"Właściciel miły i bardzo profesjonalny. Na wstępie szybko wytłumaczył o przyczynie awarii. Do tego szybka naprawa i bardzo dobry kontakt. Polecam. Na pewno jak tylko będę w okolicy i będę miał awarię odwiedzę ten warsztat",
Paweł K., Toyota Corolla
Dobrzecka 77-81, Kalisz
"Gorąco polecam warsztat, profesjonaliści + miła obsługa, nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń",
MALGORZATA, SEAT IBIZA
Autoryzowany serwis BMW, Mini Premium Arena JTB Kalisz
Wrocławska 50a, Kalisz
ul. Podmiejska 22, Kalisz
"Szybko,uprzejmie,dobrze.
",
woyciech_s
Tomczak Andrzej Zakład Mechaniki Samochodowej
Stanczukowskiego 14, Kalisz
"Warsztat samochodowy godny polecenia. Profesjonalna, uczciwa obsługa i naprawa. ",
Klient
Auto Serwis P.Mazurkiewicz Tuning Hamownia DPF Elekt. Mech.
ul. Wierzbowa 8a, Kalisz
"Fachowiec godny polecenia auto zaprowadzilem na wymiane rozrzadu , sprawnie i fachowo Pan Piotr zwrocił uwage co jeszcze mozna by naprawic, przy okazji podłączył komputer sprawdził dawki ropy i skasował błądy ,cena bardzo dobra za naprawe serdecznie dziekuje i polecam innym.",
Damian, audi a4 b5
"Właściciel miły i bardzo profesjonalny. Na wstępie szybko wytłumaczył o przyczynie awarii. Do tego szybka naprawa i bardzo dobry kontakt. Polecam. Na pewno jak tylko będę w okolicy i będę miał awarię odwiedzę ten warsztat",
Paweł K., Toyota Corolla
Dobrzecka 77-81, Kalisz
"Gorąco polecam warsztat, profesjonaliści + miła obsługa, nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń",
MALGORZATA, SEAT IBIZA
Autoryzowany serwis BMW, Mini Premium Arena JTB Kalisz
Wrocławska 50a, Kalisz
ul. Podmiejska 22, Kalisz
"Szybko,uprzejmie,dobrze.
",
woyciech_s
Tomczak Andrzej Zakład Mechaniki Samochodowej
Stanczukowskiego 14, Kalisz
"Warsztat samochodowy godny polecenia. Profesjonalna, uczciwa obsługa i naprawa. ",
Klient
Auto Serwis P.Mazurkiewicz Tuning Hamownia DPF Elekt. Mech.
ul. Wierzbowa 8a, Kalisz
"Fachowiec godny polecenia auto zaprowadzilem na wymiane rozrzadu , sprawnie i fachowo Pan Piotr zwrocił uwage co jeszcze mozna by naprawic, przy okazji podłączył komputer sprawdził dawki ropy i skasował błądy ,cena bardzo dobra za naprawe serdecznie dziekuje i polecam innym.",
Damian, audi a4 b5
Silnik odpala z oporem, podczas rozruchu przygasają kontrolki, słychać samo cykanie bez reakcji silnika, lub rozrusznik pracuje jeszcze po uruchomieniu się silnika? To jego typowe objawy wskazujące na usterkę. Rozrusznik jest urządzeniem mechaniczno elektrycznym, które odpowiada za wprowadzenie wału korbowego w ruch i pracę tłoków za pomocą koła zamachowego. Potem rolę napędzania wału za pomocą tłoków przejmuje dostarczane i spalane w cylindrach paliwo. Jeżeli silnik nie reaguje na rozrusznik, awaryjną metodą uruchamiania jest odpalanie na tzw. pych. Nie jest to jednak zalecane z uwagi na ryzyko np. przestawienia lub uszkodzenia układu rozrządu.
Cena głównie zależy od elementów, które podlegają wymianie. Zużyciu mogły ulec szczotki węglowe, komutator wirnika, uzwojenie wirnika, łożyska i tuleje, mechanizm sprzęgający, sprzęgło jednokierunkowe czy włącznik elektromagnetyczny. Regeneracja rozrusznika może kosztować w przedziale 150 - 500 zł. Jest to jednak atrakcyjna cena w porównaniu z elementem nowym, a dobrze przeprowadzona regeneracja czyni rozrusznik jakościowo taki sam jak fabrycznie nowy.
Rozrusznik podobnie jak alternator naprawiany jest z reguły przez specjalizujących się w tym fachowców. Standardowy mechanik wymontowuje uszkodzony rozrusznik i oddaje do sprawdzonego przez siebie punktu regeneracji. Może się zdarzyć, że rozrusznik, który zostanie ponownie zamontowany w aucie nie będzie tym samym egzemplarzem, który został oddany. Czasami serwisy takie działają na zasadzie wymiany zużytego rozrusznika na taki sam ale już zregenerowany. Pozwala to zaoszczędzić sporo czasu oczekiwania na naprawę, a części prawidłowo zregenerowane odpowiadają fabrycznej jakości. Aby nie spowodować dodatkowych uszkodzeń, warto zlecić wymianę rozrusznika w doświadczonym i polecanym serwisie samochodowym.
Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.
po przekręceniu tylko cyknie i nic się nie dzieje . Mechanik odrzuca możliwość rozrusznika - mówi że sprawdził .. auto raz na kilka dni odpali .
Samochód nie odpala po wymianie sprężarki klimatyzacji dzień wcześniej. W międzyczasie był odpalany kilka razy i przejechałem około 50km. Przy przekręceniu kluczyka słychać kliknięcie lecz nawet nie kręci. Stało się to nagle bez wcześniejszych objawów, akumulator 4 miesięczny.
Zgasiłem auto po krótkiej jeździe i już nie mogłem odpalic. Przekręcam kluczyk do drugiej pozycji i normalnie kontrolki się zapalają i światła a jak przekrece żeby włączyć to tylko zrobi pyk i nic wiecej. To rozrusznik czy co?
Witam. Mieszkam w Anglii. Mam pytanie odnośnie rozrusznika. Posiadam auto marki Toyota. Dokładnie model Corolla Verso 2.2 D4D r 2008. Popsuł mi się rozrusznik. Zakupiłem nowy aby to wymienić. Problem jest w tym iż Stary rozrusznik ma 11 zębów a nowy tylko 8 czy to ma jakieś znaczenie i czy nic...
Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004...
Skoda Fabia to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i kombi....
Skodę Superb pierwszej generacji zaprezentowano po raz pierwszy w 2001 roku. Pojazd był dostępny jedynie w wersji sedan. Miał wspólną płytę podłogową koncernu Volkswagen AB razem z...
Produkcję Skoda Octavia I rozpoczęto w 1996 roku. Samochód zaprojektowano w biurach koncernu Volkswagena. Model szybko zyskał na popularności w Europie, przez co nadano mu tytuł bestsellera....