Opel Meriva 1.6 100KM 2004 Benzyna
Witam w moim Oplu Meriva 1.6 100KM 2004 Benzyna po zakupie wszystko było ok. Natomiast po przejechaniu ok. 2500km silnik zaczął tykotać jak diesel. Poradziłem sobie z tym za radą starego mechanika który zaproponował zamiast ustawiania panewek wymianę oleju, przejechaniu 30km na wysokich obrotach i znów wymiany oleju. To pomogło. W tym samym czasie wymieniłem sondę lambda na Denso, niestety błąd sondy nadal wyskakuję, czasem znika ale pojawia się na nowo. Napięcie zanika. Drugi problem poważniejszy jest taki, że głośno chodzi, jakby pasek rozrządu był luźny lub coś z paliwem też źle dochodziło, olej żre niemiłosiernie ponad 1l na 1000km (wycieków brak) i zauważyłem, że trochę szarpie przy mocnym przyśpieszeniu, zużywa więcej paliwa oraz nie wiem czemu ma wysokie obroty. Na 5 biedu przy 80km/h ma 2500obr., dla porównania Punto 1.2 przy tej prędkości ma 2000obr., a Opel Astra F 1.6 2100obr. Nie wiem czy to normalne. Co może być bo nie chcę jechać do mechanika aby wymienił mi pół auta.
Śródmieście, Wałbrzych
Zrobic diagnostyke komputerową i ocenić prace urządzen-stopnie otwarcia napiecia temperatury,zakresy pracy.Duzy pobór oleju to szykuje sie wymiana pierscieni na tłokach.Dobra interpretacja po diagnostyce komputerowej to podstawa.Szarpanie ma ma wiele poddekstów-słabe sprezanie na cylindrach,zła korelacja mieszanki paliwo powietrze,[czesto komputer pokazuje zła korelacje i kod błedu P0171 i mechanicy wymieniają sondę lambda nie sprawdzjąc zakresu pracy na testerze diagnostycznym],wypadanie zapłonów,wadlIwy przepływomierz.Potrzebny dobry mechanik żeby to wszystko posprawdzał.Naprawa auta to nie tylko wymiana urządzen ale szersze spojrzenie na całosc
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.