Dąbia Stara 32, Ryki
"W aucie żle pracował silnik i okresowo odcinało moc. Wczesniej byłem w kilku warsztatach i nikt jednoznacznie nie wskazał co trzeba zrobić. Tutaj usterke wykryli szybko i pewnie wskazali na przyczynę. Obsługa OK, czas naprawy w porządku, umówiłem się na konkretny dzień odbioru i nic się nie przedłuzyło. Kwota za naprawe wysoka choć wczesniej...",
marko, Opel Zafira
Dąbia Stara 32, Ryki
"W aucie żle pracował silnik i okresowo odcinało moc. Wczesniej byłem w kilku warsztatach i nikt jednoznacznie nie wskazał co trzeba zrobić. Tutaj usterke wykryli szybko i pewnie wskazali na przyczynę. Obsługa OK, czas naprawy w porządku, umówiłem się na konkretny dzień odbioru i nic się nie przedłuzyło. Kwota za naprawe wysoka choć wczesniej...",
marko, Opel Zafira
Planowanie głowicy to zabieg, który nie jest wykonywany z byle powodu. Polega na wygładzeniu powierzchni styku głowicy z blokiem silnika. Głowica może ulec deformacji w skutek przegrzania lub pęknięcia. Szlifowanie jej powierzchni jest konieczne za każdym razem, gdy zostaje ona oddzielona od bloku. Wtedy też należy wymienić uszczelkę na nową. Jedynie szczelne połączenie zapobiega wyciekom oleju, płynu chłodzącego i spadkowi kompresji w cylindach.
Regeneracja głowicy w postaci planowania jest jednym z etapów popularnej wymiany uszczelki pod głowicą i mieści się w kwocie 150 - 350 zł. Głowice mogą podlegać także naprawie oraz wymianie znajdujących się w niej elementów, a wtedy cena znacznie rośnie przekraczając 1000 zł.
Planowaniem głowic zajmują się specjalne przedsiębiorstwa obróbki metali. Warsztaty z reguły wysyłają głowicę do planowania, a ta jest gotowa do ponownego montażu w aucie nawet po kilku dniach. Termin tak naprawdę zależy od obłożenia danego warsztatu obrabiającego. O ile na samo planowanie mechanik nie ma bezpośredniego wpływu, bo zleca wykonanie usługi firmie zewnętrznej, to ma wpływ na poprawny montaż głowicy i późniejszą pracę silnika. Dlatego warto korzystać tylko z rekomendowanych serwisów samochodowych.
Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.
Witam . Czy moze mi ktos poleciec szlifiernie glowic w warminsko-mazurskim . Mam mercedesa Klasa B 2012 . Prawdopodobnie bo jeszcze nie zdjąlem glowicy jest wypalony zawor na cylindrze . Ale chcialbym wczesniej wiedziec gdzie moge spokojnie oddac zeby mi dobrze ja zrobili .Pozdrawiam Marek
Czy jest możliwe że sprawdzenie (przeswietlenie)glowicy nie daje 100% gwarancji ze nie jest pęknięta bo mechanik tak sądzi.nie wiem czy fuszere odstawili czy co
Ford Mondeo mk3 1.8 B. 125km. Po wymianie cewki , zaworu zwrotnego paliw. czujnika polożenia walu , nowa elektryka przepustnicy. Usunięty wklad kat. Silnik dalej przerywa , bez mocy , świeci się czek silnika. Sonda tylna zepsuta. Czy tylko to jest przyczyną ?
Kia Picanto. W czasie jazdy zapala się check engine (jest wtedy lekkie zwolnienie, szarpnięcie) dodaje gazu i auto jedzie dalej. Za chwilę ponownie zapala się chceck i auto staje (odpalają się wtedy też inne kontrolki). Bez problemu od razu można odpalić silnik i auto jedzie dalej - po chwili...
Produkcję Audi A3 8L zapoczątkowano w 1996 roku. Trwała ona przez kolejne 7 lat czyniąc auto najlepiej sprzedającym się modelem Audi. To kompaktowy model klasy niższej średniej, jednak należący do...
Produkcję Audi A4 B5 rozpoczęto w 1994, a zakończono 7 lat później, w 2001 roku. W międzyczasie w 1998 roku auto poddano faceliftingowi, gdzie zmieniono wygląd nadwozia. Audi A4 B5 dostępne było w...
Generacja B6 produkowana była w latach 2000 - 2006. Stylistyka nie zmieniła się znacząco, ale samochód upodobnił się do większego i bardziej prestiżowego modelu A6. Do dyspozycji było 12 silników...
Generacja B7 to ponowne odmłodzenie sprawdzonego modelu Audi A4. Produkcja rozpoczęła się w 2004 roku i trwała 4 lata. Samochód wyposażano w silniki benzynowe o pojemnościach od 1.6 102KM...