Regeneracja maglownic

Czym dokładnie jest maglownica? Jest to mechanizm zapewniający odpowiednie przełożenie ruchów kierownicy na skręt kół samochodu. Najczęściej spotykane obecnie przekładnie kierownicze to przekładnie zębatkowe, listwowe.

przekładnia kierownicza

Układ kierowniczy jest bardzo ważnym elementem, którego bezawaryjne działanie ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Dlatego właśnie kiedy tylko napotka się problemy z przekładnią kierowniczą, w postaci na przykład stuków, wycieków lub niewłaściwego działania wspomagania kierownicy - należy niezwłocznie udać się po pomoc do fachowców. Diagnoza serwisanta wówczas zazwyczaj bywa jednoznaczna: usterka maglownicy.

Najczęściej spotykane usterki, które wskazują możliwość awarii przekładni kierowniczej to:

  • luzy i stuki
  • wycieki
  • nierównomierne wspomaganie przy kręceniu kierownicą w różne strony,
  • brak wspomagania w jedną lub obie strony,
  • brak wspomagania po odpaleniu auta lub wspomaganie pojawia się dopiero po krótkiej chwili,
  • kierownica nie powraca po skręceniu kół

Jak wygląda naprawa maglownicy?

Proces regeneracji przekładni kierowniczej polega w pierwszej kolejności na jej starannym rozebraniu, umyciu a także ocenie stopnia przydatności poszczególnych elementów do dalszej eksploatacji. Przy każdej wymianie przekładni kierowniczej (lub pompy wspomagania) układ wspomagania kierownicy, zostaje dokładnie oczyszczony ze szkodliwych metalowych opiłków. Po tych wszystkich zabiegach, następuje dokładne sprawdzanie maglownicy na specjalnym stanowisku diagnostycznym.

WYSZUKAJ NA MAPIE

WARSZTATY W POBLIŻU

Nasze porady

Co zrobić, gdy samochód drży podczas skręcania?

Co zrobić, gdy samochód drży podczas skręcania?

 Wibracje i drżenie samochodu podczas skręcania jest ściśle powiązane z układem kierowniczym i układem zawieszenia. Za generowanie drgań może odpowiadać niski poziom płynu hydraulicznego w...

więcej

Ford Focus Mk2 - Cena wymiany rozrządu

Ford Focus Mk2 - Cena wymiany rozrządu

 Ford Focus Mk2 pojawił się dwa lata przed zakończeniem produkcji swojego poprzednika. Sylwetka pojazdu niższej klasy średniej znacznie się zmieniła, kształty samochodu nabrały powagi. Do...

więcej

Audi A4 B5 - Cena wymiany rozrządu

Audi A4 B5 - Cena wymiany rozrządu

Produkcję Audi A4 B5 rozpoczęto w 1994, a zakończono 7 lat później, w 2001 roku. W międzyczasie w 1998 roku auto poddano faceliftingowi, gdzie zmieniono wygląd nadwozia. Audi A4 B5 dostępne było w...

więcej

Audi A4 B6 - Cena wymiany rozrządu

Audi A4 B6 - Cena wymiany rozrządu

Generacja B6 produkowana była w latach 2000 - 2006. Stylistyka nie zmieniła się znacząco, ale samochód upodobnił się do większego i bardziej prestiżowego modelu A6. Do dyspozycji było 12 silników...

więcej