Autoalarmy, alarmy samochodowe

Żaden kierowca nie chce się martwić, że jego samochód nieoczekiwanie zmieni właściciela. Właśnie dlatego alarm samochodowy to absolutna podstawa ochrony pojazdu. Twoje auto nie posiada żadnych zabezpieczeń? Masz uszkodzony autoalarm? Warto udać się do specjalisty, który doradzi, jaki system alarmowy będzie najskuteczniejszy lub zajmie się naprawą niesprawnego urządzenia. Znajdź warsztat w swojej okolicy i skorzystaj z profesjonalnej obsługi w korzystnej cenie.

autoalarmy alarmy samochodowe

Tak naprawdę nie istnieją zabezpieczenia, które chronią samochód w stu procentach przed kradzieżą. Utalentowany złodziej zawsze wypracuje sobie dostęp do pojazdu. Mimo to warto zapewnić sobie odpowiednią ochronę, która w większości przypadków zupełnie wystarcza. Chyba, że jesteś właścicielem naprawdę drogiego i dobrego auta, ale już inna historia.

Alarmy można podzielić na pilotowe i bezpilotowe – obydwa mogą być montowane w starszych autach. Przy wyborze warto postawić na urządzenie sterowane poprzez kod dynamicznie zmienny – przy każdym uruchomieniu nadajnik w kluczyku emituje unikalny kod, co znacznie utrudnia kradzież – złodzieje nie mają już możliwości, żeby zeskanować go i użyć.

Warto też zwrócić uwagę na posiadanie przez alarm certyfikatu, najlepiej honorowanego przez towarzystwa ubezpieczeniowe. Dilerzy często zalecają montowanie autoalarmów fabrycznych, a nawet grożą utratą gwarancji, jeśli wybierze się inny. Jest to oczywiście niezgodne z obowiązującymi regulacjami prawnymi. Wielu ekspertów twierdzi, że takie fabryczne odpowiedniki są wręcz niekorzystne, ponieważ bardziej podatne na działania złodziejów. Producenci z reguły montują ten sam model alarmu w tym samym miejscu, jego zlokalizowanie i rozbrojenie nie stanowi więc żadnego problemu.

W dziedzinie blokad serwisy prześcigają się wręcz w kolejnych rozwiązaniach. Możesz na przykład zdecydować się na montaż ukrytego włącznika paliwa lub blokadę skrzyni biegów. Daj sobie spokój z blokadą zewnętrzną, którą łatwo można zdemontować – najlepsze są wewnętrzne mechaniczne i elektromechaniczne. Pod poszyciem tunelu środkowego i z wykorzystaniem istniejących otworów technologicznych pojazdu montuje się ramkę ze stalowym trzpieniem. Uniemożliwia to kierowcy zmianę biegu. Rozwiązanie jest bardzo skuteczne i warto w nie zainwestować.

Dla miłośników nowoczesnych rozwiązań przydatną opcją są specjalne czujniki GPS. W przypadku kradzieży szybko odnajdziesz swój pojazd. Możesz monitorować lokalizację swojego samochodu np. na komputerze. Mniej zaawansowane systemy kosztują już około 200zł. Jeśli jednak autem zainteresuje się doświadczony złodziej, może on łatwo zagłuszyć sygnał urządzenia. Możesz także zdecydować się na droższe rozwiązanie. Minus? Comiesięczny abonament.

Montaż skutecznego autoalarmu nie jest łatwy i wymaga sporej wiedzy. Warto więc postawić na doświadczonego specjalistę, który wykona usługę w sposób profesjonalny. Samodzielne próby założenia alarmu są zbyt ryzykowne – mogą prowadzić do uszkodzenia instalacji elektrycznej, a także komputera.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany rozrządu

VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20...

więcej

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 1999-2009, w tym 2 lata równolegle ze starszą generacją. W ofercie zaproponowano kierowcom 14 silników benzynowych od 1.2 54KM, do 1.8 150KM. Diesli...

więcej

Chevrolet Aveo T250 - Cena wymiany rozrządu

Chevrolet Aveo T250 - Cena wymiany rozrządu

Chevroleta Aveo T250 nie trzeba przedstawiać, po tym jak popularnym miejskim autem stała się poprzednia generacja T200. 2 generacja tego modelu produkowana była w latach 2006-2011, a samo nadwozie...

więcej

Volkswagen Polo III - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo III - Cena wymiany rozrządu

Produkcję Volkswagen Polo III rozpoczęto w 1994 roku, a zakończono 7 lat później, w roku 2001. Model poddano faceliftingowi w 1999 roku, zmieniając wygląd przodu pojazdu. Auto było laureatem...

więcej