POWRÓT

Przegrzewanie silnika oraz pękanie glowicy po wpływem temperatury

Witam. Mam problem z samochodem LR Freelander rocznik 99, silnik 1.8 benzyna + gaz. Auto jest po wymianie silnika, zaraz po wymianie strzeliła uszczelka pod głowicą. Po tej naprawie systematycznie zaczęlo ubywać płynu chlodniczego, a cały samochód wyraźnie się przegrzewał. Mimo tego wskazówka temperatury nie wskazywala nic niepokojącego. Obecnie stwierdzono, ze kanaly wydechowe głowicy pękły pod wpływem temperatury. Mechanik twierdzi, że niby wszystko jest w porządku z ukladem chłodzenia, mimo ze po przejechaniu ledwo 10 km dotknięcie maski grozi poparzeniem, a ścianka oddzielająca silnik od wnętrza auta jest gorąca. Co może być przyczyną tego zachowania auta ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Zakład Montażu Urządzeń Alarmowych  inż.Bogusław Dzieliński

ul. Ogińskiego 12, Koszalin

NAJBARDZIEJ PRAWDOPODOBNA PRZYCZYNA TO ŹLE ZAŁOŻONA NOWA USZCZELKA POD GŁOWICĄ LUB USZCZELKA NIE OD TEGO SILNIKA I PRZEZ TO SĄ NIEDROŻNE KANAŁY PŁYNU CHŁODZĄCEGO W SILNIKU

Porównaj ofert OC.

Stacja Obsługi Samochodów Zbigniew Czarnocki
UMÓW WIZYTĘ

ul. Bokserska 9, Warszawa

Proszę sprawdzić za pomocą pirometru temperaturę płynu w chłodnicy oraz w przewodach doprowadzających i odprowadzających płyn do chłodnicy. Proszę również sprawdzić czy sprawny jest termostat i wentylator chłodnicy.

P.H.U. JARO-SERWIS - Piotr Jaroszak
UMÓW WIZYTĘ

Lniana 33, Koszalin

Szanowny Panie ,
Po przeczytaniu Pańskiego opisu problemu z silnikiem i zachodzących objawów muszę stwierdzić że mechanik który wydał panu samochód po naprawie zapewne nie sprawdził swojej pracy pod kątem poprawności działania całego silnika jak i wspomnianego układu chłodzenia . Mniemam że również nie wykonał jazdy próbnej a co za tym idzie wydał Panu samochód niesprawny . Biorąc pod uwagę podejście do swojej pracy mechanika wszelkie stwierdzenia fachowca należałoby wyrzucić do kosza i dokładnie sprawdzić działanie wszystkich elementów odpowiedzialnych za poprawną pracę silnika a właściwie utrzymania prawidłowej temperatury. Sam wskaznik na desce rozdzielczej to jeszcze nie wszystko.
Więcej mógłbym powiedzieć po przeprowadzeniu kontroli silnika

Pozdrawiam

Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam - proszę najpierw sprawdzić te ubytki płynu chłodzącego, gdzieś ten płyn znika - co ma bezpośrednie przełożenie na przegrzewanie się silnika, do sprawdzenia oczywiście pompa wody i termostat, być może faktycznie mechanik dokonujący naprawy spartaczył swoją pracę , pęknięcie kanałów wydechowych w głowicy też jest dziwną sprawa, - proponują udać się po diagnozę do innego mechanika, tak na początek

Auto Kaliska

ul. Kaliska 13, Warszawa

Koledzy mechanicy :) czy pamiętacie, że ten silnik ma mokre tuleje ? Wystarczy, że poprzeni mechanik nie zadał sobie trudu sprawdzenia wystawania tulei ponad blok i ciąg dalszy taki jak w opisie własciciela.

GARAGE91

Warszawska 91, Lubiczów

Czy korek na zbiorniczku wyrównawczym trzyma ciśnienie? Może korek nie trzyma ciśnienia i to jest winowajca. Trzeba pomiętać, że jest to układ cisnieniowy i wentylator włącza się przy temperaturze 104 lub 106 st. C (nie pamiętam). Równie dobrze może to być zacięty termostat. Równie dobrze mogą to być gazy wydechowe w dostające się do układu chłodzenia... lub po prostu zapowietrzony układ, zagięty przewód lub zakamieniona chłodnica (bo ileż może uszczelniacza znieść układ chłodzenia :) . Bardzo istotna (jeśli nie istotniejsza) to ubytki płynu chłodzącego. To jest niedopuszczalne w tych silnikach, a powód często może być prozaiczny (n.p. uszczelka pod kolektorem ssącym za 15 zł.).


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat