Średnia cena usługi: od 59,10 PLN do 144,06 PLN
Tłumik Twojego samochodu jest w kiepskim stanie? Może pora na jego wymianę? Znajdź profesjonalny warsztat, w którym bez problemu wymienisz tłumik na nowy. Układ wydechowy jest odpowiedzialny za odprowadzanie spalin z silnika oraz wyciszanie jego pracy. Awaria tłumika jest najczęstszą awarią układu wydechowego i z reguły wymaga jego wymiany. Naprawa z reguły nie ma większego sensu, skoro nowy element kosztuje kilkadziesiąt złotych.
Wymiana tłumika jest bardzo prostym zabiegiem i nie potrzeba do niego żadnych specjalnych narzędzi. W warsztacie za taką usługę zapłacisz od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych, co stanowi już lekką przesadę. Najlepiej więc wykonać ją samemu i zaoszczędzić pieniądze.
Typową oznaką wskazującą na awarię tłumika jest głośniejsza praca silnika. W takim wypadku nie ma się nad czym zastanawiać i zakupić nową część. Najlepiej wybierz się do autoryzowanego punktu, gdzie dostaniesz oryginalny element. Możesz też zdecydować się na zamiennik, ale postaw na taki, który charakteryzuje się wysoką jakością. Przy kupnie nie decyduj się na produkty z materiałów kwasoodpornych, ponieważ bardzo szybko się zużywają.
Wymiana tłumika jest naprawdę prosta i często polega na wykręceniu jednej śruby. Nie ma więc większego sensu wykonywanie jej w warsztacie. Tłumik znajduje się na spodzie auta i z reguły przymocowany jest jednym zaciskiem lub opaską ze śrubą. Aplikujemy na nią środek wypierający wodę i odkręcamy. Zdejmij tłumik z gumowych zaczepów. Przy okazji wymień też opaskę mocującą, która na pewno jest już mocno zużyta. Wystarczy ją założyć na końcówkę układu, po czym zamontować nowy tłumik. Pamiętaj, że układ wydechowy przy tym zabiegu musi być zimny!
Wysunięcie tłumika powinno zostać wyregulowane przy wymianie, aby nie opierał się o nic i nie uderzał o podwozie w trakcie jazdy. Przy pierwszych kilometrach możesz wyczuć charakterystyczny zapach spalenizny, który oznacza tylko tyle, że element ten ulega „wypaleniu”.
Mazda 3 to japońskie auto osobowe klasy kompaktowej produkowane od 2003 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 5 generacji modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan oraz...
Mazda 6 to japońskie auto osobowe klasy średniej produkowane od 2002 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały 3 generacje modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan, liftback...
Mazda 2 to japońskie auto osobowe klasy aut miejskich produkowane od 1996 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały 4 generacje modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan oraz...
Honda CR-V to japońskie auto osobowe typu SUV klasy kompaktowej produkowane od 1995 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 5 generacji modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu...