POWRÓT

Volkswagen typowe usterki i serwisowanie

Zobacz 617 pytań kierowców oraz 1727 porad mechaników na temat typowych usterek i serwisowania samochodów marki Volkswagen : Bora, Caddy, Golf, Golf Plus, Jetta, Lt 35, Lupo, New Beetle, Passat, Polo, Sharan, Tiguan, Touareg, Touran, Transporter, up! lub zadaj własne pytanie.

  • Wokswagen Passat B6 2010 2.0 TDI 140: swiece zarowe

    Witam , VW Passat B6 2010 2.0 TDI 140 czy swiece zarowe musza byc z czyjnikiem cisnienia czy bez? Pozdrawiam Pawel

    Odpowiedzi (1)


  • vw golf 5 2.0 fsi: golf problem ze skrzynia biegow

    witam kolega ma problem ze skrzynia biegow w golf 5 2.0 fsi podobno ten mocniejszy i podczas jazdy do tylu przerzucal bieg ze wstecznego na pierwszy bieg jak na filmach i podobno cos tylko zagruchotało i już nie może wlanczac biegow jaka może być przyczyna takiego szybkiego przelanczania biegow co moglo się rozwalić w skrzyni proszę o odpowiedz z gory bardzo dziekuje

    Odpowiedzi (2)


  • VW Golf 2 1991: aparat zapłonowy

    Dzień dobry. Posiadam golfa 2 1.6 benzyna 51kw/69km 1991r.Mam do wymiany cały aparat zapłonowy. W dwóch sklepach znalazłem ten sam. Jedyna różnica jest w koniach mechanicznych. Tam zaczynają się od 51kw/70km. Tutaj link: https://www.czesciauto24.pl/jp-group/8177500 Czy pomimo tej różnicy by pasował?

    Odpowiedzi (2)


  • Volkswagen Touran 2004: gorąca felga po kilku kilometrach

    Gorąca felga w przednim lewym kole po przejechaniu kilku kilometrów. Niedawno wymieniana w kole tarcza hamulcowa i klocki.

    Odpowiedzi (1)


  • Volkswagen Golf IV 1.4 1998r: piąty bieg wyskakuje

    Witam mam problem z 5-biegiem (sam wyskakuje) -słychać swiszczenie podczas jazdy po każdej zmianie biegów jednak jak wrzucę na luz to nie słychać nic -oraz stukanie w przednim prawym kole.

    Odpowiedzi (2)


  • VW sharan 1,9 TDI 2001r: Nie działa klimatyzacja

    Witam. Posiadam sharana 1,9 TDI 2001r. Ostatnio wymieniłam czujnik temp. chłodzenia. Po podłączeniu nie działa klimatyzacja. Po odłączeniu czujnika klimatyzacja działa. Przy włączonym czujniku wyskakuje błąd ,,włącznik ciśnieniowy w układzie klimatyzacji-brak objawu-nieciągły ". Tydzien temu klima nabijana, nowa chłodnica i spręzarka. W czym tkwi problem? Proszę o pomoc.

    Odpowiedzi (1)


  • Golf 4, 1999: Gasnięcie silnika

    Golf 4 1999 1,4 benzyna. Silnik gaśnie gdy stoję na światłach. Odpalam na nowo gaśnie ponownie. Dopiero jak dodam szybko gaz pracuje. Przy redukcji na zakrętach również potrafi zgasnąć. Gdy zmniejszane są obroty problem pojawia cyklicznie. Czy problem może leżeć w przepustnicy? Czy mogę być inne źródła problemu?

    Odpowiedzi (3)


  • Vw Golf 1.6 SR 1999R +LPG: Pedał sprzęgła wpadł w podłogę

    Problem ze sprzęgłem (pedał sprzęgła wbił się w podłogę i już nie odbija i nie można wbić biegów). Co się mogło stać?

    Odpowiedzi (5)


  • Volkswagen golf IV 2001: Glosny wydech

    Witam jak mozna wyciszyc wydech samochod golf IV 2.8v6 brak katalizatora wstawiona rura zbyt glosny jest moze przyjemny dzwiek ale problemy z policja. Pozdrawiam

    Odpowiedzi (4)


  • Polo 5 2011: zmiana opon

    zmieniłem układ kół po wymianie i opony jazgoczą przy prędkości okoł40km/h szybciej nie słychać.Opony nie są kierunkowe.Nie były znaczone i założyłem obojętnie jak.Czy mogę tak uzytkować ?

    Odpowiedzi (2)


  • VW Golf V Plus 2007r.: pedał hamulca wpada w podłogę

    Posiadam Gofla Plus, od zakupu zmagam się z problemem z hamulcami. Samochód hamuje, abs działają. Problem polega na tym, że bardzo często pedał hamulca wpada w podłogę, nie jest to zawsze ( czasem złapie od razu normalnie) ale najczęściej tak się dzieje, gdy napompuję pedał podczas hamowania (nacisnę 2-3 razy) pedał się znacząco unosi, ale niestety zatrzymując się na światłach pedał znacząco opada aż do podłogi, gdy napompuję wzrasta ale znów opada. Serwo wydaje się być sprawne bo jak auto jest zgaszone pedał jest bardzo twardy i podczas zapalania opada. Układ odpowietrzany dwa razy, przelane duże ilości płynu lecz to nic nie pomogło, wycieków nie ma. Czasem gdy napompuje pedał i wcisnę go z całej siły czuć jakby lekko się przepychał. Czy możliwe, że jest to przypadek przepuszczania pompy hamulcowej między sekcjami? Kolejne co zauważyłem to ręczny trzyma i łapie dość szybko, lecz gdy pedał hamulca wpada i wcisnę go do końca to hamulec ręczny zaciąga się bardzo wysoko i nie jest już tak mocny, ale gdy zgaszę auto i puszczę hamulec rączka ręcznego znów zaciąga się delikatnie i auto stoi w miejscu.

    Odpowiedzi (4)


  • vw polo 9n 1.2 12v 64km 2002r: cisnienie oleju

    cisnienie oleju na zimnym silniku 4.1 bar a na ciepłym silniku 0.35bar ,uszkodzona pompa oleju czy panewki głowne?

    Odpowiedzi (3)


  • Vw Polo 1.2 TDI 2005 : Hamulec ręczny

    Witam! W moim Vw Polo 1.2 TDI z 2005 roku doszło do dziwnego zdarzenia. W momencie spuszczenia hamulca ręcznego auto nie chciało ruszyć. Po użyciu więcej gazu coś strzeliło pod autem i samochód ruszył. Po dojeździe do miejsca docelowego okazało się,że zderzak z przodu na samym dole pękł w połowie i z obu stron opadł. Jak to jest możliwe? I czy można to jakoś zdiagnozować i temu zaradzić. Z góry dziękuje za odpowiedź.

    Odpowiedzi (3)


  • VW Transporter 4Motion 2.5TDI 128kW, 2007 : Bierze olej w VW Transporter

    Witam Samochód po remoncie silnika, ciągłe lekkie problemy z mocą - podejrzewałem nieprawidłowość regeneracji turbiny (lekkie szumy przy dodawania gazu pod górę) . Lekkie problemy z zapalaniem (kręci mocno ale skaczą obroty i dopiero po 2-4 sekundach zaskakuje i zapala - ale bez problemu. podczas ostatniego powrotu z trasy (około 3000km) zaświeciło mi się światełko oleju - dolałem pół litra, za ok 60 km znowu to samo ... w sumie dolałem 2,5litra na niecałych 300km aby dotrzeć do domu. W serwisie zdemontowano intercooler i stwierdzono olej więc uznano , że to turbina puszcza olej. zdemontowałem turbinę i zawiozłem do diagnostyki i ew, regeneracji. Stwierdzili, że Turbina zamontowana nie jest przeznaczona do mojego silnika - tylko do silnika 96kW - abstrahując, że poprzedni warsztat musiał mi podmienić turbinę (a zapłaciłem za regenerację) to powiedzieli, żebym sprawdził czy nie ma jakiś innych wycieków bo w ich opinii pomimo, że parametry diagnostyki są poniżej normy nie mogło się to przyczynić do takiego ubytku oleju, polecili sprawdzić odmę - sprawdzono wszystko ok. CO mogę jeszcze zrobić i sprawdzić ? - jakie są rokowanie - straszą mnie, że to tłoki i pierścienie - jak to sprawdzić ?

    Odpowiedzi (3)


  • VW B5 FL 2002: Wibracje na postoju po wymianie dwumasy.

    Witam, Po wymianie Dwumasy DKZ oraz uszczelniacza wału korbowego auto na postoju dostaje lekkich wibracji. Czuć drżenie karoserii. Po wciśnięciu sprzęgła drgania ustają. Po puszczeniu sprzęgła ponownie czuć wibracje. Wibracje są sporadyczne. Auto : Passat B5 FL 2002 rok Pozdrawiam, Marek

    Odpowiedzi (1)


  • Volkswagen Golf 4 1999 rok : Golf 4 przepustnica i serwo

    Golf 4 1.4 16v mam problem z obrotami są za niskie i czasem falują więc wyczyściłem przepustnice ale wyskakuje błąd adaptacji, więc wyczyściłem znowu i innym komputerem znów to samo więc wymiana przepustnicy moim zdaniem. A pytanie mam takie czemu serwo jest połączone z przepustnicy wężykiem? Pytam bo miałem pęknięty ten przewód od kąd kupiłem auto i słabe hamulce więc wsadziłem go w grubszy i zacisnąłem opaskami ale jest drożny i nie zatyka ciśnienia oraz hamulce są o wiele lepsze czy ta modyfikacja nie przeszkadza? I do czego jest ten cieńki przewód podłączony właśnie do tego od podciśnienia bo jak go odłącze to obroty są ok.

    Odpowiedzi (2)


  • VW passat b5 98r 110 km: Auto nie odpala

    Witam posiadam wv passata 1.9 tdi AFN 110 km problem polega na tym ze auto palilo normalnie wczoraj zgaslo i niechce odpalic , pompa sprawdzona, podaje paliwo, filtr paliwa pylwak bezpieczniki tez, co to moze byc za usterka?

    Odpowiedzi (3)


  • Volkswagen Golf IV 2003r.: Jak samemu usunąć komunikat SERVICE JETZT

    W dniu 11.05.2019 r.byłem w stacji obsługi na badaniu technicznym auta Volkswagen Golt IV.Serwis olejowy nie był wykonany ponieważ przebieg auta był niski a poprzedni przegląd olejowy był wykonany rok wcześniej czyli w 2018 r a więc nie było takiej konieczności.Tymczasem kilka dni temu po wlączeniu zapłonu pojawia się komunikat SERVICE JETZT czyli do serwisu teraz na przegląd olejowy.W związku z tym mam pytanie jak usunąć ten komunikat?Czy można samemu ustawić datę kolejnego przeglądu na przykład 10.05.2020 r.Bardzo proszę o odpowiedz i z gory za nią dziękuję

    Odpowiedzi (4)


  • vw golf 4 1.4 16V 2002r: szyba boczna prawa awaria

    w vw golf 4 opadła szyba podnoszona elektrycznie przednia prawa, mechanizm słychac pracuje. Co się mogło stać?

    Odpowiedzi (4)


  • vw passat b5 z gazem brc: cykanie przekażników

    Passat b5 2001 rok z gazem BRC problem cykanie przekażników min 370 i reszta jak przekręce kluczyk na 1 raz to występuje cykanie i brak możliwości odpalenia jak samochód stoi na słońcu, po nocy odpala bez problemu

    Odpowiedzi (1)


INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.