Żaden kierowca nie chce się martwić, że jego samochód nieoczekiwanie zmieni właściciela. Właśnie dlatego alarm samochodowy to absolutna podstawa ochrony pojazdu. Twoje auto nie posiada żadnych zabezpieczeń? Masz uszkodzony autoalarm? Warto udać się do specjalisty, który doradzi, jaki system alarmowy będzie najskuteczniejszy lub zajmie się naprawą niesprawnego urządzenia. Znajdź warsztat w swojej okolicy i skorzystaj z profesjonalnej obsługi w korzystnej cenie.
Tak naprawdę nie istnieją zabezpieczenia, które chronią samochód w stu procentach przed kradzieżą. Utalentowany złodziej zawsze wypracuje sobie dostęp do pojazdu. Mimo to warto zapewnić sobie odpowiednią ochronę, która w większości przypadków zupełnie wystarcza. Chyba, że jesteś właścicielem naprawdę drogiego i dobrego auta, ale już inna historia.
Alarmy można podzielić na pilotowe i bezpilotowe – obydwa mogą być montowane w starszych autach. Przy wyborze warto postawić na urządzenie sterowane poprzez kod dynamicznie zmienny – przy każdym uruchomieniu nadajnik w kluczyku emituje unikalny kod, co znacznie utrudnia kradzież – złodzieje nie mają już możliwości, żeby zeskanować go i użyć.
Warto też zwrócić uwagę na posiadanie przez alarm certyfikatu, najlepiej honorowanego przez towarzystwa ubezpieczeniowe. Dilerzy często zalecają montowanie autoalarmów fabrycznych, a nawet grożą utratą gwarancji, jeśli wybierze się inny. Jest to oczywiście niezgodne z obowiązującymi regulacjami prawnymi. Wielu ekspertów twierdzi, że takie fabryczne odpowiedniki są wręcz niekorzystne, ponieważ bardziej podatne na działania złodziejów. Producenci z reguły montują ten sam model alarmu w tym samym miejscu, jego zlokalizowanie i rozbrojenie nie stanowi więc żadnego problemu.
W dziedzinie blokad serwisy prześcigają się wręcz w kolejnych rozwiązaniach. Możesz na przykład zdecydować się na montaż ukrytego włącznika paliwa lub blokadę skrzyni biegów. Daj sobie spokój z blokadą zewnętrzną, którą łatwo można zdemontować – najlepsze są wewnętrzne mechaniczne i elektromechaniczne. Pod poszyciem tunelu środkowego i z wykorzystaniem istniejących otworów technologicznych pojazdu montuje się ramkę ze stalowym trzpieniem. Uniemożliwia to kierowcy zmianę biegu. Rozwiązanie jest bardzo skuteczne i warto w nie zainwestować.
Dla miłośników nowoczesnych rozwiązań przydatną opcją są specjalne czujniki GPS. W przypadku kradzieży szybko odnajdziesz swój pojazd. Możesz monitorować lokalizację swojego samochodu np. na komputerze. Mniej zaawansowane systemy kosztują już około 200zł. Jeśli jednak autem zainteresuje się doświadczony złodziej, może on łatwo zagłuszyć sygnał urządzenia. Możesz także zdecydować się na droższe rozwiązanie. Minus? Comiesięczny abonament.
Montaż skutecznego autoalarmu nie jest łatwy i wymaga sporej wiedzy. Warto więc postawić na doświadczonego specjalistę, który wykona usługę w sposób profesjonalny. Samodzielne próby założenia alarmu są zbyt ryzykowne – mogą prowadzić do uszkodzenia instalacji elektrycznej, a także komputera.
Citroen C1 to auto klasy najmniejszej segmentu A, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami...
Seat Toledo II to pojazd wyprodukowany pomiędzy 1999, a 2004 rokiem. W porównaniu do swojej wcześniejszej wersji samochód przybrał bardziej opływowy kształt, znacząco odróżniając się od...
Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi...
Seat Toledo był najpierw zaliczany jako auto kompaktowe segmentu C, a potem jako auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1991 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje...