POWRÓT

Fiesta sprzęgło

Witam, temat dotyczy fiesta mkVI 2002 rok 1.4 tdci 68 km i sprzęgła. W fordzie po vinie podali kod silnika i jest to F6JA. Jest również silnik o kodzie F6JB. W obu występowały koła zamachowe jednomasowe ale w F6JA zdarzały się dwumasy. U mnie po vinie w fordzie stwierdzili, że siedzi dwumas (nie wiem czy występowały również w F6JB ale szukając sprzęgła się nie natknąłem) Jak się domyślacie, w mojej fieście zaczęło się kończyć sprzęgło, piszczało, pedał zrobił się do połowy pusty, trzeba go było mocno wcisnąć żeby wrzucić bieg. Zauważyłem również (jeszcze zanim się sprzęgło skończyło), że na wciśniętym hamulcu np. na światłach autem zaczyna rzucać (telepki dostawał) było to słabe, ale wyczuwalne. Odstawiłem auto do mechanika, wyjęli sprzęgło potwierdziło się że dwumasa.Zacząłem szukać sprzęgła, Cena nowego zwala z nóg około 2200 (tarcza docisk dwumas, do tego wysprzęglik 150 + robota 400 = cena auta) Dlatego postanowiłem poszukać używki i w większości były to sprzęgła z jednomasą. Owszem znalazłem kilka z dwumasą, ale pomyślałem skoro tyle tych silników jeździ na jednomasie to czemu mój nie może. Kupiłem używkę (sprzedający twierdził, że półroczna - raczej prawda) okazała się ładna nie zużyta tarcza z jednomasą wszystko cacy. mechanik założył wszystko pasowało elegancko, natomiast nasiliło się telepanie karoserią na biegu jałowym. jest już wyczuwalne bez wciśnięcia hamulca, natomiast po jego wciśnięciu jeszcze się wzmaga. czytałem że może to być sprzęgiełko na alternatorze koło pasowe wału lejące wtryski itd itp. Co wy sądzicie? Czy może jest to wina zamiany dwumasy na jednomas a jeśli tak to dlaczego w innych silnikach o tym samym oznaczeniu F6JA z jednomasą seryjnie wychodzącą drgania nie występują (bo raczej auto nie może mieć takiej wady żeby nim telepało wyjeżdżając z salonu) Dodam że telepanie ustaje na podniesionych obrotach silnik nie dymi nie kopci ładnie przyspiesza wymienione sprzęgło działa bez zarzutu tylko te telepki na jałowym się pojawiły, co sądzicie pomóżcie proszę. bardzo bym prosił o odpowiedź

Aktualizacja 1
po dalszej analizie - mechanik wymieniający to sprzęgło chyba odgiął skrzynie na łapie i łapę szlag trafił, szkoda że nie widział przy zakładaniu że jest cała porozrywana, wymieniłem i spokój, jeździ super i po co te dwumasy

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
     BMW I MINI    KOMPLEKSOWA DIAGNOZA I NAPRAWA

ZAMKOWA, OLKUSZ

ASO ma racje i ma byc dwumas. Sam odpowiedziales na pytanie czemu jedne maja a twoj nie moze miec. Jak chcesz uzywke to musisz wiedziec jakie dopuszczalne sa luzy i pomierzyc a nie kupowac bo jest ladne.


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat