POWRÓT

Problem z turbiną, filtrem dpf i rozruchem na zimnym

Pewnego dnia jadąc w trasę poczułem znaczny spadek mocy, pojawiła się kontrolka emisji spalin, sądziłem że wszystko wróci do normy ponieważ dość niedawno był podobny problem i po chwili było ok. Niestety po ok 30 km nie byłem w stanie kontynuować jazdy ze względu na zapchany filtr dpf. Filtr został wymieniony na nowy plus nowy egr, okazało się że jest problem z turbina. Po wyjęciu i sprawdzeniu wróciła do normy. Niedługo po naprawie po gwałtownym przyspieszaniu zauważyłem dziwne buczenie które pojawiało się gdy puszczalem nogę z gazu, dodatkowo dym z okolic turbiny. Wszystko wracalo do normy po wyłączeniu i włączeniu silnika. W międzyczasie regenerowalem wtryskiwacze ze względu na biały dym podczas zapłonu na zimnym silniku ale było to skuteczne jeśli było powyżej 5stopni. Obecnie oprócz powyższych problemów odczuwam krótkie dlawienie silnika w momencie dodawania gazu szczególnie na 1 biegu. Na pewno mam do wymiany złącze elastyczne bo było trochę osmolone ale co oprócz tego? Z góry dziękuję za pomoc.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

Witam, niestety trudno coś sensownego poradzić po tylu naprawach, wydaje mi się że potrzeba wykonać porządną diagnostykę, ale coś mi tak wygląda jakby była gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat