Zawór tankowania LPG naprawa, wymiana

Instalacja LPG wymaga częstych przeglądów dla zachowania względów bezpieczeństwa, ale także ekonomiczności tego rozwiązania. Niestety, z czasem jej elementy ulegają zużyciu i zabrudzeniom. Podobnie jest z zaworem tankowania gazu, który nierzadko odmawia posłuszeństwa. Czym to się objawia? Przede wszystkim problemami z tankowaniem – jeśli pistolet nie chce napełnić zbiornika paliwem LPG, nie oznacza to, że wina stoi po stronie stacji. Bardzo często zawór tankowania jest w tak kiepskim stanie, że nie chce „odbijać” lub przepuszcza gaz. W takim wypadku trzeba jak najszybciej udać się do gazownika.

zawór tankowania lpg

Wlew paliwa LPG jest zamontowany na zewnątrz pojazdu, aby umożliwić podłączenie końcówki do tankowania gazu. Po długotrwałej eksploatacji ulega on jednak wyrobieniu, przez co proces tankowania przestaje być szczelny. W takim wypadku należy wymienić zawór na nowy. Tak samo jest w sytuacji, gdy dotknie go korozja, co stanowi poważne uszkodzenie. Dlaczego to takie ważne? Przede wszystkim chodzi o portfel posiadacza pojazdu – jeśli wlew nie będzie szczelny, gaz częściowo ucieknie, a to oznacza zmarnowane pieniądze. Dystrybutor naliczy kwotę za paliwo, a my tymczasem nie będziemy mieli w zbiorniku całości. Poza tym jest to niebezpieczne i nie należy dopuszczać do takich sytuacji. Uszkodzony zawór może też całkowicie uniemożliwić tankowanie.

Jak wymienić zawór tankowania? W przypadku instalacji LPG zawsze zaleca się przed dokonaniem jakichkolwiek czynności zakręcić zawór przy zbiorniku. Teraz możesz zdemontować wlew, pamiętając przy tym o odkręceniu przewodu prowadzącego do zbiornika. Montaż nowej części opiera się na odwrotnej kolejności. Trzeba przy tym pamiętać o nowej zaślepce wlewu, która będzie chroniła przed zanieczyszczeniami i wilgocią.

Często zdarza się, że w wyniku zanieczyszczeń kulka znajdująca się przy zaworze „nie odbija”. Czy opłaca się więc go czyścić? Większość fachowców zaleci w tym przypadku wymianę elementu, który nie jest przecież drogi. Czynności porządkowe w takim przypadku nie mają więc większego sensu. W niektórych przypadkach (np. nieduże pęknięcie) specjalista może pokusić się jeszcze o naprawę wlewu, na ogół jednak najprostszym i najlepszym rozwiązaniem jest montaż nowego.

Problemów z zaworem tankowania byłoby dużo mniej, gdyby nie sami posiadacze aut, którzy często wstydzą się instalacji LPG. Aby ukryć ten fakt, decydują się na montaż wlewu w najróżniejszych miejscach. Przykładem może być zawór podwieszany pod zderzakiem, który w wyniku swojego położenia jest mocno narażony na uszkodzenia mechaniczne. Całe szczęście, rozwiązanie to stosuje się coraz rzadziej. W przypadku posiadania instalacji LPG należy więc przede wszystkim kierować się rozsądkiem, który pozwoli na uniknięcie wielu niepotrzebnych kosztów w warsztatach samochodowych.

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

LPG – legalizować czy wymieniać?

LPG – legalizować czy wymieniać?

Każdy, kto posiada instalację LPG w swoim aucie wie, że butla jest homologowana na dziesięć lat. Po tym okresie trzeba ją ponownie zalegalizować lub wymienić. Które rozwiązanie jest bardziej...

więcej

Instalacja LPG – fakty i mity

Instalacja LPG – fakty i mity

Ceny paliw od zawsze spędzają kierowcom sen z powiek. Wielu posiadaczy aut stosuje różne metody, aby jak najmniej tracić na eksploatacji. Jednym z najbardziej popularnych sposobów jest instalacja...

więcej

BMW Serii 3 E46 - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 3 E46 - Cena wymiany rozrządu

 Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl...

więcej

BMW Serii 3 (E90, F30) - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 3 (E90, F30) - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało już 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, hatback, liftback,...

więcej