Instalacja LPG – fakty i mity

Ceny paliw od zawsze spędzają kierowcom sen z powiek. Wielu posiadaczy aut stosuje różne metody, aby jak najmniej tracić na eksploatacji. Jednym z najbardziej popularnych sposobów jest instalacja LPG – litr gazu kosztuje w końcu o wiele mniej, niż benzyny. Technologia instalacji LPG jest coraz bardziej zaawansowana, a wybór odpowiedniego serwisu instalacyjnego zagwarantuje bezproblemową eksploatacje na lata.

Cena za przejechanych 100 km na "gazie" przyprawia kierowców o uśmiech na twarzy. Jak mają się do tego koszty eksploatacji? Fachowo zainstalowana instalacja okaże się niemal bezkosztowa w eksploatacji. Przemyślana inwestycja na początku przygody z LPG, opłaci się na lata.Na co zwrócić uwagę?

Koszty instalacji


Kluczową kwestią jest wybór sprawdzonego serwisu, któremu zlecimy zainstalowanie systemu. Na tym etapie kluczowe są dwa aspekty. Po pierwsze wybór dobrej jakości osprzętu. Nowa instalacja sprawdzonej firmy to klucz do sukcesu na tym polu. Unikaj zakupu używanych systemów. zdecydowanie lepiej dopłacić do w pełni nowego systemu, kompatybilnego z Twoim silnikiem. Druga, nie mniej ważna kwestia, to odpowiednia regulacja instalacji przez wykwalifikowanego mechanika. To właśnie ta czynność jest kluczem do bezproblemowej eksploatacji. W różnych źródłach możemy natrafić na opinie mówiące o katowaniu silnika przez LPG, niebezpieczeństwie eksploatacji i innych podobnych kwestiach. Prawda jest taka, że wszystko zalezy od odpowiedniej regulacji instalacji gazowej. Zlecając tą czynność amatorom problem murowany. Lecz gdy sprawą zajmnie się fachowiec, przed Tobą bezproblemowa eksploatacja. 
Jaką instalację wybrać? To indywidualna kwestia zależna od pojazdu i jego silnika. Zazwyczaj koszty instalacji oscylują w okolicach 2000 - 4500 pln w zależności od rodzaju i pojemności silnika. 
Obsługa serwisowa
Nie ma co ukrywać faktu, ze serwisowanie auta z instalacją gazową bywa droższe. Jednak róznice są marginalne. Jak każdy system, instalacja gazowa wymaga wymiany części eksploatacyjnych tj. filt gazu, świece czy przewody zapłonowe. Zbiornik gazu warto wymienić co 10 lat.  Koszty wymiany tych elementów nie są jednak zbyt wysokie. Kluczem do długiej eksploatacji danego zestawu jest wybór odpowiedniego serwisu, który optymalnie wyreguluje instalację.

Czy „niszczy silnik”?

Przy zakładaniu instalacji LPG można spotkać się z hasłem, że niszczy ona silnik. Sam gaz nie czyni jednak żadnej szkody. Wyższa temperatura spalania mieszanki może za to doprowadzić do szybszego zużycia głowicy i zaworów. Na tempo erozji ma wpływ wiele czynników, ale najważniejsze to ustawienia instalacji i silnik samochodu. Przez pierwsze 60-200 tys. km wystarczy regulacja luzu zaworowego. Zastanówmy się jednak, ile zaoszczędzimy na samej benzynie przy takim przebiegu.
Należy pamiętać, że wszelkie negatywne reakcje samochodu, np. szarpanie, gaśnięcie, czy niższe osiągi są konsekwencją złego montażu lub nieprawidłowej regulacji systemu. Dobrze zainstalowany układ powinien działać niezauważalnie, nie ma też mowy o gorszych wynikach pojazdu.
Założenie instalacji LPG to poważny krok w stronę oszczędności. Jezeli chcesz w pełni cieszyć się jej zaletami zadbaj o odpowiedniego wykonawcę usługi zainstalowania systemu w Twoim aucie. Dobrze zestrojona instalacja odwdzięczy się już przy pierwszym tankowaniu.
 


Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA



Instalacje LPG, auto gaz

Przeczytaj także

Przegląd serwisowy VW Passat B6

Przegląd serwisowy VW Passat B6

Volkswagen powszechnie uważany jest za markę wyjątkowo solidną, co przekłada się na powszechne zaufanie i dużą popularność samochodów niemieckiego producenta. Nic w tym dziwnego – na swoją opinię pracuje już od 1973 r., zdążył więc wypracować dobre rozwiązania. Czy pojazdy tej marki są jednak...

więcej

Co zrobić, gdy nie działa sprzęgło?

Co zrobić, gdy nie działa sprzęgło?

 Sprzęgło odpowiada za płynne ruszanie i zmianę przełożeń bez szarpnięć. Jako element łączący silnik ze skrzynią biegów, powinien być naprawiany jak najszybciej od czasu wykrycia usterki. Zwłoka może spowodować znaczne zwiększenie kosztów naprawy, np. poprzez uszkodzenie skrzyni biegów. Za...

więcej

Dym z silnika - co robić?

Dym z silnika - co robić?

   Jakie mogą być przyczyny dymu z komory silnika?  

więcej

Hak holowniczy – czy warto?

Hak holowniczy – czy warto?

Posiadanie haku holowniczego przy aucie bardzo się przydaje, gdy trzeba przewieźć coś większego. Wielu kierowców uważa, że jest to im całkowicie niepotrzebne, jednak w nagłych przypadkach zmieniają zdanie. Jeżeli wiesz, że takie udogodnienie będzie ci nieraz potrzebne, warto jest rozważyć jego...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ