POWRÓT

Opel Combo 1,7 DTI 2002 rok

Gdzie czujnik ciśnienia w Opel Combo 1,7 DTI

Dobry wieczór Panu. W oplu Combo 1,7 DTI z roku 2002 ( silnik numer Y17DT -0448178 ) na dole, prawa strona ,w okolicach miski olejowej jest czujnik. Jest to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym albo inny czujnik. taki sam czujnik na zdjęciach hurtowni z częściami i na alegro nazywają czujnikiem MAP. Ten czujnik ma 3 piny u dołu, natomiast z boku - u góry wypustkę z dziurką . Na wypustce osadzona jest pomarańczowa gumka ( uszczelka). Problem polega na tym , że w.w. czujnik skądś wypadł w czasie jazdy i sobie tak wisi zaczepiony na wiązce kabli o długości 15 cm. Byłem w 6 warsztatach samochodowych. Czujnik dotykało ok.15-ti mechaników ale żaden z nich nie potrafił ulokować wiszącego na kablach czujnika we właściwym miejscu. Dziś trwało to od 10 do 17 i nic. Zostawili lużny czujnik na kablach i powiedzieli mi że tak luźno wisieć powinien. Czyli że ten czujnik podaje ciśnienie powietrza z atmosfery. Problem w tym, że z tak luźno wiszącym czujnikiem, podpiętym do kabli albo wypiętym całkowicie z wtyczki, po głębokim wciśnięciu pedału gazu ( zwiększeniu obrotów do ok. 320) następuje przeładowanie. Silnik wchodzi w tryb awaryjny, nie reaguje na pedał gazu a obroty trzymają się na poziomie 1500. Trzeba wówczas wyłączyć silnik, odczekać trochę ( ok. 15-20 min. ) i zapalić ponownie. Jak zapali to podłączony do komputera nie pokazuje żadnych błędów. Po przeładowaniu, kiedy wejdzie w tryb awaryjny pojawia się dużo błędów. Ale znikają po wyłączeniu silnika i odczekaniu 20 min. Czasem, jak jest trochę nagrzany, po krótkim parkowaniu nie chce zapalić.Trzeba odczekać. Rano zawsze pali pięknie. To tyle tytułem informacji. A teraz ma m do Pana pytanie. Gdzie to wsadzić? Tzn. ten cypelek z pomarańczowa uszczelką czujnika??? Może był jakiś element , który odpadł w czasie jazdy i dlatego mechanicy nie mogli odnaleźć miejsca osadzenia końcówki z uszczelką? Za informację będę bardzo wdzięczny. Tymczasem pozdrawiam ! I Szczęśliwego Nowego Roku życzę. Marek Malkowski

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''
UMÓW WIZYTĘ
Rafał | Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam , to nie jest tak, że ten czujnik sobie ma tak wisieć .... , jeśli jest to czujnik MAP to jego miejsce jest w kolektorze dolotowym , lub rurze doprowadzającej powietrze do kolektora z filtra powietrza ,

Auto-klinika
Krzysztof | Auto-klinika

Gidzińskiego 31, Warszawa

Niech mi Pan podeśle numer Vin.
krzysztof6660@gmail.com
Pozdrawiam Serdecznie

"Auto Serwis Kaliska"
Piotrek | "Auto Serwis Kaliska"

ul. Kaliska 13, Warszawa

Ten czujnik montowany jest w układzie dolotowym, między turbo a kolektorem ssącym.


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI

Darmowa porada mechanika