć” delikatny spadek jego ciśnienia, a co za tym idzie potrzeby kontroli i ew. jego wymiany..
Pozdrawiam

Auto Kaliska
UMÓW WIZYTĘ

ul. Kaliska 13, Warszawa

Zalecenie serwisu jest prawidłowe. Przy takim sposobie eksploatacji pojazdu powinni jeszcze zalecić skrócenie interwałów wymiany oleju o połowę (max. 10 t. km)

Motorcars - Piotr Urbaniak
UMÓW WIZYTĘ

Surowieckiego 12, Warszawa

dzień dobry,
silnik z D wypala DPF czyli podlewa paliwem, które przenika do oleju i tu za wysoki stan lub rozrzedzony olej do wymiany tak jak sugerują.
Krótkie odcinki, większość pewnie w korku, nic dobrego dla tego typu silnika.

Autonagar

Wawozowa 33 m 27, Warszawa

Jeśli na bagnecie sprawdzania oleju więcej przybywa niż ubywa "oleju" trzeba wymienić , nie dotrzymuje pan cyklu wypalania dpf i rozrzedza pan olej ropą , pierwsza padnie turbina z braku smarowania i chłodzenia .

InterMar
UMÓW WIZYTĘ

ul. Ostroroga 10A, Warszawa

witam. Nie nie jest to naciąganie, nowe samochody wyposażone w DPF tak mają w ruchu miejskim gdyż nie może sie wypalić w pełni DPF.


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.