Czym dokładnie jest maglownica? Jest to mechanizm zapewniający odpowiednie przełożenie ruchów kierownicy na skręt kół samochodu. Najczęściej spotykane obecnie przekładnie kierownicze to przekładnie zębatkowe, listwowe.

Układ kierowniczy jest bardzo ważnym elementem, którego bezawaryjne działanie ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Dlatego właśnie kiedy tylko napotka się problemy z przekładnią kierowniczą, w postaci na przykład stuków, wycieków lub niewłaściwego działania wspomagania kierownicy - należy niezwłocznie udać się po pomoc do fachowców. Diagnoza serwisanta wówczas zazwyczaj bywa jednoznaczna: usterka maglownicy.
Najczęściej spotykane usterki, które wskazują możliwość awarii przekładni kierowniczej to:
Jak wygląda naprawa maglownicy?
Proces regeneracji przekładni kierowniczej polega w pierwszej kolejności na jej starannym rozebraniu, umyciu a także ocenie stopnia przydatności poszczególnych elementów do dalszej eksploatacji. Przy każdej wymianie przekładni kierowniczej (lub pompy wspomagania) układ wspomagania kierownicy, zostaje dokładnie oczyszczony ze szkodliwych metalowych opiłków. Po tych wszystkich zabiegach, następuje dokładne sprawdzanie maglownicy na specjalnym stanowisku diagnostycznym.
Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004...
Produkowany w latach 2003 - 2010 Touran I generacji to średniej wielkości van w ofercie Volkswagena. W 2006 roku model ten przeszedł facelifting, a w 2007 został według holendrów Samochodem Roku....
Volkswagen Touran to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 2003 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu mvan....
Wibracje i drżenie samochodu podczas skręcania jest ściśle powiązane z układem kierowniczym i układem zawieszenia. Za generowanie drgań może odpowiadać niski poziom płynu hydraulicznego w...