Regulacja luzów zaworowych Ciechocinek

Filtry Mapa

  •  Aktualnie oferujemy szeroki zakres usług motoryzacyjnych takich jak: naprawy powypadkowe, blacharstwo, lakiernictwo, stacja kontroli pojazdów, stacja paliw, sprzedaż samochodów. Posiadamy autoryzowany salon i serwis FIAT.

  • "Znakomici fachowcy i mili ludzie. Samochód naprawiony błyskawicznie po awarii na trasie. Bardzo polecam.",
    Andrzej, BMW/M3

  •  Aktualnie oferujemy szeroki zakres usług motoryzacyjnych takich jak: naprawy powypadkowe, blacharstwo, lakiernictwo, stacja kontroli pojazdów, stacja paliw, sprzedaż samochodów. Posiadamy autoryzowany salon i serwis FIAT.

  • "Znakomici fachowcy i mili ludzie. Samochód naprawiony błyskawicznie po awarii na trasie. Bardzo polecam.",
    Andrzej, BMW/M3

Nie znalazłeś wizytówki swojego warsztatu? Utwórz go teraz »
<>

Odpowiedni luz zaworowy pozwala na prawidłową pracę silnika i szczelne zamknięcie komory spalania. Kolejnym aspektem jest chłodzenie zaworów poprzez ich styk z gniazdem zaworowym. Jeżeli luz zaworowy jest źle ustawiony, słyszalne będzie metaliczne cykanie spod maski, odczuwalny będzie spadek mocy, nierówne obroty na biegu jałowym oraz ogólne utrudnienie w uruchomieniu ciepłego silnika.

Co ile regulować luz zaworowy

Nie w każdym samochodzie trzeba regulować luz zaworowy. Właściciele aut z silnikiem z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego mogą zapomnieć o tym problemie. Pozostali powinni wiedzieć, czy luz zaworowy kasowany jest za pomocą płytek (pastylek)/szklanek czy zwykłej śruby regulacyjnej. Częstotliwość regulacji luzu jest określana przez producentów i bardzo różni się w zależności od jednostki napędowej. Niektóre silniki wymagają regulacji co 10 tys. km. a inne pozwalają ograniczyć się do sprawdzenia i regulacji po 100 tys. km. Przy zasilaniu auta gazem LPG trzeba ten czas skrócić o połowę.

Ile kosztuje ustawienie luzu zaworowego

Cena ustawienia luzu zaworowego zależeć będzie od ilości zaworów w danej jednostce napędowej, typu silnika, a przede wszystkim metody regulacji luzu zaworowego. Zakup płytek czy szklanek do regulacji znacznie podnosi cenę w porównaniu do zwykłej regulacji śrubowej. Dla prostej konstrukcji koszt może zamknąć się w kwocie 200 zł, podczas gdy mocno rozregulowany układ wyposażony w szklanki może kosztować kilkaset złotych.

 

Porady mechaników

Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.

ZAPYTAJ MECHANIKA

Dodge caliber 2007 rok automat, benzyna : Zawory, dynamika jazdy

benzyna skrzynia automat na zimnym silniku bardziej dynamiczny i szybszy niż przy ciepłym, poza tym przy dodawaniu gazu wszystko jest ok po puszczeniu stukot jakby zawory do regulacji tak nam powiedział mechanik inny znowu, że niby nie...

Odpowiedzi (1)

Ford focus mk2 1.6 16v ti: glosna praca zaworów na zimnym silniku

Witam.Mam problem z głośną pracą zaworów na zimnym silniku. Po zagrzaniu problem znika. Silnik 16v ti 1.6 benzyna. Stosuję olej 5w30 ford formula.

Odpowiedzi (1)

Subaru Forester SG 2,5l silnik EJ251 SOHC 2004r USA: Subaru Forester SG SOHC regulacja luzów zaworowych

Czy trzeba wyjąć silnik aby przeprowadzić regulację luzów zaworowych? Na tym portalu znalazłam informację dotyczącą silnika DOHC że bez problemu można bez https://dobrymechanik.pl/zapytaj-mechanika/czy-trzeba-wyjac-silnik-aby-przeprowadzic-regulacje-luzow-zaworowych.html Co do SOHC sama...

Odpowiedzi (2)

KIA ProCeed / 2011 r / 1.6 benzyna 92 KW / Silnik G4FC: KIA ProCeed zużycie oleju oraz szarpanie silnika

Witam. Pierwszy problem zużycie oleju około 1L na 10-12tyś kilometrów. (przebieg 125 tyś. km) Wcześniej nie musiałem nic dolewać od wymiany do wymiany. Wycieków nie widać. Nie dymi .Co jakiś czas widać czarny nalot na końcówce wydechu ,ale nie jest tłusty w dotyku. To normalne czy lepiej udać...

Odpowiedzi (1)

Nasze porady

Skoda Superb I - Cena wymiany rozrządu

Skoda Superb I - Cena wymiany rozrządu

 Skodę Superb pierwszej generacji zaprezentowano po raz pierwszy w 2001 roku. Pojazd był dostępny jedynie w wersji sedan. Miał wspólną płytę podłogową koncernu Volkswagen AB razem z...

więcej

Skoda Fabia (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Fabia (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Fabia to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i kombi....

więcej

Skoda Octavia I - Cena wymiany rozrządu

Skoda Octavia I - Cena wymiany rozrządu

 Produkcję Skoda Octavia I rozpoczęto w 1996 roku. Samochód zaprojektowano w biurach koncernu Volkswagena. Model szybko zyskał na popularności w Europie, przez co nadano mu tytuł bestsellera....

więcej

Skoda Fabia I - Cena wymiany rozrządu

  Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004...

więcej