POWRÓT

Częsta Regeneracja DPF

Witam. Borykam się z problemem często regenerującego filtra cząstek stałych. Mianowicie filtr wypala się po przejechaniu o koło 380 km lub co 200 w zależności od jazdy.Cykl mieszany autostrada co 380,a miasto co około 200. Nawet jak jeżdżę tylko po autostradzie to filtr i tak po przejechaniu 380/400 km wypala się, zazwyczaj po ostygnięciu silnika, to znaczy po kolejnym odpaleniu i nagrzaniu się oleju do temperatury około 65 stopni zaczyna się właśnie wymuszona regeneracja. Zazwyczaj po dłuższej trasie silnik szarpie w przedziale obrotów od 1600 do 2100 obrotów. Czasami wymuszona regeneracja powtarza się do trzech razy za koleją.Dopiero szybsza jazda po autostradzie daje efekt na kolejne 380/400 km. Sprawdziłem samochód na komputerze u mechanika, samochód nie ma żadnych błędów związanych ze złą pracą osprzętu silnika jak również samego filtra cząstek stałych. Dwa razy byłem zmuszony zgasić silnik w trakcie wymuszonego wypalania, po czym zaczął dymić na biało po dodaniu gazu w trakcie wypalania, ale dymienie po kolejnych 3 regeneracjach ustało, oraz minimalnie podniósł się stan oleju.Samochód ma przebieg 203500km.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Stacja Obsługi Samochodów Zbigniew Czarnocki
UMÓW WIZYTĘ

ul. Bokserska 9, Warszawa

Jeśli podniósł się stan oleju, to znaczy, że paliwo się dostało do oleju. Dobrze byłoby sprawdzić testerem diagnostycznym stan zapełnienia filtra cząstek stałych po wypaleniu.

Porównaj ofert OC.

Mobilny Serwis PAT-Adam Szafrański,mechanik mobilny,warsztat

Domaniów 124, Domaniów

Sprawdzić zawór Egr,zrobić test diagnostyczny,czy podczas regeneracji cykle zostały dokończone?nie to zregenerować filtr od początku do końca.


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat