POWRÓT

Mondeo mk3 2.0 B+G

Problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Auto użytkuje 5 lat i gaz od tego czasu również.
Od pewnego czasu mniej więcej od kiedy zrobiły się przymrozki (koniec jesieni) auto na ciepłym silniku (7/10 uruchomień) ma problemy z odpaleniem. Rozrusznik kręci ok 3-4 sekundy zanim załapie.Rano na zimnym zapala z kopa. Problem występuje tylko na ciepłym silniku zauważyłem. Świece i kable wymieniałem latem - nie przeskakuje iskra. Błędów w komputerze jeszcze nie sprawdzałem.
Z góry dziękuję za sugestie.
Marek

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
CARMAX Auto Serwis
UMÓW WIZYTĘ
Jarek | CARMAX Auto Serwis

ul. Rolna 8, Kielce

Trzeba by w pierwszej kolejności sprawdzić czego mu brak. Czy problem leży w elektryce, paliwie czy kompresji.
Do sprawdzenia czy podaje iskrę w momencie gdy nie zapala. Jak iskra jest to pomiar ciśnienia paliwa na listwie. Jak tu też jest ok to pomiar ciśnienia na cylindrach. W zależności gdzie znajdzie się anomalia w tym kierunku trzeba szukać głębiej. To morze być któryś z czujników lub sama cewka, pompa paliwa lub regulator ciśnienia, lub za mała kompresja. Powyższe elementy trzeba posprawdzać wówczas powinno się odkryć gdzie jest usterka.

Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Trzeba ustalić z którym paliwem jest problem- proszę zakręcić wielozawór na butli lpg i pojeździć ze dwa dni na samej benzynie- jeśli problem ustąpi należy przyjrzeć się kondycji reduktora i wtryskiwaczy, jeśli nie ciśnieniu benzyny

"Auto Serwis Kaliska"
Piotrek | "Auto Serwis Kaliska"

ul. Kaliska 13, Warszawa

A ja zaryzykuję sobie na wskazanie głowicy do remontu.

Serwis KOLTEC Necam LPG Józef Kubiec Usługi Kreatywne
kuk_kielce | Serwis KOLTEC Necam LPG Józef Kubiec Usługi Kreatywne

Dobromyśl 68, Kielce

W pierwszej kolejności należy ustalić, czy przyczyna utrudnionego rozruchu silnika leży po stronie układu zapłonowego, układu zasilania w LPG czy też układu zasilania PB. Należy przeprowadzić proste doświadczenie:
1. przejechać ostatnie 1000 m na PB przed wyłączeniem silnika i po postoju ponownie uruchomić silnik na PB
2. Przejechać ostatnie 1000 m na LPG przed wyłączeniem silnika i po postoju ponownie uruchomić silnik na LPG (jeżeli to sekwencja przełącznik pozostawić w pozycji LPG)
Jeżeli w pkt 1 silnik uruchamia się bez zarzutu, a w pkt 2 uruchomienie jest utrudnione to problem leży prawdopodobnie po stronie LPG (np. Uszkodzony parownik). Jeżeli jest odwrotnie tj. uruchamia się na LPG, ale trzeba długo kręcić na PB to wina leży po stronie zasilania benzyną np. Uszkodzona pompka paliwa. Jeżeli silnik nie pali "od strzała" zarówno na PB jak i na LPG prawdopodobnie problem leży po stronie układu zapłonowego silnika.

Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik
UMÓW WIZYTĘ
Zbigniew | Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik

ul. Bokserska 9, Warszawa

Proszę na początek wykonać diagnostykę komputerową.


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI