POWRÓT

Opel astra 2 g 1.6 v8 1999 240k km.

dymi i bierze olej po wymianie oleju

Opel Astra dymi, bierze 1 l oleju na 1000km
Wymiana świec, filtrów, miski olejowej i oleju z 15W40 na 10W40
Przed wymianą oleju nie dymil.
Mechanik zaleca wymianę uszczelek pod głowicą a nawet silnika .
Chce poznać opinię innych mechaników, owszem jestem kobietą, mało wiem o samochodach dlatego proszę o radę. Co moze boleć auto. Dzięki,

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Olej 15W to bardzo gęsty olej, stosowany do maskowania zużycia silnika. Takie zużycie oleju może być spowodowane przez zużycie uszczelniaczy zaworowych, pierścieni tłokowych. Jeśli olej nie miesza się z płynem chłodniczym (charakterystyczne masło pod korkiem) uszczelkę pod głowicą bym wykluczył, ale dla pewności można wykonać test na obecność co2 w płynie. Jeśli silnik nie ma dużych wycieków wewnętrznych to j/w. Warto również zobaczyć stan odmy silnika.

Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''
UMÓW WIZYTĘ
Rafał | Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam , z opisu wynika że ten silnik zwyczajnie bierze ole, nie jest to dobry objaw,
można pokusić się o zdiagnozowanie przyczyny , ale faktycznie za taki stan rzeczy odpowiadają uszczelniacze zaworowe , oraz pierścienie tłokowe, warto rozważyć opcje remontu - wymiana silnika na inny też wchodzi w grę , jednak będzie to silnik używany , a jego stan może nawet okazać się czasem gorszy od tego co Pani już ma

Car Serwis Jan Igras Mechanika Samochodowa
Jan | Car Serwis Jan Igras Mechanika Samochodowa

Łąkowa 46, Bolesławiec

Do wymiany pierścienie tłokowe i uszczelniacze zaworowe myślę że powinno załatwić ten problem

Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik
UMÓW WIZYTĘ
Zbigniew | Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik

ul. Bokserska 9, Warszawa

Nie wiązałbym tej wymiany, którą Pani podała, z tym, co się obecnie dzieje w silniku. Pytanie na jakiej podstawie mechanik wyciągnął takie wnioski, raczej uszczelka pod głowicą nie jest temu winna, natomiast uszczelniacze zaworowe czy pierścienie tłokowe mogą być temu winne. Naprawa raczej przekroczy wartość samochodu, a kupno używanego silnika wiąże się z ryzykiem - może być w takim stanie jak Pani silnik i niestety przekona się o tym Pani (jak i mechanik) dopiero po jego zamontowaniu. W przypadku, kiedy silnik kupiony będzie zły, to Pani ponosi koszt wymontowania i zamontowania silnika.


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.